Vad är bäst, Skåne eller Norrland?

Var hade du bott?

• Antal röstningar
    0

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Spinoff på gbg vs. sthlm -tråden.

Om du hade fått välja, ekonomi och dialekter åt sidan
var hade du då bott? I Skåne eller övriga landskap.

Argument som kan vara både för och emot:

x Klimat
x Närhet till kontinenten
x "Öppna landskap"

Norrland, alla dagar i veckan. Om man inte kommer upp såpass långt norrut att man nått Deliverance-country så är de som folk i Norrland, det vettefan om man kan säga om skåne...
Sedan har jag mer glädje av närhet till backarna än närhet till en djävla bro som ändå bara används till att köpa öl.

Norrland, alla dagar i veckan. Om man inte kommer upp såpass långt norrut att man nått Deliverance-country så är de som folk i Norrland, det vettefan om man kan säga om skåne...
Sedan har jag mer glädje av närhet till backarna än närhet till en djävla bro som ändå bara används till att köpa öl.

Men att kunna köra hoj en månad tidigare och en månad längre kvittar? :tuttar

Hallandsåsen? vafan tänker du med, allting söder om Umeå tillhör skåne ^^

Även jag som bor i skellefteå tycker nästan det är genant att jag tillhör söderlänningarna i norrland :( tur man har rötterna längre upp norrut och starka band där, så man inte förändras lixom.

För trots allt, livet är en ständig uppförsbacke, precis när det börjar slutta utför så dör man.... Dock är det självklart den ständiga uppförsbacken och motvinden som formar karaktären.

Fi fan va livet är trist ^^:felämne

Men att kunna köra hoj en månad tidigare och en månad längre kvittar? :tuttar

Det ska vara det då... Men för mig har tyvär hojen blivit mer av ett transportfördon än ett nöjesfordon sedan jag fick knodd så livet står och faller inte med hojmöjligheterna...

Hade nog kunnat tänka mig skåne om det inte varit för skånskan och alla skåningar.

Det ska vara det då... Men för mig har tyvär hojen blivit mer av ett transportfördon än ett nöjesfordon sedan jag fick knodd så livet står och faller inte med hojmöjligheterna...

Hade nog kunnat tänka mig skåne om det inte varit för skånskan och alla skåningar.
Jag brukade tycka att du var en klok, sansad och trevlig individ.:gråta

Det är lite som att fråga vad som ör godast, kiss eller bajs.
Kiss lär ju vara godare så urinet går till Norrland.
Skåne skulle jag aldrig, aldrig, aldrig, aldrig kunna bo i.
Även om det inte vore för Rosengård, jag åkte tåg från Köpenhamn till Lund en gång. :rofl
Fy faaaaaaaaaaan vad många foton man kunde tagit till Nytekniks White Trash-tråd på den sträckan. Varenda villa/koja har ett skrotupplag på baksidan. Helt sjukt, såg ut som vid permanenthusen i Roslagen överallt och då snackar vi alltså någorlunda centrala orter. Som om man skulle åka genom Sollentuna på Pendeln och se tältläger och brinnande tunnor ungefär.

Jag brukade tycka att du var en klok, sansad och trevlig individ.:gråta

Förstör nu inte min föreställningsvärd med att säga att du pratar skånska. Jag ser dig som någon som hamnat i Skåne av ideella skäl, som tar sig an den avkroken i ett försök att göra världen till en lite bättre plats. Lite som en FN-soldat i Afghanistan en eller en gränslös läkare i Afrika.

Kom nu inte och säg att du är inföding för det vägrar jag tro på!
:hållaföröronen

Enda fördelen med Skåne är väl att det ligger rätt långt från Sthlm..

Fy faaaaaaaaaaan vad många foton man kunde tagit till Nytekniks White Trash-tråd på den sträckan. Varenda villa/koja har ett skrotupplag på baksidan. Helt sjukt, såg ut som vid permanenthusen i Roslagen överallt och då snackar vi alltså någorlunda centrala orter. Som om man skulle åka genom Sollentuna på Pendeln och se tältläger och brinnande tunnor ungefär.

Jojo :rolleyes:

Hallandsåsen? vafan tänker du med, allting söder om Umeå tillhör skåne ^^

Även jag som bor i skellefteå tycker nästan det är genant att jag tillhör söderlänningarna i norrland :( tur man har rötterna längre upp norrut och starka band där, så man inte förändras lixom.

För trots allt, livet är en ständig uppförsbacke, precis när det börjar slutta utför så dör man.... Dock är det självklart den ständiga uppförsbacken och motvinden som formar karaktären.

Fi fan va livet är trist ^^:felämne

hur är vädret där nere i skellefteå? har ni tropisk värme där nere i västerbotten? ;)

Väljer skåne men det är nog för att jag är skåning! :D har jobbat i norrland ett tag under vintern, väldigt vackert och hur goa folk som helst. trevliga hjälpsamma osv. men jag hade inte klarat av vintern och kylan.
här är väldigt vackert i skåne också, dock inte i städerna, bara betong.

Du bor väll i norrland själv, hardcore skåningarna hävdar ju att altt norr om e65an är norrland.

Är inte pollen lite väl taskig mot skåningarna, smäll upp en Skåne VS Kosovo (jämnförbara arealer), så kanske det blir lite match

Jag är en Norrlänning i exil, trivs kanonbra i skåne sedan -86, kommer aldrig att flytta tillbaks till norrland.

Pungt

Jag älskar Skåne!
Skulle gärna bosätta mig längs västkusten - från Båstad och neråt. Helsingborg vore najs, eller Malmö.

Jag älskar skåningar också! :kär

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...