Vacuumslangar

lilltrollet

You say tomato, I say fuck you!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Lite här o där, mest där
Hoj
Husa 570 -09, Bus-Fajtär 600 91/92, Suzuki Rm250 -91
Hej!

Kanske en riktig novisfråga. Men var plockar ni ut vacuumslangar för o styra dump, btr osv? Det ska väl ske efter spjället/fuggarna? Har ni byggt egna insug eller hur har ni gjort?

/nicklas
 
Last edited:
Jo ja har redan kollat den, men fick inget riktigt svar tyckte jag.

Är ju gummi mellan gasarna o toppen på min. Svårt o få det tätt o bra tror jag...
 
På min hoj använde jag uttagen för synk klockor på gasarna. Ett annat alternativ kan ju vara ev. anslutning för vakuum till bräslekran.

carbs1.jpg
 
På R1an finns det uttag på toppen, ganska direkt efter gasarna. Pluggade med en vanlig m6 insex. Ersatte med luftningsnipplar från bromsok, lite slang och gäng T-kors för att utjämna tryckvariationer, sen koppla ena änden till tryckmätare, andra till dump. Funkar kanon.

Edit: Till btr kopplar du direkt till ett uttag i plenumet...
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top