magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Minska 5 kilo på hojen då...?
Bantar man föraren blir det bara Mgns Mss kvar...

Mgns Mzz
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minska 5 kilo på hojen då...?
Exakt så jag tänkte, det ena förtar inte det andra och den enkla vägen.... Den tar man inte, det är den svåra som är den roligaDet bästa är ju att banta 5 kilo, banta hojen 10 kilo OCH trimma så mycket det går!!!!!
Mgns Mzz
Exakt så jag tänkte, det ena förtar inte det andra och den enkla vägen.... Den tar man inte, det är den svåra som är den roliga![]()
Hej på er.
Har sprungit på en gammal CBR600 -87 Classic racer som jag tänkte skrämma upp med lite bonnatrim. Så, jag tänker försöka få dit ett fränt avgassystem och en förgasarbrygga från en CBR600 -98 som har 4 mm större förgasare. Problemet är att förgasarna från -97 inte har samma avstånd mellan cylinder 2 och 3, så jag får flytta isär dessa förgasare för att få det att passa.
Problemet blir ju då att luftburken inte passar. Hur göra? Det lär ju vara sååååååå viktigt at behålla luftburken på en vacuum-fugge. Eller?
Ni som provat, berätta!
Jag har provat på min SV 650, det funkar utmärkt utan burk och CV fuggar. Man kan få ta i lite extra man bestyckar bara.
Tänker du skifta förgasarbrygga kan man ju rekommendera bänkning före och efter. Annars har du ju ingen aning alls var du hamnar med din ombyggnad.
Använd högtemp och bensin/etanolbeständigt silikon.![]()
När DU säger så är jag beredd att låta 32rna sitta kvar till förmån för dessa 36
r. Men, när Rickard på RG Engineering (och vem han är behöver jag inte berätta för dig!
) säger att "Stora förgasare är bra!" så är jag även där beredd att lyssna!!! NU BLEV DET SVÅRT!!!!!
Inget ont om Richard, han har även hjälpt mej med min suki. mycket duktig kille
men bara för att man monterar större förgasare o får mer effekt i bänken är inte = körbarhet.
Jag monterade 40 mm på min gs1000 (1085) o fick justerat in dom i bänk (inte Rickard) o fick fina siffror MEN den gick inte köra på banan; då det i princip bara var på fullgas den funkade. (men på rakan gick den som ett svin)
Det hade funkat på dragstripen men inte på racebanan
Så jag satte till baka mina 34or o då funkade den som vanligt
Näe med dom 36orna från en annan 600 är säkert inget problem.
Var mera menad som lite alment om stora förgasare
För det var en annan dragracer som sa till mej att typ förgasare blir aldrig för stora
Men det kunde dom![]()
Men 40or är ju 39% större än 34or, Mossbergs 36or är bara 25% större än 32orna original, troligen blev arean och strömningshastigheten helt fel när det blev så pass mycket större på din hoj. 25% är ju mer hanterbart.Inget ont om Richard, han har även hjälpt mej med min suki. mycket duktig kille
men bara för att man monterar större förgasare o får mer effekt i bänken är inte = körbarhet.
Jag monterade 40 mm på min gs1000 (1085) o fick justerat in dom i bänk (inte Rickard) o fick fina siffror MEN den gick inte köra på banan; då det i princip bara var på fullgas den funkade. (men på rakan gick den som ett svin)
Det hade funkat på dragstripen men inte på racebanan
Så jag satte till baka mina 34or o då funkade den som vanligt
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |