Va tycker ni om KOS

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
har tänkt att åka till Kos nu i feb.
Ni som varit där är det bra ställe att åka till?.
Eller ska man leta efter nåt annat. Hade kanske tänkt mig Alanya i turkiet annars

Hm Kos i Feb, hoppas du inte är ute efter sol och värme.
Alanya lika så, turist sessongen börjag April/Maj och slutar kanse september/oktober.

KOS = turistexploaterad party-supa-ultra-disco-samlingsplats-för-idioter-ö

Vill du ha en lugn semester är det nog fel ö, fast man kan väl ta det lugnt på Kos osso iofs. Kos är väl lite som Mallorca fast i grekland... :död

Fråga kolon, varför åka till turkiet när man kan åka till Grekland?! Eller italein eller spanien..

P.S. Jag är grek. Dock ej strandraggare. :cool:

Last edited:
de tär ju vinter där nu. o vintern på Kos är inte riktigt som vintern i Thailand. Vad ska du göra där?

Måste ju finnas bättre alternativ den här årstiden.

Jag har varit på Kos i 3 mån. Sommaren -00. Åkte hem i slutet av aug. o då var det verkligen låååågsäsong. Svara gärna på frågor dock.

Åk inte dit, skitdyrt att festa, lika dyrt som här hemma, äckliga strandraggar greker, kallt i februari, var där i slutet av aug förra året å då hade 95 % av uteställena stängt.Tänkte rekommendera Natal i brasilien, har vart där 2 gånger men efter det som står i tidningarna idag så kanske det är lite dumt...

KOS i februari = pensionärer
KOS under juni, juli & augusti = partyställe nummer 1 för singlar upp till 30 år.
Man åker inte till KOS med sin flickvän eller pojkvän.
Man åker dit för att supa & k.....

Vill du njuta av den grekiska övärlden så åker man till någon annan ö.

Zee skrev:
P.S. Jag är grek. Dock ej strandraggare. :cool:

Kamajki!!! (Svensk stavning öhhhh) :hihi

Clifton: Åker du till Kos nu i feb kommer du garanterat va utan turister där.
Kanske iofs är skönare. hehe

Hur gammal är du?
Kos är för de små.
Själv föredrar jag Rhodos.
Jobbade där en sommar. Finns så mycket mer att göra än bara se 14isar supa skallen av sig.

Jag är ju hemskt förtjust i grekland men skulle inte åka dit nu.
Inte sååå varm och skönt kanske.

Workers:arna kommer ner i april då börjar de bli drag där.
Så vill du ha typisk charter vänta ett par månader till.

RQ

Wiseguy skrev:
KOS i februari = pensionärer
KOS under juni, juli & augusti = partyställe nummer 1 för singlar upp till 30 år.

Nja, inte efter att uppdrag granskning gjorde de där reportagen. En del ställen slog igen...
Rätta mig om jag har fel, men Ayia Napa har väl dessutom alltid varit bättre. Dyrt men kul.

Bulgarien och Turkiet är lite billigare alternativ. :)

Ok det lät juh inte direkt hel grajt =).
Vart fan ska man åka då typ i feb-mars.
Gärna varmt o bra uteliv. Inte för dyrt heller. Finns juh alltid thailand men det är juh rätt dyrt

Kanariholmarna har väl rätt schysst väder hela vintern?

Kan inte ge några säkra tips om KOS eftersom det var 14 år sedan jag var där sist. Men då var det ett jäkla drag :yoparty :fyllisar :banana

KOS är Tokroligt om man är 16-17. Över 20 = För gammal.

Vad har hänt i Brasilien?? Min syster är där?! :gnissla

Men häng med nu skalman, du är uppenbarligen för gammal för den här tråden.

Du åker till kos för att supa & kräkas

Har varit på kos 2 ggr, första gången var jag 16. Det var huuuur kul som helst. Nästa gång var jag 20, då kände man sig helt utanför. Var inte så kul när 14-16 åringar kutar runt o vrålar birabirabira bärsbärsbärs :kocko .
Aiya Napa har jag också varit på 2 ggr, bland dom bättre ställen jag varit på faktiskt. Nu i februari har jag ju inte en aning men jag hade nog lagt mina pengar på en thairesa, kostar nästan lika mycket.

Thailand behöver inte bli mycket dyrare än en greklandsresa. För två år sedan var jag på Mykonos vilket var helt ok om man inte är ute efter att supa, fin ö med bra dyk och badmöjligheter och fin stad. Dyrt som i hela grekland, priserna är som i sverige typ. Den resan gick på runt 6500:-/person+fickpengar i en vecka. I augusti i år var jag till Zakynthos och det var en riktig skit-ö med bara dryga engelsmän, mycket supa om man vill. Hyffsat fin ö dock. Den resan gick på runt 17 000:- för två pers, en vecka. Tidigare i år var jag i thailand och den resan gick på runt 37-40k MEN det var för två personer i två veckor. Och då åkte vi lite dyrare flyg (bokade väldigt sent, ingen sista-minuten dock) och sen bodde vi bra och slösade rent allmänt. Men i thailand har man det lika bra utan att slösa så jag tror inte att skillnaden är så stor direkt. Du KAN åka till thailand en vecka men det är ju lite drygt när det blir 24 timmar bara flygning :(
En sak är säker iaf, aldrig mer grekland för min del om ingen annan bjuder eller tvingar mig. En gång räckte, andra gången var mer för att se om det verkligen var helt värdelöst vilket det var. Thailand kommer det bli många gånger fler. Skulle nån fråga mig imorrn om jag vill haka på ner dit och bo där ett tag så säger jag upp mig från jobbet på stört och säljer allt jag äger och sen drar jag, har svårt att tänka mig att det finns något bättre ställe eller trevligare människor någonstans på jorden.

Ha ha ha,kos,vicka minnen,rulla en john silver åt en norrman o sa att det va värsta brajjet.Han stod o höll sig i en pelare på ett disco o gjorde tummen upp varje gång vi tittade åt hans håll.Riktig fjortisö i mitt tycke,en massa fish and chipsare som springer runt o vrålar överallt.

Clifton skrev:
Ok det lät juh inte direkt hel grajt =).
Vart fan ska man åka då typ i feb-mars.
Gärna varmt o bra uteliv. Inte för dyrt heller. Finns juh alltid thailand men det är juh rätt dyrt

Egypten fungerar skitbra i feb-mars. Lite kallt på kvällen men toppen på dagarna. Billigt och vackert!

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back