Va ska man ha under skinnstället i solskenet?

Inget av syntet eller bomull, smälter in respektive bränner fast fint om olyckan skulle vara framme. Kör med sidenunderställ numera, torkar blixtfort och går att tvätta i handfatet med lite tvål och vatten.

Gör varken till eller från när det gäller värmen, snarare så att det svaltar lite då det transporterar bort fukten istället för att som bomull suga upp den... :brinnerup

Sen finns det annat under åxå såklart :rolleyes:

Jag antar att de flesta tunna underställ med bra passform som är designade för att transportera bort fukt och hålla en sval skulle funka, även de som säljs på vanliga sportbutiker, typ stadium mf?

Jag antar att de flesta tunna underställ med bra passform som är designade för att transportera bort fukt och hålla en sval skulle funka, även de som säljs på vanliga sportbutiker, typ stadium mf?
Definitivt. Problemet är bara att de är syntetmaterial som smälter av ganska låg värme... som från friktionen av skinnställ mot asfalt t ex. Men det är en nackdel man får ta, fördelarna uppväger garanterat då de flesta vurpar ganska sällan i de farterna :rolleyes:

Varma dagar kör jag med kalsonger och t-shirt under... har iofs helställ (racevariant) som har mycket stretchmaterial så det är inga konstigheter att få på sig bara man kan tekniken.

Hur gör ni, hur klär ni er om ni åker söderut.

Var runt medelhavet förra året och det var +38 i skuggan :mad:

Isomras hade vi +37 på gelleråsen då var det strumpbyxor och linne som gällde.

Annars kör jag med långärmat och långa ben på underställ som transporterar bort fukt och värme för annars klibbar man fast så förbaskat...

Det finns rätt bra funktionsunderställ som KYLER

Har en långarmad tröja undertill, hur skönt som helst, sen ett par knälånga kallingar som gör att skinnstället inte fastnar runt låren.

Lätt att få av/på sig skinnställ på svettiga bandagar :tuttar

finns på närmaste stadium/intersport butik

Definitivt. Problemet är bara att de är syntetmaterial som smälter av ganska låg värme... som från friktionen av skinnställ mot asfalt t ex. Men det är en nackdel man får ta, fördelarna uppväger garanterat då de flesta vurpar ganska sällan i de farterna :rolleyes:

Jag har vurpat mååååååånga ggr så men det har då inte blivit nåt som fastnat i ev skrubbsår, däremot när jag åkt i ställ utan utanerställ då får man sår överallt när man kraschar :/
Så det känns som att man måste åka i 300km/h och glida 5km innan det skulle smälta..

Dessutom är de flesta underställ som är framtagna att ha under skinnställ i syntet, så jag tror det där till stor del är en myt även om det skulle kunna hända..

Inget av syntet eller bomull, smälter in respektive bränner fast fint om olyckan skulle vara framme. Kör med sidenunderställ numera, torkar blixtfort och går att tvätta i handfatet med lite tvål och vatten.

Sidenunderställ är bra, men har du tagit bort det där "innerstället" som brukar ingå i de flesta skinnställ? de smälter också(syntetmaterial) ...

dock har jag kanat 300m asfalt som längst utan att få nån som helst brännskada eller "smält" material av underställ osv.
varmt om röven blev det men inget smälte, måste va nåt fel på mina krejjer :yoparty:rolleyes:

(har även testat kortare sträckor, med samma resultat, lite slitet skinnställ men inget smältit)

Det var någon här som tipsade om att använda underställ av Bambu när det är varmt. Kan bara instämma efter att ha testat.

Jag åker med ett sånt ställ som Håkan rekommenderar.

Jag har Under Armour Heat gear. Långärmat. Ställer man sig utomhus i 30 grader och tar på sig tröjan blir det kallt omgående bara det är en lätt bris. Är det kyligt i luften fryser man med en gång!

Rekommenderas. 5 av 5 i betyg!

UA-Heatgear-Longsleeve-Tee.jpg

Investera i 3-4 par underställ från Ullared. Kostar runt 50-lappen styck och fungerar alldeles utmärkt. Suger upp svett och man slinker i och ur stället som en slimmad fisk.

Vart köpte du den där då? :confused:

Jag åker med ett sånt ställ som Håkan rekommenderar.

Jag har Under Armour Heat gear. Långärmat. Ställer man sig utomhus i 30 grader och tar på sig tröjan blir det kallt omgående bara det är en lätt bris. Är det kyligt i luften fryser man med en gång!

Rekommenderas. 5 av 5 i betyg!

UA-Heatgear-Longsleeve-Tee.jpg

Sj kör jag med ull (merino) då det håller mig varm när det är kallt/fuktigt och tvärtom när det blir varmt. Sedan är det mjukt och skönt och kliar absolut inte. Jag kör med ett som heter icebreaker och fins i välsorterade sportbutiker kostar dock ca 500-700 pr del.:tummenupp

Mvh
Magnus

Vart köpte du den där då? :confused:

I Jönköping har Stadium Under Armours sortiment.

Jag har även testat med nått som heter "stay cool", men det är inte ens i närheten så bra.

Dock så kostar en sånhär tröja 400 spänn ca.

/ Jens

Ett par schyssta y-front är aldrig fel

I min del av världen finns inga schyssta Y-fronts... :arsele

Last edited:
Jag kör alltid med underställ, av dessa är Icebreaker det skönaste jag provat hittills, tillverkas ev Merinoull. Skön både när det är varmt och kallt.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back