Va ska man ha under skinnstället i solskenet?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hejsan, är ny i hojvärlden. Var ute och körde idag när termometern stod på 18,5 grader och strålande solsken. Fint javisst, och svettigt javisst. På huvudet kan man ju ha huva för att suga upp endel av svetten så att hjälmen kanske håller sig lite fräschare lite längre.

Men hur gör man med skinnstället? Måste man ha något underställ för att suga upp lite svett, blire äckligt annars som en hjälm kan bli? Kommer ju bli ännu svettigare näre är ännu varmare.

Jag kör med underställ, visst blir det varmt men det blir 100 ggr lättare att ta av stället när det ska av.

Jag har alltid någon from av långkalsonger på mig under skinnstället.
Annars kan man knappt komma ur stället en varm sommardag.
Använder Lidls variant av underbyxa (strech) funkat bra i över en säsong.

Jag använder alltid underställ under skinnstället. Dels för att det underlättar att ta på och av sig stället, samt att det transporterar bort svetten från kroppen så att man känner sig torr.

Hur gör ni, hur klär ni er om ni åker söderut.

Var runt medelhavet förra året och det var +38 i skuggan :mad:

Jag köpte ett underställ på Jula, kostade fruktansvärda 149kr. Det funkar klockrent :tummenupp Värmer när det är kallt och jag lider inte av värmen när det är varmt. Torkar fort om man hänger upp det, tex mellan pass på bandagar och man känner sig alltid torr och fräsch under stället :tummenupp Sen gör det ju som sagt det mycket enklare att få av och på sig stället också, i synnerhet helställ :fakta

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back