Va har ni för motard kläder?

pict3450b.jpg

Motard nissen skrev:
2492538 Kör med mx stövlar,knäskydd,armbågsskydd,ryggplatta och mx brallor. Sen handskar och kollege tröja ovanpå det. Cross hjälm också självklart.

Drog omkull i 70blås på asfalt klarade mig bra förutom att tröjjan blev lite sliten, har vurpat så många gånger. Skinnställ är överskattat upp till 100blås så länge man har skydd under och inte åker t-shirt.

Dom skrapsåren man får är överlever man, värre att dö av värmeslag när det är 100grader i skuggan på sommaren.

mm runt 40-50 har man ju trillat nåra ggr med str brallor o nån skitjacka el skyddsväst o hood tröja..
bruka aldrig få nå skrapsår el ont efter det.

men tro de blir värre då man kommer upp över 70-80 blås.

Jag letar efter en ny hjälm... en typ blandning av integral och cross... typ en liten "keps" och "munskydd" men med "inbyggt" visir... någon som vet vad de heter?.. eller vart man kan hitta dem?...

Mvh // frajje

frajje skrev:
2493406 Jag letar efter en ny hjälm... en typ blandning av integral och cross... typ en liten "keps" och "munskydd" men med "inbyggt" visir... någon som vet vad de heter?.. eller vart man kan hitta dem?...

Mvh // frajje

Psst, kolla lite längre upp i tråden, på bilden där.. :tummenupp

frajje skrev:
2493406 Jag letar efter en ny hjälm... en typ blandning av integral och cross... typ en liten "keps" och "munskydd" men med "inbyggt" visir... någon som vet vad de heter?.. eller vart man kan hitta dem?...

Mvh // frajje

finns massor, men Arai vet jag har en sådan modell

jojo, jag ser.. men frågan va mer om de finns nått speciellt namn för den typen av hjälm?

mvh // frajje

haha.. ganska kul för den är precis den jag vart och köpt nu :D
och sen Halvarssons tvådelade motardskinnställ...

Kritik på Halvarsson grejer?

Last edited:
Men vad gör man ifall man är för lång/för smal för att matcha storlekarna på skinnställ? Finns det någon affär som brukar vara bra när det gäller att lösa såna saker? Har nu allvädersgrejer och det funkar väl men är inte så bra att vurpa med antagligen. När jag köpte dessa på Lelles tittade jag på skinnställ men det fanns inget som passade. Jag är 193cm och väger 80kg, inte så jättekonstiga mått men ändå finns det inte lämpliga storlekar!

infectious skrev:
2495344 Men vad gör man ifall man är för lång/för smal för att matcha storlekarna på skinnställ?

Hur fel är det? Det gör ju inget om det är lite kort i benen t.ex. för du har ju stövlarna över.

infectious skrev:
2495344 Men vad gör man ifall man är för lång/för smal för att matcha storlekarna på skinnställ? Finns det någon affär som brukar vara bra när det gäller att lösa såna saker? Har nu allvädersgrejer och det funkar väl men är inte så bra att vurpa med antagligen. När jag köpte dessa på Lelles tittade jag på skinnställ men det fanns inget som passade. Jag är 193cm och väger 80kg, inte så jättekonstiga mått men ändå finns det inte lämpliga storlekar!

finns firmor som kortar/förlänger ställ nätr du köper ett nytt
fan det finns ju folk som ser ut som köttbullar som kör motard(bland annat jag)har sett en och annan flaggstång oxå.

Kör i Dainese skinnställ, dainese SP1 handskar, Stövlar kommer jag ej ihåg iaf motard stövlar, Shoie XR900 shimura hjälm, Ufo ryggskena

Nån som vet lite schyssta skinnställ i grå vit eller svart?
Motard stövlar och handskar också.

wheelie82 skrev:
2491563 Tja tycker du inte om skinn så skyll inte på mig när du skrapat upp hela kroppen.. :tungan Tycker skinn är skälvklart. Många åker i typ textilkläder, kanske bekvämare men jag tycker det är dumt.

:fakta :fakta :fakta

.

sele skrev:
2507381 Nån som vet lite schyssta skinnställ i grå vit eller svart?
Motard stövlar och handskar också.

Ska du inte släpa foten i marken i kurvorna så är a-stars vector grymt sköna dock inte utbytbar sula..

bmwjohan skrev:
2491735 nu blir jag nyfiken. finns detta reportage att hitta någonstans på nätet eller är det någon som kan skanna in det?
jag kör alltid med skinnställ men jag gillar det inte. skulle väldigt gärna köra textil ifall det finns något som är bra.

Samma här, vill gäääärna läsa det testet då jag skall handla typ imorgon :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman