sliter upp den här gamla tråden då jag tänkt införskaffa nytt mc-ställ (sålt offroaden och införskaffat en härlig motard).
min första tanke var att skaffa ett skinnställ, men har samtidigt funderat på hur det är att köra motard med det, jag menar;
1. man kör inte överdrivet snabbt (dessutom säkerligen 40% i innerstan/sakta/trafikerade områden (30-70km/h))
2. står helt still, t.ex. sitter och tar en glass eller whatever. (och man vill ju klara av det i mer än 20 sekunder utan att svimma av värmeslag, typ 1 timme och "enbart" svettas kan man ju leva med)
var igår och besiktade min hoj och plockade då på mig mitt gore-tex ställ (med Outlast) och även med det höll jag ju på att dö i den 27-28 gradiga värmen... hur grillad skulle man inte bli med ett (svart) skinnställ då är min tanke...
folk med skinnställ/erfarenhet av skinnställ - hur plågsamt är/kan det vara med skinnställ? (gällande värmen)
och dessutom, när det är svalt/kallt, blir det extra kallt då med skinnställ jämfört med "tyglappar".
hade jag haft (råd med) en sporthoj hade hade direkt plockat ett skinnställ, men nu har man ju en hoj som inte behöver visa 180 på mätaren för att vara rolig

och därmed inte får så mycket fartvind hela tiden.
(jisses vad text och lite flummigt det blev... skyller på att det är satans varmt idag med hehe, 25 grader både inomhus och i skuggan ute)