wannagofast
Ny medlem
Finns det någon klass i Sverige för lite "mys-racing" med v-twin??
Något för oss som inte måste vara snabbast runt alla banor..
Något för oss som inte måste vara snabbast runt alla banor..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wannagofast skrev:2164439Finns det någon klass i Sverige för lite "mys-racing" med v-twin??
Något för oss som inte måste vara bäst..
Låter spännande.. tack för svaret!!Fakkverk skrev:
Jaha.. 601-1250ccheggeli skrev:

Hur stor är den då?wannagofast skrev:2164466Jaha.. 601-1250cc![]()
Teddy skrev:2164553Hur stor är den då?![]()
Det finns ju Liten Debutant också. 125-400cc.

Åh fan! Skrattar bäst som skrattar sist. Men kära nån, 1670cc, vad är det för ett monster, en Goldwing?Lam-Kaka skrev:21645541600cc+ tror jag![]()
Haha.. nja inte riktigt!!Teddy skrev:2164620Åh fan! Skrattar bäst som skrattar sist. Men kära nån, 1670cc, vad är det för ett monster, en Goldwing?
V-Gurra!?wannagofast skrev:2164673Haha.. nja inte riktigt!!![]()
Hmm.. internskämt blir liksom inte kul på ett rikstäckande forum..Teddy skrev:2164703V-Gurra!?
O b s, internskämt.

Det är ett SH-internt skämt alltså.wannagofast skrev:2164722Hmm.. internskämt blir liksom inte kul på ett rikstäckande forum..![]()
DanneSV1000S skrev:2164733Fan det skulle vara skitskoj att köra den tävlingen 2 juli men jag tror inte jag hinner få i ordning hojen, det ska väl trådsäkras bultar, oljefilter, fixas uppsamlingskärl för olja och vätskor, stoppas foam i tanken, köpas kraschkåpor för det räcker väl inte med att tejpa framlysena? Nån som vet mer?
Jaha.. men det är fortfarande inte speciellt roligt..RedBaron skrev:2164771Det är ett SH-internt skämt alltså.
Köra bana med en MT01 låter inte som en bra idé. Missförstå mig inte. Jag har kört den och tyckte det var skitkul. Men den är uppenbart dåligt anpassade för att föraren ska ha kul på en racerbana: taskig markfrigång, hög vikt som gör att den slår sig själv sönder och samman vid en vurpa (därtill inga kåpor att glida på) samt jobbig att svänga/bromsa, sävliga mått etc.wannagofast skrev:2164673Haha.. nja inte riktigt!!![]()
Nåja.. mr Sato har byggt race-hoj på MT-01.. (Bike -05, minns inte vilket nr)Nyteknik skrev:2165151Köra bana med en MT01 låter inte som en bra idé. Missförstå mig inte. Jag har kört den och tyckte det var skitkul. Men den är uppenbart dåligt anpassade för att föraren ska ha kul på en racerbana: taskig markfrigång, hög vikt som gör att den slår sig själv sönder och samman vid en vurpa (därtill inga kåpor att glida på) samt jobbig att svänga/bromsa, sävliga mått etc.
Som Nordgren säger: "Racehojar på racebanan & gathojar på gatan."
Vad är mys-racing? På en bana kör man fullt och en för racing dåligt anpassad motorcykel (och dess förare) kan råka ganska illa ut. Jag hade drömmar om att köra en TL 1000 S i Rookie 1000 men kan efter två säsonger i 250 R inse att det hade varit en mycket riskabelt och troligen smärtsamt företag. ”Racehojar på racebanan...” etc.wannagofast skrev:2165163Nåja.. mr Sato har byggt race-hoj på MT-01.. (Bike -05, minns inte vilket nr)
Dessutom handlar tråden om "mys-racing" och inte motoGP.. Och visst är K6 en gathoj och hör kanske därmed inte hemma på bana??
Pust.. så gubbarna på sina klassiker från 60-talet är inte välkommna/lämpliga att köra bana??Nyteknik skrev:2165375Vad är mys-racing? På en bana kör man fullt och en för racing dåligt anpassad motorcykel (och dess förare) kan råka ganska illa ut. Jag hade drömmar om att köra en TL 1000 S i Rookie 1000 men kan efter två säsonger i 250 R inse att det hade varit en mycket riskabelt och troligen smärtsamt företag. ”Racehojar på racebanan...” etc.
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife