E.Bulén
Gudomlig sporthojare
En eller Två cylindrar är nog! Ljudet från en V-Twin finns det inget som slår. PuNkT!
Hööörrrmmm
[YOUTUBE-ID]zQfI6TPbIfg[/YOUTUBE-ID]
Tänk om man fått ställa in en 6:a i garaget..
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En eller Två cylindrar är nog! Ljudet från en V-Twin finns det inget som slår. PuNkT!
V-tvinnar passar på custom hojar - Radfyror på sporthoj. Klart skönaste ljudet och karaktären, enligt mig. V-timmar låter mörkt och bullrigt. Rad-fyror ettrigt och vasst. underbart!
därför har du en 3 cylindrig![]()
Tack! Bättre komplimang kan det inte bli!
Bara soundet inne i säg en ålderdomlig turbinhall eller fartygsmaskinrum är ju monumentalt och himlastormande.
Saker som är godkända av arbetsmiljöinspektionen har ju däremot en lika kön- och kraftlös klangbild som en svensk bandag.![]()
Några tips på välsorterade MC affärer antingen i Jönköpings området eller runt Malmö? Tror inte så många privatpersoner är så sugna på att låta mig komma och testköra. Och så sugen på att stå och låtsas vara intresserad av hojen är jag inte...
Kanske en rad-twin skulle passa?
Exakt vad jag tänkte säga. Antagligen inga tveksamheter om var jag står efter den senaste tråden.V-tvinnar passar på custom hojar - Radfyror på sporthoj. Klart skönaste ljudet och karaktären, enligt mig. V-timmar låter mörkt och bullrigt. Rad-fyror ettrigt och vasst. underbart!
Från Jönköping ar du inte så långt till www.biscaya.com , tror dom har dom flesta Duccarna för provkörning.
Om du har nämnt det har jag missat det, vilken prisklass är det som är aktuell?
Det är ju kanske inte så smart o testa en 1198S om man inte tänkt hadla i den prisklassen, då kan det bli starka våndor att hantera![]()
Som läget är nu så har jag ett tak på 40 000:-, så det blir ingen ny maskin. Men tack vare min låga ålder och flytt till storstad hade jag aldrig haft råd med en nyare heller.
Fred: Jag gillar faktiskt båda men på olika sätt, på en sporthoj är jag nog mer inne på rad4 ljudet. Men som sagt, pengar är som vanligt avgörande. En TLR var hyggligt billig att försäkra för mig om man jämför med 900-1000cc rad4r.
Dom ena säger v-twin och dom andra säger radfyra... alltså måste ju en v4 vara det optimala![]()
Så här rent spontant är mitt tips Firestorm, finns fina exemplar för dom pengarna och det är riktigt trevlig och rolig cykel
TL´s är historia och TL´r har en rolig motor men tungjobbad, Duccar under den pengen kan vara lurigt kapitel men kanske nån fin 900SSie...men som sagt, för dom pengarna skulle jag kolla närmare på en Firestorm om du vill smaka på V-Tvin i sportformat.
M.V.H
Micke
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |