[V] SMC steg 6 Gelleråsen 130804

Nämen titta, här har det dykt upp filmer också, kul som fan.

Två gånger syns man till och med i bild, ett halvt varv från depå och sen VARVNINGEN! på slutet :gråta

Imponerande att se er som är snabba är det iaf. (det lilla man hinner se) :tummenupp

Imponerande att se er som är snabba är det iaf. (det lilla man hinner se) :tummenupp

Tackar, har gått lite knöligt för mig senaste tiden på banan. Avsluta förra säsongen med 2 krascher i ett o samma kval = slutkört, sen bytte jag hoj och bakdäcket lossna i vänstersvackan efter ejes andra passet för säsongen i +4 med sportsmart på elitlägret (detta på en zx10r 2011 med TC och extra allt(lita inte blint på tekniken)). O det gick tamefan inte ens fort, eller att jag våldsgasade, den bara försvann i måttligt gaspådrag med nylackade kåpor och allt, och vips var man tillbaka på 0 i självförtroende. :mad::mad::mad:

Så jag satsa alla mina lekpengar på att köra i juli och det är väl först nu det börjar ge resultat. Börjar få ordning på den gråa smeten innanför skallbenet.. ;) Hade hoppats att dunka på nån 9:a o ta mitt PB men så blev det icke. Är iaf rätt nöjd med sista passet på dagen, för "idealtiden" visar att om jag knyter ihop det så kan det bli ett PB på laptimern o mylaps. :slicka

Blir nog ett sista försök för i år på en onsdagsträning så får jag se om jag kan dunka till med ett PB eller ett besök hos gipsteknikern i Karlskoga. :cdevil

Får se om jag kan ta rygg på Hedberg eller Öberg i Rookie 1000 då kan det gå JÄVLIGT fort.. :tummenupp

:öl:öl:öl:öl:öl:öl:öl:öl:öl:öl:öl:öl:öl:öl

Farten kommer ju mer man kör, om man inte låter dom mentala blockeringarna styra "its all in the head" skulle jag vilja säga, eller iaf mycket är det om man har det rätta materialet.

Stenhårt tepåsen. Tror du har rätt mix av lugn, insikt och brist på överlevnadsinstinkt för att åka fort...

Stenhårt tepåsen. Tror du har rätt mix av lugn, insikt och brist på överlevnadsinstinkt för att åka fort...

Gick ut på lite "trail and error" förra året.. Jag skulle öka men jag visste inte var, vilket ledde till många idiot grejer.

Jag har analyserat i år, men nu är det att hitta flytet för det är det det handlar om.

Det handlar om inte bromsa ned all fart in i svängen, det handlar om att få med den farten in i svängen och gasa på med den farten efter apex i svängen. Och hålla i så länge man bara vågar o kan ta med sig den farten in i nästa sväng.

När jag gör nått dåligt på kawan så kan jag fuska mycket mer, den är brutalt mycket starkare än suckan. Får jag bara några fria varv o jaga mina rivaler så då jäklar. Då kommer jag köra snabbt!.

HAHAH. flyttad till banåkningsbilder.. lol.. jaja. moderatorn kan ju messa mig om hur en film blev till en bild. ;)

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back