sandstream
Guest
Jag måste säga att jag är lite kluven i detta ämne men jag kan inte komma på något bra argument till varför jag inte skulle donera mina organ om de kunde hjälpa någon annan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
copse skrev:2479612Anmälde mig nyss.
Också lite kluven, inte över att donera organ för transplantation men över "annat medicinskt ändamål."
... Men ändå valde jag bara donera organ för transplantation.
Vill kanske inte att man ska används för att utbilda AT-läkare .. men det är ju också bra grej iofs. Framtidens läkare.
Men nej, jag har inget bra svar.
Lugn skrev:2480416Hur är det med myten att man kanske inte anstränger sig lika mycket för att försöka rädda de som är för en donation om man anser att chansen att lyckas är liten, samtidigt som man ser en möjlighet att lägga vantarna på några färska organ?![]()
Matulda skrev:2453034Lånar denna tråd lite och slår ett slag för att bli blodgivare,det är något dom flesta kan göra och är nog så viktigt för att rädda liv. Det ska inte behövas importeras när det finns resurser här hemma att ta av.
Lugn skrev:2480416Hur är det med myten att man kanske inte anstränger sig lika mycket för att försöka rädda de som är för en donation om man anser att chansen att lyckas är liten, samtidigt som man ser en möjlighet att lägga vantarna på några färska organ?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |