Video [V] Fartdåre på E4an

Hur fan hinner man med att bedöma avstånd till bilar och fokusera på rätt saker i den farten

Det är lättare IRL än på videon, man ser längre än vad det ser ut som. Och allt annat på vägen ser typ ut att stå stilla i jämförelse, så det är lite som att undvika stillastående hinder på motorväg. Är man bara vaken så bör det gå rätt bra.
PRobemet är väl att bilister är lite opålitliga och gärna gör icke föranmälda sidoförflyttningar.

Det är lättare IRL än på videon, man ser längre än vad det ser ut som. Och allt annat på vägen ser typ ut att stå stilla i jämförelse, så det är lite som att undvika stillastående hinder på motorväg. Är man bara vaken så bör det gå rätt bra.
PRobemet är väl att bilister är lite opålitliga och gärna gör icke föranmälda sidoförflyttningar.

Kanske därför en bilist som tittar i backspegeln och ser en MC långt borta inte räknar med att idioten komer i 300 km/h. Svårt att skylla en olycka i det läget på bilisten.

När ska du erkänna att det är du som kör?
:hihi

Kanske därför en bilist som tittar i backspegeln och ser en MC långt borta inte räknar med att idioten komer i 300 km/h. Svårt att skylla en olycka i det läget på bilisten.

Jo, det håller jag med om.

Ghost Rider var nått man tyckte va coolt när man gick i gymnasiet. Skapligt upphetsande o se någon köra rakt fram i hög fart zzzZzzzZzzz. Vart är polisjakten? :rolleyes: :D

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk 2

Vart är polisjakten? :rolleyes: :D
Om det nu skall göras en ny film så hoppas jag att den inte innehåller några polisjakter.
Alltså polisen har det ju redan tillräckligt jobbigt som det är. Jag menar de attackeras i regelrätta bakhåll när de åker på uppdrag, de är utarbetade med de saker de redan har och måste släppa brott de skulle vilja ta ta i pga. överbelastning och för få resureser och allt därtill.
Bättre att låta polisen, med sina få resurser, jobba med viktigare saker än att ofrivilligt medverka i underhållningsproduktion.
Sen är ju polisjakter gammal skåpmat liksom.... Det har gjorts polisjakter i 6 GR och 10 (?) GIS filmer. Kom med något nytt istället.

Bättre att den nya filmen sätter några tider på kända sträckor som inte kan slås eller nått.

Bättre att den nya filmen sätter några tider på kända sträckor som inte kan slås eller nått.

"Backamo TT" här i Västra Götaland. Den vägen är grusbesprutad och värdelös nu, så där slår man inte nytt rekord längre :huvet

En annan sak att tänka på är att dessa videos ofta filmas i wide eller superview, vilket har fördelen att det fångar en väldigt vid vinkel, med nackdelen att det som är i centrum av skärmen, verkar vara betydligt längre bort än vad det är i verkligheten.

GR är ett kulturminne!
Det var faktiskt GR som inspirerade mig att ta hojkort vid 30 års ålder.
Hoj kan han ju köra som få andra det fattar ju alla som försökt köra på liknande sett och han verkar ha beredskap för det mesta.
Jag ser fram emot GR 7 med höghastighetsåkning och polisjag. Men använd original kåpglas när det ska filmas. Tack för mig.

Jag tycker att det framförande av mc:n som filmen visar är ytterst klandervärt och tragiskt.
Detta beteende tar jag starkt avstånd ifrån.

Fy fn, orken tröt 8 minuter från Norrtull och jag svängde av mot Märsta, fel kväll för testkörning :D

Om det nu skall göras en ny film så hoppas jag att den inte innehåller några polisjakter.
Alltså polisen har det ju redan tillräckligt jobbigt som det är. Jag menar de attackeras i regelrätta bakhåll när de åker på uppdrag, de är utarbetade med de saker de redan har och måste släppa brott de skulle vilja ta ta i pga. överbelastning och för få resureser och allt därtill.
Bättre att låta polisen, med sina få resurser, jobba med viktigare saker än att ofrivilligt medverka i underhållningsproduktion.
Sen är ju polisjakter gammal skåpmat liksom.... Det har gjorts polisjakter i 6 GR och 10 (?) GIS filmer. Kom med något nytt istället.

Håller med - dom har blivit frånåkta nog - dags och trösta dom istället:hihi

Liten kewk. Ta och filma ett 1.06-varv på vår bäst asfalterade crossbana i kga istället, då blir jag imponerad.

Min ninja går jEtefort den med om jag åker rakt fram och vevar i rullen.

..går det ens att bli jagad av polisen längre?

med tanke på hur samhället ser ut i övrigt lär dom ju knappast ha resurser att lägga på sånt.. eller?

"bil 17 här vi har en fartdåre på E4an"
"centralen här avbryt, ni har 8 bilbrander, skjutningar i 2 bostadsområden, kaos på en asylförläggning och en sönderslagen ambulansinsats under ett fotbollsupplopp att reda ut först"

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman