Vårtecken, teoriprov och byråkratiska VV.

Fan vilken schysst pappa du har din odugliga snorvalp :mad: Aldrig att min skulle brassa 180km/h för att ge mig ett pass som jag hade glömt. Skulle väl få en utskällning istället. Men är det verkligen så långt mellan Klippan och Helsingborg? *har ingen koll*

hittebarn skrev:
Teorin var jobbig på den gamla goda tiden när man skulle ta Bilkörkort, då var det gamla systemet med 4 alternativ å alla kryssen i frågan skulle vara på rätt plats för att man skulle få ett "helt" rätt så att säga. Datorproven var ju enkla.
Ajdå. jo jag har hört talas om dedär uppskrivningarna. Ska inte klaga. :tummenupp

Ringo skrev:
Fan vilken schysst pappa du har din odugliga snorvalp :mad: Aldrig att min skulle brassa 180km/h för att ge mig ett pass som jag hade glömt. Skulle väl få en utskällning istället. Men är det verkligen så långt mellan Klippan och Helsingborg? *har ingen koll*

Jag skrev "Edit", skrev en 5 istället för 4. Det är 4 mil. Så det blir inte 180km/h.. Och mina föräldrar var inte helt glada. Inte första gången jag glömmer något viktigt direkt .. :rolleyes:

War-psycho skrev:
lorkan: Glöm inte motorcykeln till uppkörningen. :rofl
Höhö..

Okej, det är kanske så att det är den roliga delen, men fortfarande är den svårare, och jag kommer vara mycket mer nervös tror jag, om det är möjligt. Har aldrig varit så nervös innan, eller jo, en gång, jag var mer nervös inför det första provet. :D

motardnisse skrev:
Ähh körningen är det roligaste om du nu har tränat tillräckligt, hatar teoriprov!

Hade nackdelen "fördel egentligen" under stort sett hela övningskörnings perioden lyckas få regn hela tiden. Detta förbättrade mina körkunskaper égentligen så man har lite mer koll på när det blir blött på vägbanan!

Nu har man väl tagit bort den där garagevändningen? Många hatade den men jag tycker den gav rätt mkt vid ev krypkörning vid köer mm.

Nja vettetusan, hur såg egentligen garagevändning ut ? Vet att den "försvann" förra året, men de har väl pillat in en sorts garagevändning i en av bandelarna på körprovet, den med undanmanöver och sicksackkörning. När man har kört sicksack och ska tillbaka för undanmanöver, ska man vända på ett område som är begränsat på 3 sidor och som är rätt tajt ..

ja körde upp mitt i den där äckligt varma veckan i juni förra året, och
uppkörningen tog 6,5 timmar! (4 pers) Det va faen segt, men roligt.. Lycka till man!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D