Vårtecken, teoriprov och byråkratiska VV.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
:yoparty Vilken dag!

Åkte till HBG idag igen, dags för teoriprov 2, misslyckades ju den 1a mars. Väl framme kommer jag på att jag har glömt mitt pass, men eftersom jag redan har skrivit på alla papper och fotat mig sen förra gången tänkte jag att det inte borde bli några problem. Så fel jag hade. Receptionisten tvärvägrade; "Man måste ha ID med sig varje gång". Jag påpekade att jag redan hade skrivit en gång innan och att allt redan fanns i deras dator, typ tre klick för att få fram bild och uppgifter som kunde identifiera mig. Men det gick absolut inte, vilket innebar att skulle få boka ny tid och att pengarna var förbrukade. :huvet

Det var ungefär 18 minuter kvar tills provet började, och jag gjorde ett sista försök att få göra det, jag ringde min pappa och frågade om han kunde komma för hjälpa till och identifiera mig. Sagt och gjort, 16 minuter senare var han där. (Hur hann han köra 4 mil på 16 minuter med 90väg nästan hela vägen in ? :va :D). 3 minuter innan provet började var jag på plats igen, och då godkände receptionisten mig. Dock blev det problem igen, förrättningsmannen ville först inte godkänna passet, bilden var inte tillräckligt bra tyckte han (fotot är taget för några år sedan), när det står klart och tydligt att det gäller i fem år och dessutom har ju polismyndigheten godkänt det. :gnissla

Fick dock skriva mitt teoriprov till slut, och fick 56 p. :yoparty Fan va gött det var !

I väntan på bussen hem igen syntes vårtecken överallt dessutom, både sporthojar och diverse SM's drog omkring överallt. Riktigt goett att se och höra ! :D

Var tvungen att skriva av mig, är lagom nöjd nu, uppkörningen kvar sen är KK:et klart och en fem år gammal dröm går i uppfyllelse. :yoparty :)

Edit; skulle stå 4, inte 5, 5 mil på 16 minuter blir en snittfart på 180km/h va ? :D

Last edited:
Tips:
Jag lånade ut mina mc-byxor till en kille som stod vid uppkörningen utan godkända kläder. Rik pappa och ingen koll?
Jag var där med en bekant som körde upp före den killen.
Se till att du inte gör en sån groda så pengarna "brinner inne".
Lycka till med uppkörningen!

bsajanne skrev:
Tips:
Jag lånade ut mina mc-byxor till en kille som stod vid uppkörningen utan godkända kläder. Rik pappa och ingen koll?
Jag var där med en bekant som körde upp före den killen.
Se till att du inte gör en sån groda så pengarna "brinner inne".
Lycka till med uppkörningen!

Haha, en sån grej tror jag inte jag skulle klanta till. Det där med ID;et berodde nog på att hade i baktankarna att jag inte borda behöva det igen, när de kan identifiera mig på plats med infon jag lämnade förra gången. :D
Men men, nu vet jag det.

Bra Vv.....

Det är väl en jävla tur att dom tar stenhårt på Id-kontroll, annars springer ju folk och skriver till varann till höger och vänster!

Med summan att vi får massa inkompetenta idioter som inte vet vad skyltarna betyder på vägarna (som om vi inte har det redan).

Dock tycker jag de var lite snarstuckna i ditt fall med dig reggad på datorn.

Men det är väl principsak, släpper de dig får de lov att släppa nästa också.

grattis grabben.

Nu är det roligaste kvar då ,sen har du lappen.

Lycka till

GixxerTina skrev:
grattis grabben.

Nu är det roligaste kvar då ,sen har du lappen.

Lycka till

roligaste ? :va

Heter väl svåraste och mest nervösa delen ? :tungan

Jag vill bara ha lappen, så kvickt som möjligt. :)

lorkan skrev:

såhär i efterhand så tycker jag teorin är det värsta med att ta körkort. Tagit både A1, A och B. Ingen teori för A ifs men teorin är helt klart värst. Körningen är ju den roliga biten. :tummenupp

lorkan skrev:

Att köra hoj är ju det roligaste som finns även om det är prov. Tycker jag

lorkan skrev:

Ähh körningen är det roligaste om du nu har tränat tillräckligt, hatar teoriprov!

Hade nackdelen "fördel egentligen" under stort sett hela övningskörnings perioden lyckas få regn hela tiden. Detta förbättrade mina körkunskaper égentligen så man har lite mer koll på när det blir blött på vägbanan!

Nu har man väl tagit bort den där garagevändningen? Många hatade den men jag tycker den gav rätt mkt vid ev krypkörning vid köer mm.

Last edited:
philsson skrev:
såhär i efterhand så tycker jag teorin är det värsta med att ta körkort. Tagit både A1, A och B. Ingen teori för A ifs men teorin är helt klart värst. Körningen är ju den roliga biten. :tummenupp
Teorin var jobbig på den gamla goda tiden när man skulle ta Bilkörkort, då var det gamla systemet med 4 alternativ å alla kryssen i frågan skulle vara på rätt plats för att man skulle få ett "helt" rätt så att säga. Datorproven var ju enkla.

Jag tycker att teorin var busenkel. Skrev för ett år sedan ungefär. Sedan körningen - det var en annan femma. Tog rätt många lektioner innan jag kände mig säker på vägen. Men visst, det är roligare än att skriva teori.

Men tänker man att man har gjort hälften är man fel ute. Kanske tio procent är teori - resten är körningen!

Lycka till med kortet!

//Niclas

grattis o lycka till med uppköringen :tummenupp
bokade mitt teoriprov den 4:e april, känns lite som en chansning eftersom jag inte ens haft råd att köpa en bok (alla pengar har gått till hojsamlandet), men vet vem? det kanske blir billigare att köpa en bok istället för att skriva flera gånger. tankade hem nåt program men de innehöll bara 4 prov med mc frågor.. kändes lite fattigt måste jag erkänna :)

philsson skrev:
Hehe... Efter några teoriprov så blir det lättare. :D
Skrivit 6 gånger: B, A, D, C, CE + CE igen (tiden hann gå ut p.g.a. andra åtaganden)

Dom sista 3 proven gick utan att ens öppna böckerna, så det blir lättare. :hihi
(Speciellt som dom första 3 proven var av den gamla, svårare modellen, där ett, eller fler alternativ kunde vara rätt.)

lorkan: Glöm inte motorcykeln till uppkörningen. :rofl

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form