Vårens framfart!

peppe67

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Honda CBR 1000F 1995
Eftersom det finns medlemmar här inne från hela vårt avlånga land tänkte jag starta en tråd om hur långt hojvädret tagit sig.
Jag tycker det skulle vara kul att kunna få en bild av var i landet vintern har börjat släppa sitt grepp!
Jag har sett att vissa längst söderut redan tagit årets premiärtur, men hur långt är det kvar tills resten av Sverige kan göra det samma.

T.ex. här i Borlänge är det full vinter, 30cm snö, minusgrader de flesta dagarna och inte mycket asfalt som kikar fram från under isen och snön.

Hur ser det ut där du bor?

Kul tråd men det dröjer nog ett tag innan vårbilderna kommer, även de från sydligaste Sverige. De som tagit en hojtur i år har nog inte ställt in den öht. Men så fort våren är här i trakterna runt Lund så kommer bilder, pråmiss:tummenupp

Eftersom det finns medlemmar här inne från hela vårt avlånga land tänkte jag starta en tråd om hur långt hojvädret tagit sig.
Jag tycker det skulle vara kul att kunna få en bild av var i landet vintern har börjat släppa sitt grepp!
Jag har sett att vissa längst söderut redan tagit årets premiärtur, men hur långt är det kvar tills resten av Sverige kan göra det samma.

T.ex. här i Borlänge är det full vinter, 30cm snö, minusgrader de flesta dagarna och inte mycket asfalt som kikar fram från under isen och snön.

Hur ser det ut där du bor?

lund,skåne...4 grader,,torrt väglag,,,,

Lika illa här som som i Borlänge, skulle haft en offroad och lekt lite...

Kul tråd men det dröjer nog ett tag innan vårbilderna kommer, även de från sydligaste Sverige. De som tagit en hojtur i år har nog inte ställt in den öht. Men så fort våren är här i trakterna runt Lund så kommer bilder, pråmiss:tummenupp

Startade upp lilla kexet i kväll och den lät underbart....
Har lagt fram kläder, hjälm, handskar, långkalsonger, thermostrumpor och rånarluvan.... blir det över +2 och uppehåll blir det cyklen till jobbet i morgon.:arsele

Längtar redan!!!:)

Cirka -15 och full vinter just nu :tomten
Jaja, snart blir det härligt skoterväder :tummenupp

Kör man -suz-z-z-z-z-z-zu-k-k-k-k-k-k-k-k-k-k-i så fryser man i alla väder.
HONDA är HOT :D

Här i Halmstad är det plusgrader och torrt på vägarna för det mesta. Jag har kört hoj minst en gång i veckan de senaste månaderna... blir det lite sol imorgon eller i helgen så blir det en sväng till kiosken för att äta glass! :tummenupp

Där jag bor är det aldrig långt till våren. Vintergäcken tittar fram!

Bifogat

• vintergack.jpg
    vintergack.jpg
    80.8 KB · Visningar: 77
Linköping här, ett par cm snö, 10cm is på sjön. Kör fulldubbat och hoppas på att det blir kallare. Fan vad kul det är!!:yoparty

Skojar du? har ar det -20 och en meter med snø, och ennu mera snø i fjallen....

Skåne, 4 mil från Helsingborg, tre plus, någorlunda torrt och grusigt underlag samt lite blåst. Fy fan.

mkt snö, mer is och ännu kallare här :pangihuve

men flyttade på hojen förra helgen 100 meter för att skruva lite, fick man bara mersmak. Lite halt på den packade snön dock :tungan

3 grader och mulet här idag, och jag har varit ute och GASAT! :banana Och poserat lite också... :hihi

halloj, jo de va okey väder idag för att gasa av sej lite:) + att man fick prova sina handtags-värmare som ja "skruvade" dit igår....

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!