Våren-06 Ktm eller Honda

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Ska köpa motard till våren men skulle behöva lite tips på vad som hänger med och vad som faller bort på en gång. Det kommer bli mycket fram och bakhjul. Vilken storlek ska det helst vara, var inne på en Ktm 660 alt. 640 men även Honda XR i någon lämplig storlek men även andra märken är av intresse....bara den går på 1! hjul.
Vad säger ni som kan??? :)

valium skrev:
Ska köpa motard till våren men skulle behöva lite tips på vad som hänger med och vad som faller bort på en gång. Det kommer bli mycket fram och bakhjul. Vilken storlek ska det helst vara, var inne på en Ktm 660 alt. 640 men även Honda XR i någon lämplig storlek men även andra märken är av intresse....bara den går på 1! hjul.
jag kommer köpa KTM 660 till nästa säsong! :tummenupp
det här testet i expressen hjälpte till viss del med mitt beslut om vilken motard jag skulle ha :)

Rasorblade skrev:
Jahaa!!?? Och hur resonerar du då?? Den fick ju bara 11 getingar av 20? :va
sant.. men det jag gick efter var vad de hade att säga om dom. 660:n verkar passa mig bäst! jag vill ha en rolig hoj utan de täta service-intervallerna! :) jag ska använda den till vardags, inte på bana (inte bara iaf ;))
antalet getingar ökade propotionellt med rejsfaktorn i det testet :7peta

danjel skrev:
sant.. men det jag gick efter var vad de hade att säga om dom. 660:n verkar passa mig bäst! jag vill ha en rolig hoj utan de täta service-intervallerna! :) jag ska använda den till vardags, inte på bana (inte bara iaf ;))
antalet getingar ökade propotionellt med rejsfaktorn i det testet :7peta

Så sant så!
Hade jag pengar skulle jag definitivt köpa en 660 eller 625 05:a :tummenupp

Ktm alltså.....har ju inget emot att skruva när det behövs men slipper man så...kör ganska mycket när man väl kommer igång så täta serviceintervaller kan ju kvitta...annars verkar husabergaren helt ok. Får nog åka till bike i trollhättan till helgen och ta sig en repa.
Hur e dom att köra egentligen???? Har bara kört landsvägsraketer.
Stor skillnad? Man har ju kört cross men inte i stan...där blir det pocketbike.

Växellådan är verkligen keff på 660n, frågan är om det är den hydraliska kopplingen som sabbar.

eisbaer skrev:
Växellådan är verkligen keff på 660n, frågan är om det är den hydraliska kopplingen som sabbar.

Jasså? på vilket sätt då? Min funkar klockrent, har faktiskt aldrig hört någon klaga på lådan...

Sen borde det ju rent teoretiskt vara samma låda i 660,625,640/Duke för dom har ju samma motor i grunden ,den som skiljer mest är ju lite annat borr/slag på 660.

Jag kan bara säga XR 650!! Dels för att jag har en själv och är supernöjd, och dels för att jag har kört flera KTM. Den enda KTM jag gillade var 525!!

660:n har ett grymt mekaniskt läte, jag står inte ut! Känns lite mindre i kvalite`n än Honda.

Japs är japs, kvalitet kan dom! Kanske inte är precis lika radikal som 660:n, 660 har go frambroms som fan, hondans e inget att skryta med. Upplever nog 660:n som lite mer kvickstyrd.

men i det stora hela.. HONDA XR 650!!

just att wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeela med.. den går såå stabilt o fint.. stensäket balansläge!

suck, nu blev jag körasugen!! :huvet

Åker själv ktm 660 04 och mig passar den klockrent! Serviceintervallerna är inte speciellt täta, 250mil (men det är ju inte fel att byta olja någon gång imellan)

Angående växellådan, så har jag inte varit med om någon som klagat,mem men.

Får du schansen så pröva de olika cyklarna, och man behöver ett par mil på sig för att vänja sig vid att det vibrerar och ryster mer än på en vanlig sporthoj :yoparty
Motard utan elstart ska de vara :3freak , Lycka till och hoppas du hittar något som passar DIG.

valium skrev:

Köp KTM till våren då dom säkert REAR ut alla 05'or precis som dom gjorde i våras med 04'orna ... :tummenupp

/Gurra

Gurra skrev:
Köp KTM till våren då dom säkert REAR ut alla 05'or precis som dom gjorde i våras med 04'orna ... :tummenupp

/Gurra
Jupp eller så köper man en beggade för betydligt mindre än vad en 05 kommer gå för:) Den kommer väl hamna på 74900kr som 660 -04 kostade i år? om man nu kan hitta en ny -05 nästa år?

//M

Jag älskar faktiskt min 660... blev tårögd nu när jag förstod att den är avställd... snyft... kommer bli en lång vinter... :-(

Var inne på KåTeM men fick hör av en bekant att gamla xr 600 runt -92 funkar lika bra.....eller ja, marginell skillnad.....fast jag vet ju inte om han går på några för starka piller :hihi

valium skrev:
Var inne på KåTeM men fick hör av en bekant att gamla xr 600 runt -92 funkar lika bra.....eller ja, marginell skillnad.....fast jag vet ju inte om han går på några för starka piller :hihi

tja kul kan du ha på båda..
jag har ägt en ktm 640 o har nu xr600. xr,n känns smidigare o piggare men tro de e ilusion..visst en 640 axar ifrån min xr, men faen!!..de e så mycke enklare o leka med xr,n :yoparty

valium skrev:
Inte starkare piller än dom du gick på när du använde trotoaren som omkörningsfil förut... :D

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka