Vårdslöshet i trafik

Det låter ju inte sååå illa. Det var ju en kommentar innan som fick skaka
galler i 3-4 månader för bakhjulskörning. Det verkar ju sjukt. Någon som vet om man verkligen åker in om man kör över 200 km/h på en motorväg utan trafik?

I hans fall vart det ju en typ av polisjakt. Han blir inte klockad o stannad, han flyr ju hehe. Säkerligen därav hans "hårda" straff. Fan nice med kock ju :yoparty

vårdslöshet i trafik =0-6 mån. indraget kort.

Grov vårdslöshet i trafik = 12 - + mån.

jag åkte på vårdslöshet i trafik -06. efter att ha slangat på 50-väg i runt 100 blås. , tog förvisso 2,5 år innan tingsrättsförhandling o dom vilket gjorde att jag slapp få kortet indraget.

-08. åkte jag 150 blås på slangen me snutjag i 30-50sträckor i tät trafik , greps 1h. senare :rolleyes: fick 2 års indraget kort o 3-4 mån. fängelse.:tummenupp

mvh.T

Det var väl ingen höjdare att sitta inne? Var det inte bättre att bara stanna och ta ditt straff?

Hmm, intressant - indraget körkort i mer än ett år och i finkan för att ha kört ifrån lagens långa arm. De måste ha tagit i från tårna när de adderade ihop alla överträdelser. Om det är sådana signaler som sänds ut, är det inte så konstigt att många väljer att inte stanna.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti