Vårdslöshet i trafik

Det låter ju inte sååå illa. Det var ju en kommentar innan som fick skaka
galler i 3-4 månader för bakhjulskörning. Det verkar ju sjukt. Någon som vet om man verkligen åker in om man kör över 200 km/h på en motorväg utan trafik?

I hans fall vart det ju en typ av polisjakt. Han blir inte klockad o stannad, han flyr ju hehe. Säkerligen därav hans "hårda" straff. Fan nice med kock ju :yoparty

vårdslöshet i trafik =0-6 mån. indraget kort.

Grov vårdslöshet i trafik = 12 - + mån.

jag åkte på vårdslöshet i trafik -06. efter att ha slangat på 50-väg i runt 100 blås. , tog förvisso 2,5 år innan tingsrättsförhandling o dom vilket gjorde att jag slapp få kortet indraget.

-08. åkte jag 150 blås på slangen me snutjag i 30-50sträckor i tät trafik , greps 1h. senare :rolleyes: fick 2 års indraget kort o 3-4 mån. fängelse.:tummenupp

mvh.T

Det var väl ingen höjdare att sitta inne? Var det inte bättre att bara stanna och ta ditt straff?

Hmm, intressant - indraget körkort i mer än ett år och i finkan för att ha kört ifrån lagens långa arm. De måste ha tagit i från tårna när de adderade ihop alla överträdelser. Om det är sådana signaler som sänds ut, är det inte så konstigt att många väljer att inte stanna.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger