vårdslöshet i trafik??

Och du var naturligtvis helt oskyldig och Poliserna flög på dig helt oprovocerat?
:va

Även fast man är skyldig så finns det väl ingen anledning för polisen att använda övervåld, eller?
Fast du kanske tycker polisen har rätt att ge dig en omgång ifall du kör 85 på en 70väg?

Och även om vi hade haft prygling på straffskalan här i sverige så är det väl knappast upp till den enskilde polismannen att bedöma vem som förtjänar det eller inte.

Kan nog även påpeka att jag ALDRIG kör i 50 på 50-väg om det inte finns någon anledning(oavsett fordon). Inte fan saktar man ner från 70-80 km/h till 50 bara för att några människor står vid en busshållplats vid vägen.
Den enda som har rätt att leka moralkärring är den som verkligen håller ALLA hastighetsbegränsningar på ALLA vägar

Njae 30 0ch 50 anser jag heliga och kan lova att det gäller den stora massan på SH oxå......

Känns som att det saknas en massa info i misshandelshistorien från dig craschrider. Jag är övertygad om att du hade gjort mer skit, därav polisens agerande.

Känns som att det saknas en massa info i misshandelshistorien från dig craschrider. Jag är övertygad om att du hade gjort mer skit, därav polisens agerande.

nja... tror de mest var arg på att de blev avhängda av motorcyklisten... och att de krockade en polisbil...

men det var ju som sagt nån annan:D :D

sen stog det nåt i förhöret om att motorcyklisten gjort gestikulerande rörelser me handen samtidigt som han färdades på bakhjulet ,på mittlinjen mellan trafiken..:D :D

att sala polisen inte tycker om en beror från början på en helt annan historia som skedde för 4-5 år sen...

Backade du över Hamrén?

Låg med polischefens fru?

Kört med miniskylt och miniblinkers?

nja....slog polischefens proffsboxade 130 kg bror så han låg på intensiven i 4 dygn...:tummenupp

satt anhållen för de...fast han slagit ner 3-4 st innan mig...men gick han på berg (läs argsint pojk på väg hem me flickan:D :D

nja....slog polischefens proffsboxade 130 kg bror så han låg på intensiven i 4 dygn...:tummenupp

satt anhållen för de...fast han slagit ner 3-4 st innan mig...men gick han på berg (läs argsint pojk på väg hem me flickan:D :D

Det är totalt livsfarligt att bo i en småstad där alla vet vem man är.

Tacka vet jag storstadsanonymitet.

Man väger inte 130kg om man proffsboxas. Mike Tyson vägde runt 100kg när det begav sig.
Dessutom har jag aldrig hört talas om nån proffsboxare från Sala...

Man väger inte 130kg om man proffsboxas. Mike Tyson vägde runt 100kg när det begav sig.
Dessutom har jag aldrig hört talas om nån proffsboxare från Sala...

nä... hans karriär var nog inte så hög... och sen var det nog 15-20 år sen han tävlade skulle jag tro...

skit samma.... stryk fick han... och han förtjänade varje slag...

Det är totalt livsfarligt att bo i en småstad där alla vet vem man är.

Tacka vet jag storstadsanonymitet.

ha ha... jo man blir ju lite samtals-objekt när man busar...

Last edited:
ha ha... jo man blir ju lite samtals-objekt när man busar...

"what goes around, comes around"

I en liten håla så har de nog haft koll på dig ett bra tag och nu äntligen så fick de anledning att ta den som äger ett fordon som känns igen, med tillhörande ställ.
Man får hoppas att rättsystemet fungerar på ett sätt som får de värsta trafikbrottslingarna att hindras från att utsätta andra för fara ett tag framöver.

Allt det du gjort som du räknade upp tidigare....tja, skyll dig själv om du gör dig så synlig att de känner igen dig. varför ens göra sig skylldig till sånt du "påstås" ha gjort. Vem bryr sig i Sala om någon kan köra vårdslöst...14 åriga Astrid på sin rosa scooter ?

Finns det ingen forumsdel vid namn ljugarbänken, halva denna tråd hade passat fint där.

säger inte att du är en lögnare men du förstår... det e bra rövarhistorier iaf.

Sala where the action is

Finns det ingen forumsdel vid namn ljugarbänken, halva denna tråd hade passat fint där.

säger inte att du är en lögnare men du förstår... det e bra rövarhistorier iaf.

Sala where the action is

önskar de vore så... men tyvärr sanna... får väl se vad tingsrätten anser..

Njae 30 0ch 50 anser jag heliga och kan lova att det gäller den stora massan på SH oxå......

Fast enligt svensk lag är det värre att köra 145 på 110 väg än 75 på 50 sträcka.
Och det är väll det som egentligen räknas?

Så jag förstår mig faktiskt inte på denna enorma dubbelmoral om att köra förfort på 50 sträcka är Helt fel, med ursäkten: "DET ÄR 50 AV EN ANLEDNIGN!!!!!!!!!!!"

Det är 110 av en anledning med! Och det är lika illa att bryta mot det oavsett om det är 0 trafik.

Så såvida man inte håller hastigheten Oavsett vad det står på skyltfan så kan ju knipa igen med sitt moralsnack då dubbelmoralen är på löjliga nivåer.

Fast enligt svensk lag är det värre att köra 145 på 110 väg än 75 på 50 sträcka.

Så jag förstår mig faktiskt inte på denna enorma dubbelmoral om att köra förfort på 50 sträcka är Helt fel, med ursäkten: "DET ÄR 50 AV EN ANLEDNIGN!!!!!!!!!!!"

Det är 110 av en anledning med! Och det är lika illa att bryta mot det oavsett om det är 0 trafik.

Så såvida man inte håller hastigheten Oavsett vad det står på skyltfan så kan ju knipa igen med sitt moralsnack då dubbelmoralen är på löjliga nivåer.

folket på SH badar i dubbelmoral varje dag... okej att göra si... men inte så...fast båda e olagliga o ger samma straff...

nä....vi får starta OUTLAW-SPORTHOJ.com istället... sidan där de sanna sporthojsåkarna hänger...:pannkyss :pannkyss

trot inte nån hojnisse jämt håller farten...visst man ska väl välja sina "lekplatser"...

Finns ingen lag som säger att du inte får köra på bakhjulet så det är igentligen inte ens ett problem. Du ska framföra ditt fordon så du inte riskerar andra, om du gör detta på bakhjulet/framhjulet eller på händerna är skit samma.
Om vägen är fri får du köra på ett hjul, är vägen trafikerad nära dig får du det inte då det räknas som trafikfarligt för andra trafikanter.

Om man kör 100+ på 50 vägar över övergångsställen ska man inte ha körkort och borde bannas från SH för att ens medge det.....:)
Jag skulle vilja lägga till att det även ska göras på ett säkert sätt för sig själv. Om det ser vingligt och allmänt jävligt ut så åker man nog dit även om man var ensam på vägen (om det går till rätten dvs).

Ja? Du överträder ju hastigheten mer på 110-vägen. Skulle du köra 25 för fort på båda vägarna (75/135) så är straffet högre på 50-väg.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman