vårdslöshet i trafik??

"Straffet för vårdslöshet i trafik är dagsböter och om det anses som grovt så kan det även ge fängelse i högst 2 år."

Helt sjukt! :3freak

Bättre att mörda någon,
då är man ute efter halva tiden :näsblod

Inlägget bör kunna tolkas ironiskt. :)

"Straffet för vårdslöshet i trafik är dagsböter och om det anses som grovt så kan det även ge fängelse i högst 2 år."

Inte det minsta sjukt.
Eftersom somliga fall av grov vårdslöshet i trafik i praktiken kan jämföras med dråpförsök så är det förbannat rimligt att straffskalan slutar där den gör.

Men för fan....vet du hur/vart övergångsstället ligger? Kanske är mitt ute på vischan o där man ser 500 meter åt varje håll.
Tar man upp hojen på bakan i typ 70 bara 20 meter innan övergångsstället, vilket betyder att man då verkligen ser ifall någon befinner sig där så kan man fan ha passerat 140 när man är ett tiotal meter efter övergångsstället (beroende på hur högt man tar upp den såklart)

Med andra ord...100km/h på 50 väg betyder inte ett skit. Kanske kunde ha gått att åkt 200 blås där utan risk för annan, vad vet vi

de är ju sällan de är 50 ute på vischan som du så fint beskriver det.
och om de är 50 så är de pga tätare bebyggelse å då är de väll ändå god anledning till 50 väg och att hålla 50 där?

de är ju sällan de är 50 ute på vischan som du så fint beskriver det.
och om de är 50 så är de pga tätare bebyggelse å då är de väll ändå god anledning till 50 väg och att hålla 50 där?

Euhm...konstigt...jag som har en massa 90 och 70 vägar som går ned till 50, till synes helt utan förvarning pga ett övergångsstället kommer. Pga att det kanske ligger bebyggelse oavsett hur stort det må vara. Även microsmå, ofta för att busshållplatsen ligger på andra sidan vägen. Vill du krypa ner i 50 utan anledning så petar jag inte på dig med en pinne för att du kör sakta. Så vad är problemet. Kan nog även påpeka att jag ALDRIG kör i 50 på 50-väg om det inte finns någon anledning(oavsett fordon). Inte fan saktar man ner från 70-80 km/h till 50 bara för att några människor står vid en busshållplats vid vägen.
Den enda som har rätt att leka moralkärring är den som verkligen håller ALLA hastighetsbegränsningar på ALLA vägar

Last edited:
Köra på framhjulet

[url=http://mcnytt.se/content/index.php?id=632]Får man köra på bakhjulet?[/url] skrev:
–Du får i princip köra på framhjulet utan att hålla händerna på styret.

Okej, inte för att jag har tänkt att prova, men hur tusan lyckas man med det ? :va ?

[url=http://mcnytt.se/content/index.php?id=632]Får man köra på bakhjulet?[/url] skrev:
Man kan dömas för vårdslöshet i trafik om man kört på bakhjulet eller framhjulet samt även få körkortet återkallat.

Men om man kör på framhjulet... kan man inte hävda att man har bromsberedskap då ? :D

attans... nästa rättegång..

vårdslöshet i trafik x 3..

grov vårdlöshet i trafik x 1...

framkallande av fara för annan x2.

inte stannat för polismans tecken x 5..

våld mot tjänsteman x 1..

våldsamt motstånd x 1.

nån som har nån gissning vad man får för straff om man döms för allt??

attans... nästa rättegång..

vårdslöshet i trafik x 3..

grov vårdlöshet i trafik x 1...

framkallande av fara för annan x2.

inte stannat för polismans tecken x 5..

våld mot tjänsteman x 1..

våldsamt motstånd x 1.

nån som har nån gissning vad man får för straff om man döms för allt??

skaka galler och passa sig för att böja sig efter tvålen kanske ?:D

dum fråga men hur kommer det sig att du torskat så många gånger ?
satte dom in armén el nationella insats styrkan efter dig ?

skaka galler och passa sig för att böja sig efter tvålen kanske ?:D

dum fråga men hur kommer det sig att du torskat så många gånger ?
satte dom in armén el nationella insats styrkan efter dig ?

inte stannat för polismans tecken x5 = 5 st blåljusjag...

stog och skulle käka lunch när jag o hojen blir omkullsliten av en civilpolis.. hinner knappt resa mig o säga..: det där e skadegörelse!!!.. så kommer en batong över axeln...

sammanlagt 8 st poliser vid gripandet.. blir upptryckt mot ett staket o slagen me batong 20-25 ggr.. sen pepparsprayad...

när de väl får ner mig på marken genom att sparka mig i knävecket.. så börjar de stampa på mina ben.. och slår me batong samtidigt som de stryper mig me hjälmen genom att dra den bakåt .. ...

att ha 2 st poliser sittande på en samtidigt som de stryper en me hjälmen gjorde att jag började få panik... så jag fick tag i ena polisen som satt på min nacke o drog honom i backen...då fick jag sekunden efter en stampning i nacken... jättebra när jag har diskbråck... tillbringade 1 dag på sjukan sen me röntgen och massa smärtstillande..

vid detta laget beger sig en gammal gubbe in i leken och försöker få dem att sluta slå mig men orden: han har ju handfängsel på sig.... men polisen puttade in gubben i bilen o skrek att det var hans jobb..

kontentan vart beslagtagen hoj o ställ.. och 5-6 h i buren:va ...

behandlingen i garaget var ju inte snäll heller...(inga vittnen):mad:

har ett 20-tal vittnen som ska vittna om övervåldet vid gripandet.. finns även dåliga mobil-filmningar....

har självklart anmält polisen för detta...

Är det meningen att någon ska tycka synd om dig när du medvetet brutit mot en hel del trafikregler ? Samt att du inte vill bli tagen av polisen för att du utsätter andra trafikanter för fara ? :va

Skryter du med att allt detta hänt dig ? ja jösses....:rolleyes:

Är det meningen att någon ska tycka synd om dig när du medvetet brutit mot en hel del trafikregler ? Samt att du inte vill bli tagen av polisen för att du utsätter andra trafikanter för fara ? :va

Skryter du med att allt detta hänt dig ? ja jösses....:rolleyes:

till att börja med så har jag inget behov av att få empati...

sen vad säger att det var just jag som blev jagad???

till att börja med så har jag inget behov av att få empati...

sen vad säger att det var just jag som blev jagad???

??Du skriver ju i ditt inlägg att du dragitfrån polisen 5 ggr!! Kan det vara så att du även gjort det denna gång då du blir "omkullsliten":ajjabajja

??Du skriver ju i ditt inlägg att du dragitfrån polisen 5 ggr!! Kan det vara så att du även gjort det denna gång då du blir "omkullsliten":ajjabajja

inte stannat för polismans tecken står det....sen vem de var e ju polisens o åklagarens uppgift att bevisa..

stog still och hade stått där ett bra tag.... sista polisjakten hade varit 3-4 h innan det... sa polisen...jag vet ju inte...:D

På efterlyst för några år sedan var det snutar som spöa en man på en bensinmack (kraftigt övervåld), men där fanns ju en kamera som filmade området, dem åkte dit ordentligt om jag inte minns galet.

Finns det vittnen o video över händelsen borde det väl vara rätt lugnt eller? Samt svårt för dem o binda dig till alla förseelser då dem fann dig på den fyra timmar efter att hojjen vart utlånad?

men va vet jag?

Finns ingen lag som säger att du inte får köra på bakhjulet så det är igentligen inte ens ett problem. Du ska framföra ditt fordon så du inte riskerar andra, om du gör detta på bakhjulet/framhjulet eller på händerna är skit samma.
Om vägen är fri får du köra på ett hjul, är vägen trafikerad nära dig får du det inte då det räknas som trafikfarligt för andra trafikanter.

Om man kör 100+ på 50 vägar över övergångsställen ska man inte ha körkort och borde bannas från SH för att ens medge det.....:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman