Våra skruvade skönhetsideal!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Jag brukar köra med skönhets medlet ARAI blir så snygg :D

Dr.Bike skrev:
2564378 Jo, ni är ett gäng som gör så. Iaf de sex sju första förhållandena som ni har i byhålan och där ni efter kraschen alltid funderar på "vad som gick fel"
Du är kanske inte rixlikaren för mogenhet heller Valmers, för precis så gjorde jag oxå när jag var i puberteten och runkade till Piff, Raff och Fib-Aktuellt, där ju de "verkliga" skönhetsidealen fanns. :mattias

Såklart! :tummenupp Det är väl för tusan det vi gör? (spanar in kvinns)
Det är olika verksamheter vi talar om bara.
Grottmannen på jakt under fyllan, och den som söker livspartnern har väl inte SÅ mycket gemensamt?
Vad yrar du om? Raggar (ragga är åtminstone i min bok ett samlingsnamn för allt mellan att styra brudar på krogen till att föra en intellektuell diskussion om incidenten i Grisbukten och dess inverkan i mordet på JFK med en okänd intressant tjej vid samhällslitteraturhyllan på biblioteket) du på riktiga ruggugglor och hoppas på en fin insida? Om du kan tänka dig att vara tillsammans med stans värsta ruggis för att hon har en fantastisk insida är du trovärdig. Annars inte.

Livspartnern, vad är det? Se dig omkring, hur många lever ihop tills döden skiljer dem åt på tjugohundratalet? Ytterst få däggdjur är monogama. Människan är inte ett av dem.

Dr.Bike skrev:
2564502 Hahahaha! Det här är så roligt att läsa så jag ligger och gråter av skratt!! Så här roligt har jag inte haft sen svärmorsan dog! :lol
:D :D
Det var riktigt elakt, men kul...

valmers skrev:
2564726 Vad yrar du om? Raggar (ragga är åtminstone i min bok ett samlingsnamn för allt mellan att styra brudar på krogen till att föra en intellektuell diskussion om incidenten i Grisbukten och dess inverkan i mordet på JFK med en okänd intressant tjej vid samhällslitteraturhyllan på biblioteket) du på riktiga ruggugglor och hoppas på en fin insida? Om du kan tänka dig att vara tillsammans med stans värsta ruggis för att hon har en fantastisk insida är du trovärdig. Annars inte.

Livspartnern, vad är det? Se dig omkring, hur många lever ihop tills döden skiljer dem åt på tjugohundratalet? Ytterst få däggdjur är monogama. Människan är inte ett av dem.

Hm hm hm...jag blir dig svaret skyldig, för självfallet skulle jag inte ragga på en "rugguggla".
Det jag säger är att även en sån har en skönhet, som oxå kan komma fram på olika sätt. Det behöver inte nödvändigtvis alltid handla om Barbieidealen för att något skall anses vackert.
Men självfallet väljer man efter sina preferenser (vilka det nu är...)
Däremot lever folk ihop länge/livslångt. Jag känner fler som inte skiljt sig än de som gjort det. Men jag är ju rätt gammal oxå...

Oh my fucking god. hon va ju inte vacker från början ens:confused:

äh fyfan tur att det finns svenska brudar som är vackra i verkligheten:yoparty

Mvh Lukas

Mavve skrev:
2564451 Alla väljer en söt framför en fuling. Människan går på utseendet när man söker efter en partner, det bara är så då vår syn är så utvecklad som den är!

Fula är ju genetiskt handikappade. Det gäller inte bara utseendet utan allt som de gör som att komma på lösningar till vardagsproblem mm.

Snyggingar kommer oftast längre framåt i livet med + att de har roligare på vägen med all uppmärksamhet och partners de kan välja&vraka mellan.

Nu var jag "ful" i munnen :D

:hihi brukar du vakna upp med smulor i sängen??

valmers skrev:
2564726 ...

Värmlänningar är inte ett av dem....

Allvarligt skojat så har jag aldrig sett så mycket förhållandemässig misär som sen jag flyttade hit upp.

Hemma på kusten gifter sig min generation och skaffar barn efter decennie-långa förhållanden och en annan anses vara ett hopplöst fall. I värmland verkar det som ett bra förhållande varar hela graviditeten om man planerar familj. Är man inte riktigt så seriös så ska man ge fan i att flytta ihop för det går ändå åt helvete. ...

Och dom säger att finnar är dystra... :va

Chrille skrev:
2566130 Värmlänningar är inte ett av dem....

Allvarligt skojat så har jag aldrig sett så mycket förhållandemässig misär som sen jag flyttade hit upp.

Hemma på kusten gifter sig min generation och skaffar barn efter decennie-långa förhållanden och en annan anses vara ett hopplöst fall. I värmland verkar det som ett bra förhållande varar hela graviditeten om man planerar familj. Är man inte riktigt så seriös så ska man ge fan i att flytta ihop för det går ändå åt helvete. ...

Och dom säger att finnar är dystra... :va
Det enda jag säger är att man har gigantiska chanser att bli besviken om man utgår ifrån att man hittat sin livskamrat varje gång man träffar en tjej som man gillar. Bättre att beteckna henne som fickvän, och om det håller de där 10 åren du pratar om är det kanske helt naturligt att skaffa barn om man nu vill det.

Det blir dock alltid minst bekymmer om man frilansar. :fakta

valmers skrev:
2566172 Det blir dock alltid minst bekymmer om man frilansar. :fakta

... och ensammast i själen.

Varför blir man tillsammans med någon om man ändån ska göra slut? :va

Man får ju se varje förhållande som att det skall vara resten av livet, annars kan man ju klargöra att man bara hade tänk vara tillsammans med henne i kanske 4 månader eller nåt sånt. Gissa hur glad hon kommer bli...

Har ett par bilder med samma tema.

FÖRE:
carrie1.jpg

EFTER:
carrie2.jpg

Saken hör väl också till att det behövs smink för att en person ska uppfattas som de ser ut, när de väl är på bild, då ljus för foto och tv är sjukt starka för att du ska få kontrast etc. Det gör att du sminkar över en hel del "skavanker" för att få tillbaka hudfärg etc för att få en "naturlig" bild och inte någon som ser död ut. Så en del skavanker som finnar, färgtoner i huden kommer att döljas, vare sig man vill eller inte.

Sedan tror jag inte många killar, om de svarar ärligt och inte svarar, titta så fin jag är, kan ingen tjej på SH gilla mig nu. Att de skulle föredra dov tjejen efter hellre än före. Vet att jag defintivt skulle följa med den senare versionen hem, men inte den första.

Snevridna ideal. Bha. Ta och titta på en gammal film från tex 50-60 tal och se hur smala de tjejerna är. Många är mycket smalare än tjejer idag. Det är bara medias fokus på ätstörningar i relation till smala tjejer på film/tv/magasin som har blivit annorlunda.
Fan, korsetten kan spåras tillbaka så långt som 1500 f Kr. Korsettens syfte var att framhäva brösten och höfterna genom att göra midjan trådsmal. Så vågar påstå att idealen med kvinnor med smala höfter, stora bröst och kurviga höfter har funnits en aning längre än playboy - typ 3400+ år längre.

Vill bara komma till slutsatsen att de flesta killar, i alla fall de jag känner, skulle inte bry sig så mycket om hur tjejen såg ut när det kommer till flickvän, giftemål etc. Då handlar det om känslor, hur personen är, vad man triggar på etc.. Men snackar vi bra sex, one night stand etc, så har det uteslutande om utseende att göra. Varför ha sex med en ful tjej/kille om du ändå bara ska knulla och inte snacka. För om det är bra eller dåligt, det vet du inget om förrän efteråt ändå. Jag tycker i alla fall så, jag står för det och tror många ärliga män skulle säga det samma.

Och med risk för att få moralTANTER på mig med det här inlägget, så får jag ta det. Snygg film förövrigt, kul att se duktiga retucherare i arbete.

Önskar att jag hade före och efterbilderna kvar på en del av alla de kända brudarna som ni killar brukar dräggla över :) undrar om inte en del av er skulle ha ändrat uppfattning då :lol

Jag har läst finns mcyke jag vill komentera men insåg att alla har en egen uppfattning och ja de är svårt att säga att så här ska du anse eller känna.
Som tur är så är inte alla lika eller tycker lika, de är ju de som gör att världen är så spännande.

Sen känns de lite som de har byts ämne...

Var de inte meningen att vissa att median är en av de största bidragande orsaken till att tonåringar ( ja även yngre ibland) får ätstörningar för dom "förväntas" leva upp till medians redigerade bilder.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg