Våra barn kommer att fråga varför vi inte agerade?

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Hur kan världen bara stå och titta medan USA bryter mot alla mänskliga rättigheter i Guantanamo bay på Cuba?

Det finns människor som hålls fångna utan att ha blivit dömda i en rättvis rättegång...

Jag äcklas av det och skäms för att jag inte gör nånting åt denna grymma orättvissa...

Visst kan du sitta här och åma dig eller varför inte skriva på en protestlista. Men inse att det förändrar ingenting. Det går helt enkelt inte att göra nåt åt det så då får man inrikta sig på att undvika att det går så långt istället. Om man nu ska göra nåt menar jag..

det ironiska i det hela är att usa går i krig med argumentationer som fundamentalism, terror och diktatur, förtryck och brist på frihet, och den stora massan av usas befolkning inte inser att dom själva är ett kristet fundamentalistiskt folk som förtrycker folk av andra kulturer och religioner, med medel som vida överskrider de flesta terrorhandlingar, samtidigt som dom hyllar en lätt förståndshandikappad dyslektiker som i stort sett har enmansstyre i det land som har den mest övervakade och kontrollerade befolkningen.

dumma jävlar.

Så länge det finns troende människor så finns det föga hopp. Så enkelt är det bara. Och så länge det finns dårar så finns det troende, det går hand i hand. Vi kan omöjligt hämta upp oss ur det vi är på väg ner i, och det gäller överlag i hela världen. Bättre att göra det bästa av situationen och jag har gjort det för egen del. Sen att man inte kan hjälpa resten av världen är inget jag sover dåligt för.

Dee_cati skrev:
Så länge det finns troende människor så finns det föga hopp.

Äh... religionen är ju bara ett verktyg som kan missbrukas till att få folk att följa blint..... Och vore det inte för religionen så kan man hitta på en egen "ism" så får man sin skock med fanatiker iaf...

Hitler använde Nazismen .... inte många religösa inslag där...

Kommunismen har ju ett par liv på sitt samvete...

Så länge det finns folk finns det ledare som kan elda folket att lyda blint.. Däremot kan religionen och "ism:erna" vara ganska praktiska verktyg för att lättare få dem att följa...

Det är lika bra att ta livet av sig innan det är för sent. Ungefär samma ställningstagande som att rösta blankt.

Klart man kan bry sig. De är framförallt vi som kan undvika det vi inte tycker om som verkligen borde bry oss.

CJ900RR skrev:
det ironiska i det hela är att usa går i krig med argumentationer som fundamentalism, terror och diktatur, förtryck och brist på frihet, och den stora massan av usas befolkning inte inser att dom själva är ett kristet fundamentalistiskt folk som förtrycker folk av andra kulturer och religioner, med medel som vida överskrider de flesta terrorhandlingar, samtidigt som dom hyllar en lätt förståndshandikappad dyslektiker som i stort sett har enmansstyre i det land som har den mest övervakade och kontrollerade befolkningen.

dumma jävlar.
tack, nu slapp jag skriva ett svar.
word

Jo alla dom där -ismerna är ju mycket bättre än USA's kristna fundamentalism :rolleyes: Fast vi skulle såklart ta bort alla -ismer och annat elakt också. Ingen får va dum mot någon annan, och alla ska vi leva lyckliga i alla våra dagar :pannkyss

Som med allt annat här i världen, det alternativ som är minst sämst är att föredra. Det finns inget rosa utopia i sikte så återgå till verkligheten och gör det bästa av situationen.

Just my $.02

Buhuhu, stackars terrorister.
Fattar inte hur det här kan vara det största utrikesengagemanget (som det verkar) hos stora delar av vänstern, kolla på resten av Kuba medans ni håller på. :tummenupp Men hälften av gnällspikarna stödjer väl Castro genom sitt medlemsskap i Svensk-Kubanska föreningen eller vad terrororganisationen nu heter.

fy fan

att det ska vara sådant jäkla gnäll hela tiden på usa och bush...allt de gör är inte rätt, men de tar iaf ställning...men det är klart underbara sverige borde regera världen med vår härliga "bror duktig"-anda...svenskt kött och svenska råvaror och svenska biltullar/trängselavgifter...VI ÄR JU BÄST/ironi

MiZou skrev:
att det ska vara sådant jäkla gnäll hela tiden på usa och bush...allt de gör är inte rätt, men de tar iaf ställning...men det är klart underbara sverige borde regera världen med vår härliga "bror duktig"-anda...svenskt kött och svenska råvaror och svenska biltullar/trängselavgifter...VI ÄR JU BÄST/ironi
*ryggdunk* *medhåll* *ryggdunk*

MiZou skrev:
...allt de gör är inte rätt, men de tar iaf ställning...

Fan vad gött... då ska jag bli politiker för då gör jag ju lixom något... sen ska jag fiffla lite med skatten för så länge jag ser till att alla andra betalar skatt så borde jag väl kunna fiffla lite själv?! :va

Zilversurfer skrev:
Hade det inte varit för USA, skulle vi alla prata Tyska.

Gamla meriter i all ära men vi måste väl ändå diskutera de handlingar som utförs idag?!

...jag är knappast någon övertygad motståndare till IRAK-kriget men slår man sig själv för bröstet och hävdar att man slåss för mänskliga rättigheter och demokrati bör man ju heller inte själv åsidosätta dessa grundläggande saker själv..

Det roliga är att de som mest frenetiskt försvarar dubbelmoralen med att ha lägger som t.ex. Guantanamo är samma som skriker högst när någon sossekärring fuskar med skatten...

korvgubbe skrev:
Fan vad gött... då ska jag bli politiker för då gör jag ju lixom något... sen ska jag fiffla lite med skatten för så länge jag ser till att alla andra betalar skatt så borde jag väl kunna fiffla lite själv?! :va

njae...nu är jag inte riktigt med i ditt resonemang...precisera bitte... :va

Zilversurfer skrev:
Håkan Karl Öberg, du då? Jag menar bara att om vi nu ska gå tillbaks i tiden så har nog tyskland hjälp oss väldigt mycket och nånting annat har hjälp tyskland. Lättare att diskutera nutid så man slipper vara historieprofessor.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti