helt laglöst intar vi Bornholm också..
ja? de va ju de ja sa.. bara att jag inte visste hur många % de skulle bli vid års skriftet.
1 januari 2009 Vi har väl 2007 nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
helt laglöst intar vi Bornholm också..
ja? de va ju de ja sa.. bara att jag inte visste hur många % de skulle bli vid års skriftet.
Gotland Ring är ju bra.emigrera till gotland och bli MC gerilla för ett eget styre på gotlanddär vi barar i crash kåpor och nya bakdäck
![]()
eller så får vi gå upp till chäfen å förklara varför vi måste ha 4-10 tusen mer i månan![]()
1 januari 2009 Vi har väl 2007 nu?
Hmm, jag fick för mig att det var 2008.. Men 2009, det är ju 2 sommrar tills dess.. Då kan man ju inte sitta hojlös och vänta på något som kanske inte ens går igenom![]()
Jag tänker för mycket tror jag..
Som rubriken säger, vågar man köpa hoj nu eller bör man vänta tills man vet hur det blir med försäkringar etc?
![]()
Såld hoj och kluven men som nån skrev här,man lever nu och kan inte stympa
ben och armarna.
Det ska va nån mening,lev och ha kul så länge det varar.
Är det i dag eller i morgon du lever?
Fast den första höjningen är ju väldigt nära
Gå med i SMC, skriv på namnlistan på www.svmc.se och jobba för att det hela skrotas, det är inte försent än...
Problemet är att folk i allmänhet inte fattar hur allvarligt detta är. Förslaget drabbar ju allt som rullar på hjul i sverige inkl skoteråkare, taxichaufförer, åkerier, privatpersoner, turism...osv, men det verkar som att ingen bryr sej annat än att man skriver en rad på ett forum, knyter handen i fickan och går vidare i livet, med plånboken glappande som en gäddkäft...
Jag har skrivit på namnlistan samt skickat runt länken till alla jag kan komma på som kör hoj och tänkte gå på demonstationen i Malmö på lördag.. Dock är jag inte medlem i smc än, men hade tänkt bli det..
känns inte lika effektivt att gå på demonstationen utan hoj, men bättre än inget antar jag![]()
Gå med i SMC, skriv på namnlistan på www.svmc.se och jobba för att det hela skrotas, det är inte försent än...
Problemet är att folk i allmänhet inte fattar hur allvarligt detta är. Förslaget drabbar ju allt som rullar på hjul i sverige inkl skoteråkare, taxichaufförer, åkerier, privatpersoner, turism...osv, men det verkar som att ingen bryr sej annat än att man skriver en rad på ett forum, knyter handen i fickan och går vidare i livet, med plånboken glappande som en gäddkäft...
Oj, nu kommer det många frågor här![]()
Men skiljer trafikförsäkringsdelen på olika bolag då? Är det inte på halv/hel det skiljer, olika självrisk osv.
Kan bolagen höja trafikdelen enligt eget gottfinnande?
Bonussystem med rabatter finns väl på de flesta bolag och försäkringarna är väl baserade på bil- MCtyp, ålder, körsträcka, bostadsort och ägarens ålder.
Det finns väl en medlem här på SH som jobbar med försäkringar (Salusansvar)? Jag har letat i trådarna men hittar inte hans nick, tänkte maila honon och fråga för han bör väl veta![]()
Hmm, jag fick för mig att det var 2008.. Men 2009, det är ju 2 sommrar tills dess.. Då kan man ju inte sitta hojlös och vänta på något som kanske inte ens går igenom![]()
Jag tänker för mycket tror jag..
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |