Vågar man handla online på fc-moto.de?

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
zx10r -06
Jag köpte nytt ställ i somras - snabb leverans, inga problem alls faktskt. Kan vara svårt att komma fram på telefon dock...Rekommenderas :tummenupp
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Beställde hjälm, kom tre dagar senare - och till bättre valutakurs än jag hoppats på.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej

Beställde i måndags ett skinnställ Alpinestars tx-1 för 5000 sek klockrent ställ med perfekt passform för mig, som dom vill ha 11500 sek hemma i svedala. Känns som om svenska handlare kör med riktiga ocker priser. Fick stället idag två dagar senare med ups. Tummen upp för deras service vill också rek att ta från England då deras moms är något lägre samt att pundet har tagit stryck under 11 kr nu. Bara att slå till :tummenupp
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Glider kanske in på ett sidospår, men jag har letat efter ett fint helsvart ställ som är av kvalité men inte för dyrt. Hittar dock bara julgranspyntade ställ, alternativt halvgrått-daskigt alternativ.

Var finns de helsvarta skinnställen?
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Efter tipsen om att skriva mail till FCmoto på tyska gjorde jag ett försök. Har tidigare inte fått svar på mina två mail på engelska.

Nu svarade dom på 1 dag:)

Konstigt att man ska behöva skriva mail med tyska från google översätt för att få svar. Dom skulle skicka mina grejer nu i veckan. Hoppas det stämmer för nu börjar det vankas körning snart även i E-tuna känns det som. Även om det blev bakslag med snö i dag.

/Adrian
 

Tulip

ADV
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -01
Jag köpte en hjälm häromdagen och den kom på 3-4 dagar, hade leverans till mitt jobb då jag har portkoder osv och orkaed inte krångla med det.
Är väldigt nöjd med dom.
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Jag la min beställning på ett nytt ställ för en vecka sedan och det har sedan första dagen stått "In process". Har mailat och frågat men gjorde det ju då på engelska så jag får väl göra ett nytt försök på tyska.
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Beställde ställ, handskar och stövlar i torsdags, fick det idag.
Tyvärr är stället för stort, så måste skicka tillbaka det :(
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Jag drog ett mail på tyska igår utan att få något svar. Tyckte att det fick vara nog efter över en veckas tystnad och skrev att jag gav dem fram till 15 och att de efter det kunde ta mailet som en avbokning. Fick svar tre minuter senare där de skrev att stället ska skickas inom 2-3 arbetsdagar. Perfekt tänkte jag och tackade för svaret. Några timmar senare dimper ett annat mail in där de säger att det är slut och inte vet när de får in fler.

Nu köper jag av mlol.de istället. De svarade på fem mail på 30 minuter och var till och med billigare.
 

Tyldenhong

Ska du veta
Gick med
10 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
2006 Suzuki SV650s
Hej alla glada
Ni som har skickat tillbaka prylar till FC-moto, hur har ni gått tillväga egentligen? Jag tänker på sånt som adresslappar, fraktavgifter osv.
Man bör väl ha en adresslapp med streckkod så man kan spåra sitt paket om inte annat... :confused:
 

Andreas N

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Hässleholm
Hoj
honda bobber
Är det lättast att få kontakt med dom genom ett mail på tyska eller?

För min orderstatus: Viewed, har det stått i 4 dagar :va
 

Hooydonk

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-
Är det lättast att få kontakt med dom genom ett mail på tyska eller?

För min orderstatus: Viewed, har det stått i 4 dagar :va

Beställde ställ,hjälm, skor osv.. den 23:e. Har stått viewed i 8 dagar nu. Har skickat två mail, ett på tyska i måndags och ett idag på engelska men inget har hänt än så länge.

Finns det några andra billiga butiker förutom mlol.de & fc-moto?
 

Andreas N

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Hässleholm
Hoj
honda bobber
Beställde ställ,hjälm, skor osv.. den 23:e. Har stått viewed i 8 dagar nu. Har skickat två mail, ett på tyska i måndags och ett idag på engelska men inget har hänt än så länge.

Finns det några andra billiga butiker förutom mlol.de & fc-moto?

Jag beställde mitt den 24de, men såg att det hade skickats idag :)
Surt att man inte hinner få det innan påskhelgen bara. Om dom nu inte skickar det med express?
 

enrundfyrkant

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2009
Ort
.
Hoj
.
Skitsida - Oavsett vad jag väljer så är det slut. Lönt att ens ha kvar dessa "hot deals" om de inte går att få tag på.
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
Beställde detta idag:

1 1 piece Berik-Seca-Evo-LS1-7880-0004

2 1 piece Shoei-XR-1100-Monolith-TC-5-0004

3 1 piece Berik-4924-Sepang-Gloves-0009

4 1 piece TCX-Competizione-S-Boot-0019

Total amount 1,409.35 EUR = 13,693.43 SEK


så ser det ut:
utrustningkopia.jpg


/Aki
 

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR -12
FCmoto

Köpte full utrustning i vintras. Skinnställ, skor och skydd kom efter några dagar och hjälmen kom efter 2 månader. Den jag hade beställt var slut så jag fick nya versionen istället som inte var nersatt 60%. Trodde nästan att de hade glömt bort min beställning ett tag men allt fixade sig till det bästa tillslut.
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Beställde detta idag:

1 1 piece Berik-Seca-Evo-LS1-7880-0004

2 1 piece Shoei-XR-1100-Monolith-TC-5-0004

3 1 piece Berik-4924-Sepang-Gloves-0009

4 1 piece TCX-Competizione-S-Boot-0019

Total amount 1,409.35 EUR = 13,693.43 SEK


så ser det ut:
utrustningkopia.jpg


/Aki


otroligt schysst set!
vad blev frakten på de där?

har funderingar på ett nytt skinnställ och undrar vad frakten kan tänkas hamna på?
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top