Vågar du lämna hjälmen på hojen?

Skulle aldrig lämna min hjälm även om den var låst vid nåt. Man vet ju inte vad kan hända medan man är borta och hjälmen kan vara skillnaden mellan liv och död någon gång om man har otur. Hjälmen har jag ALLTID koll på.

visst vågra ja men gör det inte :D
Bara då det finns folk som ja kör med då vi ser hojarna ex vid cafe eller liknande kan ja tänka mej det ::tummenupp

ja kör tillomed in hojen om ja bara kan i butiken , gallerian o spelar bud hoj ju :hihi :hihi :rolleyes:

låser du fast hjälmen så kommer nogon o springer förbi o ska rycka den och inte har in sett att den e fast låst, = välter hojen då det tar stopp :gnissla

//Robin

Skulle gärna vilja göra det, men det går ju inte att lämna något varken låst eller olåst längre. Trött jag blir på att människor aldrig kan skilja på mitt och ditt.

jag har alltid lämnat hjälmen vid hojjen när jag har "gått på stan" ej fastlåst. nu var ju inte det ngn värsting hjälm men det visste ju ingen annan. får se om jag börjar låsa nu i sommar när jag har köpt en hjälm som jag är lite mer rädd om.

Absolut!
ÅAS bor jag ju där man kan glömma nycklarna i tändnigslåset en timma medans man går på stan....

Men min hjälm kostar väl en tusing, kanske tredubbelt om den sitter fast i motorcykeln... :hihi

Aldrig, här i stan lämnar jag in den på päronens jobb eller eventuellt att jag skulle kunna lämna den (fastlåst) om jag ställer den på innergården med grind vid farsans jobb. Men det blir krångligare efter sommaren då jag förmodligen måste flytta.

Om man har problem med att man får remmen avskuren kan man väl bara öppna visiret och låsa den runt "hakskyddet". Känns dock som att det kan vara risk för att den blir offentlig papperskorg, iallafall här i stan.

Hörde en storry tidigare om nån pundare som pissa i hjälmen när den var fastlåst i hjälmlåset. Vet ej om det är sant eller ej men sen dess tar jag me min även kortare ärenden. Däremot så lät jag den hänga på styret i Lördags ute i vaxhom, men som sagt där stod 50 knarrar till med tillhörande ägare så det kändes rätt lungt...

Skulle aldrig lämna hjälmen vid hojen. Det skulle ju vara som att lämna ett visst antal tusenlappar framme för vem som helst att ta... Och som många andra sagt, risken för att hjälmen/hojen hamnar i backen om man låst fast hjälmen och nån försöker dra iväg med den är allt för stor...

Jepp jag vågar lämna hjälmen (än så länge iaf) den lilla inlandskommunen invaderas av "gommar" från när och fjärran...

Som 95% skrivit så finns det inte en snöbolls chans i hvete att jag gör det!

Endast om jag ser den därifrån jag sitter!

Men i min hemstad skulle man nog kunna lämna hjälmen på hojen utan några som problem!

jag ska då alltid ta med hjälmen. Det är väl lite grejen också att visa att man åker hoj? Om jag ska göra ärenden i stan så ska jag banne mig ha hela stället med mig + hjälm. It's da bomb! modemässigt ;) :tummenupp :tuttar

Jag hänger den på styret (om jag inte ser misstänkta typer i direkt anslutning till parkeringen, det har hänt), ingen som snott den än. Jag är dock rätt säker på att den dagen kommer, men jag är lat.

Där finns ju en framtida produkt, en RFID tag i hjälmen samt en RFID läsare kopplad till larmet på hojen, om någon lyfter av hjälmen från hojen utan att larma av så går larmet.

Jag bjuder på idén så får någon annan utveckla det!

Trots att jag har "inbyggd" hjälmvajer på hojen så skulle jag inte lämna den där mitt inne i stan. Svårt att ens lämna hojen obevakad...
Och självklart är det fördelaktigt att ta med sig hjälmen så man har ett bastant verktyg att slå i skallen på den som e framme å tallar på hojen :fatta!

Lämnar hjälmen rätt ofta.. Hänger den i styret och kör igenom ett lås genom hjälmen (dvs. fäller upp visiret lite så att låset går igenom) och sedan mellan styrfästena.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP