Våga fråga...

Kerplunk skrev:
Lägg till byta däck och rensa avloppet så har du en anledning till varför det är bra för oss brudar att ha en karl i huset... :rofl

1. Jag håller med Thermal i detta avssendet. Jag befattar mig icke heller med håriga avlopp, och varifrån det mesta av håret kommer och varför ska vi inte gå in på här.

2. Jag skaffar mig inte en flickvän som inte kan byta däck på bilen. Så var det bra med den saken.

:FU

seyou skrev:
Det ska väll vara:

1. Nuppa
2. För att få nuppa.

Men är det inte bättre med en Barbaras då ?
Som håller tyst med tänkte jag. :rolleyes:

Jonathan skrev:
:FU

Men är det inte bättre med en Barbaras då ?
Som håller tyst med tänkte jag. :rolleyes:

Tja, det är ju alltid en bonus. Men vetefan om man inte får skavsår på kewken av plasten. :gnissla

Jonathan skrev:
1. Jag håller med Thermal i detta avssendet. Jag befattar mig icke heller med håriga avlopp, och varifrån det mesta av håret kommer och varför ska vi inte gå in på här.

2. Jag skaffar mig inte en flickvän som inte kan byta däck på bilen. Så var det bra med den saken.

Fan, där rök min chans... :huvet

:D

Jonathan skrev:
Finns nånting som heter vaselin och kondom! :mattias
Jag har hör att man inte ska använda vaselin ihop med kondom för att vaselinet försvagar kondomen typ.

Jonathan skrev:
Du kan alltså inte byta däck på en bil ? :hihi

Kan o kan, det vet man inte förrän man har provat. Alltid när jag ska ge mig ut och byta däck är dom redan bytta, fråga mig inte hur det går till... :va

Tror iof inte papsen skulle släppa iväg mig i en bil som jag själv bytt däck på...lärde mig så sent som i höstas hur man öppnar motorhuven, var tvungen att lära mig det i samband med besiktningen, vilket också har fixat sig självt tidigare... :confused:

Tror inte jag ska fortsätta berätta om mina kunskaper när det kommer till bilar, känns bara som jag gör bort mig ännu mer på det här stället...kan tillägga att jag är jävligt bra på att köra skiten, krävdes iof ett par veckors intensivkurs i Karlskoga...hur det gick när jag skulle köra hoj första gången ska vi inte ens tala om... :hihi

korvgubbe skrev:
...annat..
Egentligen är uttrycket "fattas bara annat" men i ramsan nöjer man sig med "fattas bara"

.."Fattas bara annat" kan väl ses som synonymt uttryck för: "självklart"

- "Andra sidan är ni klara?"
- "jajamensan självklart!"
Edit1:
Som ni kanske hör skulle det inte riktigt rimma lika bra med självklart.

Edit 2:
"fattas bara annat" kan även användas i bemärkelsen:
"Det är väl självklart under dessa förutsättningar!"

Ær det inte så att det helt enkelt bara ær "jajamensan" som fattas.

-"andra sidan e ni klara?"
-"jajamensan!"

Men eftersom det låter så oerhørt dumt så har man lagt till "fattas bara" efter jajamensan.

Edit: Den nya frågan vi får i båda fallen ær: Vad ska de på andra sidan vara klara infør?

mjukis skrev:
Edit: Den nya frågan vi får i båda fallen ær: Vad ska de på andra sidan vara klara infør?

De undrar givetvis om andra sidan också är klara med att titta på matchen så att alla får gå hem istället för att sitta o frysa på en läktare.

Saxat från Rfsu:
"Jag har hört att man inte ska använda vaselin tillsammmans med kondom, då kondomen inte "håller" utan kan bli svag och gå sönder. Stämmer det och i så fall varför?

Ja, det stämmer. Man inte ska använda vaselin och kondom samtidigt eftersom kondomen då kan gå sönder.

Anledningen är att vaselin är fettbaserat och kondomer är gjorda av latexgummi, som inte tål fett. Fett löser helt enkelt upp gummit vilket gör att det är lätt till att det går hål på kondomen. Använder man kondom och vill tillföra extra glidmedel finns två olika sorter att välja på. Dels vattenbaserat glidmedel, till exempel RFSU:s "Klick" som kan köpas på Apoteket. Dels finns silikonbaserat glidmedel. Båda dessa typer går bra att använda med kondom. Men fett ska man alltså inte ha.

Detta gäller latexkondomer, alltså "vanliga" gummikondomer. Det finns även plastkondomer på marknaden, de är inte lika vanliga som gummikondomer. RFSU har en plastkondom, som heter Zenith. Dessutom finns det en sort som heter Avanti. Plastkondomer tål vaselin eller andra fettbaserade gildmedel. " :)

Kerplunk skrev:
Kan o kan, det vet man inte förrän man har provat. Alltid när jag ska ge mig ut och byta däck är dom redan bytta, fråga mig inte hur det går till... :va

Tror iof inte papsen skulle släppa iväg mig i en bil som jag själv bytt däck på...lärde mig så sent som i höstas hur man öppnar motorhuven, var tvungen att lära mig det i samband med besiktningen, vilket också har fixat sig självt tidigare... :confused:

Tror inte jag ska fortsätta berätta om mina kunskaper när det kommer till bilar, känns bara som jag gör bort mig ännu mer på det här stället...kan tillägga att jag är jävligt bra på att köra skiten, krävdes iof ett par veckors intensivkurs i Karlskoga...hur det gick när jag skulle köra hoj första gången ska vi inte ens tala om... :hihi

Bra trick för att inte behöva göra saker själv. Lär dig aldrig :D

Jo föff-n, det vill jag höra. Om du inte vill skriva här PM:a så man får sig ett gott skratt :rofl

Min tur att ställa en fråga jag klurat på en tid:
Ni vet The Darkness - one way ticket to hell eller vad den heter.

"I got a one-way ticket to hell and back"
Borde inte det bli en return ticket, ToR?

.. eller är det bara jag som inte fattar nån konstig hårdrocks sarkasm?

Hjärtligt tacksam för ett svar som kan få mig att sova igen!

Pernell skrev:
Min tur att ställa en fråga jag klurat på en tid:
Ni vet The Darkness - one way ticket to hell eller vad den heter.

"I got a one-way ticket to hell and back"
Borde inte det bli en return ticket, ToR?

.. eller är det bara jag som inte fattar nån konstig hårdrocks sarkasm?

Hjärtligt tacksam för ett svar som kan få mig att sova igen!

Jo förmodligen bör det bli så. Men det passar inte riktigt in i texten. Testa o sjung det får du höra "I got a one-way ticket to hell and return".

Blir inget bra liksom :gnissla

Jonathan skrev:
Jo förmodligen bör det bli så. Men det passar inte riktigt in i texten. Testa o sjung det får du höra "I got a one-way ticket to hell and return".

"I got a roundtrip ticket to hell where I'm gonna fuck satan"? :hihi

Jonathan skrev:

I got a one-way ticket to hell and return.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT