Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Ort
- Stockholm/Tyresö
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Har börjar få ett störande problem på min Hornet.
Ibland när jag växlar upp så "händer" inget.
Växelpinnen bara åker upp, man känner att det inte "hugger" till som det ska göra när man växlar. Den greppar lixom inte tag i något.
1:an till 2:an går alltid bra. Problemet är oftast förekommande vid växling från 2:an till 3:an. Ibland 3:an till 4:an, men det är mer sällsynt.
Nedväxling har jag inte haft något problem med alls.
Det konstiga är att om man försöker växla ett par ggr (utan att ha släppt ut kopplingen mellan försöken) så får jag i växeln efter ett tag.
Att släppa ut kopplingen och sen frikoppla och försöka växla igen brukar lösa problemet.
Men det är mkt störande t ex på bana när man inte alltid har så mkt tid att hålla på att "mecka" med växlandet.
Någon som har ideér? Lådan som börjar ta slut?
Ibland när jag växlar upp så "händer" inget.
Växelpinnen bara åker upp, man känner att det inte "hugger" till som det ska göra när man växlar. Den greppar lixom inte tag i något.
1:an till 2:an går alltid bra. Problemet är oftast förekommande vid växling från 2:an till 3:an. Ibland 3:an till 4:an, men det är mer sällsynt.
Nedväxling har jag inte haft något problem med alls.
Det konstiga är att om man försöker växla ett par ggr (utan att ha släppt ut kopplingen mellan försöken) så får jag i växeln efter ett tag.
Att släppa ut kopplingen och sen frikoppla och försöka växla igen brukar lösa problemet.
Men det är mkt störande t ex på bana när man inte alltid har så mkt tid att hålla på att "mecka" med växlandet.
Någon som har ideér? Lådan som börjar ta slut?