Växelproblem ? Daytona 600 -04

XenoMorpH

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Daytona 600 -04
nån som kan förklara varför de ska vara så förbannat svårt å få i 2an efter man dragit på lite på ettan ? eller dragit på... räcker oftast med bara 6-8000 rpm, då klonkar inte växeln i lika fint som vid lägre varv utan den snarare smäller i, man känner hur spaken hackar hårt nåra gånger innan den går i, men många gånger så har den hackat och hamnat i friläget iställe och försöker man lägga i 2an då så, antingen smäller den i, eller så hackar spaken bara som en jävla kulspruta varje gång ja försöker..
de sist nämda har även hänt en gång när ja DROG PÅ! på 2an fast värre, låg på 12rpm (rött vid 14rpm) och skulle växla till 3an, då hoppa den in i friläge och spaken hacka hela tiden tills ja stanna

de kanske va för mycke på en gång :P tacksam för snabba svar
 
Rycker den till mycket när du lägger i ettan från neutral? Isf kanske kopplingen inte släpper helt.

Växlat mycket utan koppling?
 
kom igen grabbar, hjälp en broder i nöd :P

kopplar den ur helt som den skall? Bytt olja på ett tag?

Är detta ok så:

I så fall låter det som krökt gaffel/gafflar. och därefter kan ju en kugg eller 2 se ut därefter.

Inte smält i växelförare eller växlat fel några gånger? raceväxlat vs vanligt ex.
 
Rycker den till mycket när du lägger i ettan från neutral? Isf kanske kopplingen inte släpper helt.

Växlat mycket utan koppling?

JAG har aldrig växlat utan koppling, vet dock inte om förra ägaren har gjort de.. nja de vet ja inte, de e inte så att den håller på å dra iväg, men de studsar ju till lite såklart, inget som ja brukar tänka på

kopplar den ur helt som den skall? Bytt olja på ett tag?

Är detta ok så:

I så fall låter det som krökt gaffel/gafflar. och därefter kan ju en kugg eller 2 se ut därefter.

Inte smält i växelförare eller växlat fel några gånger? raceväxlat vs vanligt ex.

olja å filter e bytt varje säsong.. sen e man väl ingen hejjare på mecka hoj direkt, skruva loss grejer går väl men vad ja ska titta efter vet ja inte
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top