nån som kan förklara varför de ska vara så förbannat svårt å få i 2an efter man dragit på lite på ettan ? eller dragit på... räcker oftast med bara 6-8000 rpm, då klonkar inte växeln i lika fint som vid lägre varv utan den snarare smäller i, man känner hur spaken hackar hårt nåra gånger innan den går i, men många gånger så har den hackat och hamnat i friläget iställe och försöker man lägga i 2an då så, antingen smäller den i, eller så hackar spaken bara som en jävla kulspruta varje gång ja försöker..
de sist nämda har även hänt en gång när ja DROG PÅ! på 2an fast värre, låg på 12rpm (rött vid 14rpm) och skulle växla till 3an, då hoppa den in i friläge och spaken hacka hela tiden tills ja stanna
de kanske va för mycke på en gång
tacksam för snabba svar
de sist nämda har även hänt en gång när ja DROG PÅ! på 2an fast värre, låg på 12rpm (rött vid 14rpm) och skulle växla till 3an, då hoppa den in i friläge och spaken hacka hela tiden tills ja stanna
de kanske va för mycke på en gång
