Växelpeten till husaberg pirat?

Erik U

Åk först du så väntar jag där framme
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Honda crf450r
Hejsan! En lite fundering om det finns pirat växelpet till husaberg eller måste man köpa en original? Lyckades knäcka min då jag krachade på banan :) . Och vart finns dom i sådanna fall?


Mvh Erik
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Det går även att laga dom om dom går av. Svetsa ihop dom. Kolla gula sidorna efter mekanisk verkstad med aluminiumsvetsning om du inte vet någon som svetsar aluminium.
 

iRob

#72 supermoto och isbana
Gick med
25 May 2009
Ort
Uppsala län
Hoj
Husaberg 650-08 SM sol, 550-06 SM regn, 650-05 isbana, 650-03 gata, 650-07 fd SM Torrt, KTM 1290 SAS
Här hittar du dem (320kr):
http://server.starwebb.se/~nissesmc/

Klicka på "Växelpedaler" i menyn och välj din Husa. Köp två och lägg en i packningen så du slipper åka hem. Samma kvalitét som orginalet och ser precis lika ut. Ring så kan du säkert få leverans till SM-tävlingarna i Eskilstuna på söndag om du ska dit.

Edit:
Lasse - kommer du ihåg var du fixade den snygga dekoren till din Husa?
 
Last edited:

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Här hittar du dem (320kr):
http://server.starwebb.se/~nissesmc/

Klicka på "Växelpedaler" i menyn och välj din Husa. Köp två och lägg en i packningen så du slipper åka hem. Samma kvalitét som orginalet och ser precis lika ut. Ring så kan du säkert få leverans till SM-tävlingarna i Eskilstuna på söndag om du ska dit.

Edit:
Lasse - kommer du ihåg var du fixade den snygga dekoren till din Husa?

Helt rätt. Ha med sig en extra är alltid bra. Eller köpa sig en i stål, många som tävlar har det, just för att slippa att den går av vid marksyning. Angående min hoj, Thorsell reklam i skövde. Kolla deras hemsida. Dom borde ha printmallarna kvar i nån gammal dator.
 

iRob

#72 supermoto och isbana
Gick med
25 May 2009
Ort
Uppsala län
Hoj
Husaberg 650-08 SM sol, 550-06 SM regn, 650-05 isbana, 650-03 gata, 650-07 fd SM Torrt, KTM 1290 SAS
Thorsell kan jag tro det var för de gör ju väldans fina dekaler. Hade precis för mig att du sa vid något tillfälle att de hade skurit dem i Uppsala. Syns på lördag kväll - jag hoppar träningen och stannar istället för att kolla på min kusin som kör SM i rallycross i Strängnäs på lördag. Tänkte skylta lite där med hojjarna så kanske man lockar lite motorintresserade besökare till söndag. Borde ju egentligen ha en stor poster upptejpad på bussen...
 

Erik U

Åk först du så väntar jag där framme
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Honda crf450r
Tack för alla tipps. Har svetsat ihop den avbruta och inhandlat en i reserv som allid är med nu mera :D..Tänkte prova den idag men var ju ett smärre monsunregn ute och inga regndäck.. inte bra!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top