Oringen vet jag inte var den tagit vägen men det är inte i motorn i alla fall.
Nu har jag varit och blåst rent hojen en gång till med högtryckstvätt rakt in i motorn för att få bort all glykol och så. Sen monterade jag ihop allt mycket noga och satte dit oringen där den ska va. Hälde i glykol och inget läkage.
Sen köpte jag en 4 liters dunk med billigaste bilmineral olja 89kr på rusta och fylle motorn med 1 liter. Lät den gå 20 sek. Tömte ut allt. Gjorde om denna procedur 4 ggr. Kom inte ut ett milligram metall eller något ur motorn nu. Tror min motor är kliniskt ren inuti nu. Hällde på riktig mcolja och drog ut på en 30 minuters provtur. Växlarna funkade klockrent hela tiden och hojen gick bra som fan. Fick fan dock inget grepp alls när jag körde. Visserligen skedde provturen nu mitt i natten på blöt asfalt och med kanske max 6 graders värme ute men hojen spann loss på trean på bara gas hela tiden. Inga problem att åka långa powerslider. Gick till och med att spinna loss på fyran, men då lite mer okontrollerat. Var väldigt svårt att köra bakhjul för det spann så mycket. Gav upp bakhjulskörningen efter bara fem minuter och körde sen 20 minuter på sladd i stället

Fattar dock inte hur det kan släppa så lätt. Min ktm 660 som jag hade innan spann nästan aldrig loss. Inte ens på tvåan. Kan va så att jag har olja på bakdäcket på husabergen eller så är det bara pure husapower