Hej, ikvällvar jag ute och tränade krypkörning (inför min uppkörning som för övrigt kommer nu på torsdag
) och efter kanske 10-20 minuters körning i ca 5km/h så stannade jag och stängde av mc'n.
Det hördes då ett "bubbel-ljud" och det rann ut en mindre mängd grönaktik vätska från motorcykeln. Jag la mig under och tittade, och är rätt säker på att det kom från ett "dräneringsrör" (om det nu kan kallas så - det är iaf en stump som hänger ner under mc'n).
Det är en ER-6n 2009, ABS-modellen. Har kollat manualen utan att hitta något, och har även provat google såklart. Men jag är fortfarande osäker..
Jag tog också ett par bilder på plats, och vätskan såg faktiskt precis ut som på bilderna trots att det är min mobilkamera samt med blixt:
Vätskan:
View attachment 389707
Slangen som jag är rätt säker på att det rann ut från. Väldigt liten på bilden, men precis där jag pekar. (Det finns 2 slangar som sticker ut under min er6'a och det är alltså den som INTE har en liten plastbehållare innan den slutar, om det nu säger något...) Jag står på högersidan och den sticker alltså ut innanför den svarta platskåpan:

Jag försökte följa slangen för att se vart den gick men det var lite för mörkt och den "försvann in" så det var svårt att se, men min gissning är att den gick uppmot tanken. Jag vet, det borde då vara bensin, men vätskan ville inte heller brinna. Testade 10 minuter senare med en tändare
. Är också osäker om den faktiskt gick till tanken.
Det luktade förvånansvärt lite. Ingenting typ. Men något trögflytande tyckte jag.
Inga varningslampor har tänts och den verkade gå bra när jag körde därifrån. Så nu är jag lite nyfiken på vad det kan ha varit för något! Och varför det rann ut efter krypkörningen. Det lät som övertryck när det bubblade, men vad vet jag.. ???
Det hördes då ett "bubbel-ljud" och det rann ut en mindre mängd grönaktik vätska från motorcykeln. Jag la mig under och tittade, och är rätt säker på att det kom från ett "dräneringsrör" (om det nu kan kallas så - det är iaf en stump som hänger ner under mc'n).
Det är en ER-6n 2009, ABS-modellen. Har kollat manualen utan att hitta något, och har även provat google såklart. Men jag är fortfarande osäker..
Jag tog också ett par bilder på plats, och vätskan såg faktiskt precis ut som på bilderna trots att det är min mobilkamera samt med blixt:
Vätskan:
View attachment 389707Slangen som jag är rätt säker på att det rann ut från. Väldigt liten på bilden, men precis där jag pekar. (Det finns 2 slangar som sticker ut under min er6'a och det är alltså den som INTE har en liten plastbehållare innan den slutar, om det nu säger något...) Jag står på högersidan och den sticker alltså ut innanför den svarta platskåpan:

Jag försökte följa slangen för att se vart den gick men det var lite för mörkt och den "försvann in" så det var svårt att se, men min gissning är att den gick uppmot tanken. Jag vet, det borde då vara bensin, men vätskan ville inte heller brinna. Testade 10 minuter senare med en tändare
. Är också osäker om den faktiskt gick till tanken.Det luktade förvånansvärt lite. Ingenting typ. Men något trögflytande tyckte jag.
Inga varningslampor har tänts och den verkade gå bra när jag körde därifrån. Så nu är jag lite nyfiken på vad det kan ha varit för något! Och varför det rann ut efter krypkörningen. Det lät som övertryck när det bubblade, men vad vet jag.. ???