Västerås-åka

Första inlägget i tråden sen oktober :)

Jag ska ut vid ca 18:30, om det är någon som är sugen på att hänga på.

18:30 fortsätter jag renovera köket tyvärr... så jag och en polare tar tidig (läs solig/varmare) hojtur idag med start vid 16-snåret. Tilltänkt tur blir runt 15-20 mil (Rytterne -> Strömsholm -> Hallsta -> Ramnäs -> Ängelsberg eller sneddning över direkt till Sätrabrunn -> Skultuna -> Vås)... på en höft. Efter 2 kvällars skruvande ska det bli skönt att komma ut en sväng.

18:30 fortsätter jag renovera köket tyvärr... så jag och en polare tar tidig (läs solig/varmare) hojtur idag med start vid 16-snåret. Tilltänkt tur blir runt 15-20 mil (Rytterne -> Strömsholm -> Hallsta -> Ramnäs -> Ängelsberg eller sneddning över direkt till Sätrabrunn -> Skultuna -> Vås)... på en höft. Efter 2 kvällars skruvande ska det bli skönt att komma ut en sväng.

Inte helt hundra men:vaTror jag mötte dig och någon på en Yamaha R1 el R6 på väg ut från Köping, ni hade precis passerat en bilfirma kl 19:05, har jag rätt:va Såg najjs ut hursonhelst och det var en triumph 675 street:yoparty

Inte helt hundra men:vaTror jag mötte dig och någon på en Yamaha R1 el R6 på väg ut från Köping, ni hade precis passerat en bilfirma kl 19:05, har jag rätt:va Såg najjs ut hursonhelst och det var en triumph 675 street:yoparty

Det stämmer bra det. :D Vi ändrade rutt. Polaren har en svart R6:a. 18 mil avverkade, lite stelt å kyligt på slutet men sköj!

De ser ut att bli en fin kväll. Jag och JD tänkte rasta ktm:erna i västerås närområde under kvällen. Någon mer som hakar på? vi kommer befina oss vid Vianors lokaler på hälla runt 17:00 för att sedan knattar runt lite.

De ser ut att bli en fin kväll. Jag och JD tänkte rasta ktm:erna i västerås närområde under kvällen. Någon mer som hakar på? vi kommer befina oss vid Vianors lokaler på hälla runt 17:00 för att sedan knattar runt lite.

...köpingsturen verkar slå läger vid kajfiket runt 19-19.30 sisådär. Gört.

Började apatidigt på jobbet, så jag slutar nu. Tänkte dra ut Trippel redan före 16:00. Snurrar lite V-ås-trakten, får se vad det blir då alla hojpolare-planer har fallerat totalt idag, den ena efter en andra.

Kanske dyker förbi om jag är i krokarna då. :tummenupp

Drar på mig skinnet nu och drar en bombrepa, tobbe eller challe ska ni ut? Eller nån annan? stationen?

Fick en hel del nice material i kameran idag.
Får se när jag hinner editera å ladda upp grejer.

Kan bjuda på 3 kassa kort iaf.

*Edit

Å ett litet smakprov på video :D
Vart inte helt rätt i upplösningen men nästan. Fick det att funka me hd nu iaf och lyckas komprimera bra utan att de ser dåligt ut.

[YOUTUBE-ID]7cN9GQh5SwA[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• GOPR0012.jpg
    GOPR0012.jpg
    234.3 KB · Visningar: 69
  • GOPR0011.jpg
    GOPR0011.jpg
    236 KB · Visningar: 76
  • GOPR0009.jpg
    GOPR0009.jpg
    232.3 KB · Visningar: 72
Last edited:
Var det några härifån som åkte gamla vägen till Hallsta igår kväll, runt åtta halv nio?? Ni hade stannat i Hallsta på vägen ner mot E 18, jag passerade er där. Ni var många.

Var det några härifån som åkte gamla vägen till Hallsta igår kväll, runt åtta halv nio?? Ni hade stannat i Hallsta på vägen ner mot E 18, jag passerade er där. Ni var många.

Jupp, Köpingsåkar-ligan igår, hälften åkte vidare mot Köping, andra tog suraåsen i rätt tempo. :hihi

Japp, vi stod efter rondellen, lite halvstök, någon slet lite extra på sitt bakhjul:DDu kom o flög förbi oss bort mot Björksbuss hållet! Klockan var nog närmare 20:30 ialla fall.

Inte flög jag heller:tungan råkade komma åt avtryckaren bara... Hade ni hängt på hade ni fått kaffe i Kolbäck. :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti