Västerås-åka

@Geiger: De kan väl ändå inte ge dig ombes för att du inte har några backspeglar? Låter helt idiotiskt. Polisen som stoppade mig sa att det inte är något krav med speglar. Däremot så kan de hävda att den inte överensstämmer med typstandarden, har jag för mig? Men det är fortfarande idiotiskt, sådetså!
 
@Geiger: De kan väl ändå inte ge dig ombes för att du inte har några backspeglar? Låter helt idiotiskt. Polisen som stoppade mig sa att det inte är något krav med speglar. Däremot så kan de hävda att den inte överensstämmer med typstandarden, har jag för mig? Men det är fortfarande idiotiskt, sådetså!

Ja, det är puckat, men det är faktiskt lag på det. Dessutom är detta ett heltypsgodkänt fordon, vilket innebär att man egentligen inte för göra några ändringar alls.
 
Tjo åka ikväll? om vädret ser ju nice ut så jag tar mig en liten tur till station vid 18
 
Vädret ser fint ut idag, lite kyligt kanske, men solen skiner.
Är det någon som ska ut idag?
 
Last edited:
Jag kommer och kollar om några är där... men det är nog lite sent att åka vid 18.

Någon som kan vara där vid 17:30? :P
 
Last edited:
Fick veta nu att vi tydligen ska på en danskurs nu ikväll så jag hinner inte...
 
Jag tar en löprunda istället, duckar för en av årets förhoppningsvis sista gräsklippningar på det sättet. :hihi
 
Jag tar en löprunda istället, duckar för en av årets förhoppningsvis sista gräsklippningar på det sättet. :hihi

Det där har jag en lösning på åt dig :tummenupp
Det är bra om gräset är lite högre innan vintern kommer fick jag höra av nån trädgårdstomte :D
 
Tja. Några som vågar sig ut på vägarna nu i Oktober?

Funderar på 17 idag...

Blir det någon mer?

Jag tänkte ignorera den stundande bombförkylningen och ta frappus el moppus en sväng nu när vädret ändå är någorlunda (sjuk kan man vara i vinter, nu har jag inte tid :D ).

/J
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top