Jag gjorde samma resa förra året.
Har tröttnat ganska ordentligt på att åka gata och när jag gör det så är vare sig komfort eller skick på hoj något viktigt, det handlar mest om en 40-minuters tripp till jobbet eller möjligen en kaffetripp på max 1,5 timme i sträck.
I MITT fall tyckte jag att en vanlig gatreggad sporthoj med halvförsäkring var da sheit och letade framför allt R6. Nu råkade mina stålars räcka till en crossplane R1 (som varit min definition på Drömhoj sedan den kom) så jag köpte den bara för att jag kunde. Inte mycket förnuft där. Lär öka lärtiden till Snabb markant.
Kollar man diverse sajter så verkar det finnas gott om delar så halförsäkrat har varit min tanke ända från början. Eller ja, egentligen bara trafik men fick halv för +1100:- så jag kunde inte låta bli.
Det jag funderat mest på är hur man kraschsäkrar den bäst, framför att Laidback här på forumet verkar förstå hur jag tänker och har kommit med många bra tankar.
Kraschpuckar: bra eller anus? - Fifty-fifty verkar det. Min hade dem på när jag köpte. De får sitta kvar så länge.
GB motorskydd: står på önskelistan. En bekant skavde hål på sin transmissionskåpa i somras.
Rejskåpor med lyktor i: Ska man ha original i garaget och stå där med dem om man totalskrotar eller ska man mosa dem vid en marksyning och åka rejskåpor resten av cykelns karriär? Jag har valt det senare.
Bobbiner bak: bra. Funderar på framaxelpuckar också.
Fasta fotpinnar: bra enligt de flesta. Kommer längre ner på listan.
Inget är hugget i sten, jag har ändrat mig så många gånger förr att det inte skrämmer mig längre.
En annan sak jag lärt mig är att jag inte är intresserad av att byta hoj ofta eller ha den i korvkioskskick vilket gör att jag aldrig får särskilt mycket för mina grejor när jag säljer dem, jag skiter därför högaktningsfullt i det så kallade "värdet" i att ha gökputs på grejorna eller att Kollektivet ska sponsra en tank bara för att den är bucklig.
Så nej: jag hade inte köpt en ren banhoj ifall jag inte bodde nära någonstans där jag kan åka. Men det är ju jag det.