Värt att handla i USA

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Skall till Boston för att jobba 2v.

Har varit över förut och jobbat men då inte tänkt så mycket på att handla hem grejer. Mest kommit hem med lite kläder och småprylar. :va

Vad är värt att handla med sig hem igenkligen ? Jag är i behov av MC kläder är det billigare där tro ?

Frågan är igenkligen hur pass stor väska skall jag ta med mig...

Hjälm behöver jag, men det känns lite otympligt att konka på.
Om jag inte får ha den på mig på planet förståss. :tomten

Någon som har nå bra tips ?

jag har fått uppfattningen att sverige har överpriser på märkesgrejjer... rätta mig om jag har fel?

Jag kollade upp två Alpinestarsställ. De var båda två ganska exakt 30% billigare i New York jämfört med här. Struntade i det och köpte ett Yoshimura och en driver (golfklubba till en polare). Fick stå och ljuga i 20 minuter innan Polisen på Arlanda till slut släppte igenom mig. Hade två långa lådor på vagnen.

Nicke skrev:
Jag kollade upp två Alpinestarsställ. De var båda två ganska exakt 30% billigare i New York jämfört med här. Struntade i det och köpte ett Yoshimura och en driver (golfklubba till en polare). Fick stå och ljuga i 20 minuter innan Polisen på Arlanda till slut släppte igenom mig. Hade två långa lådor på vagnen.

:) :)

Värt att kolla upp!
Arlen Ness, är inte det amerikanskt ?
borde väl såfall vara några kr billigare än hemma.

jag har med kollat upp det där lite, kommer nämligen att resa jorden runt o första stoppet är USA, där funderar jag på att köpa mig ställ o hjälm. Fick lite råd av Swedie för han har hu bott där. Allt är nämlligen billigare där så det är ju absolut värt att kolla upp, sen det där med att få plats med saker: skicka hem sakerna som presenter så tar slipper man betala skatt på det.
Bara o skriva "gift" på, men swedie vet nog mer.

- vi var ett gäng som åkte till usa precis efter 11 sep. & köpte på oss
- mänger med bilstereoprylar.. gick igenom tullen med en pirra med 8st
- 12" basar med jättte magneterna.. trodde nog vi skulle få fett me problem
- men vi fick bara blickar... har flera kompisar som tagit hem motordelar i handbagaget
- utan problem.. fast man tar & kastar org kartongen tydligen.. då kan man säga att man köpt det beggat

MostWanted_NKPG skrev:
jag har fått uppfattningen att sverige har överpriser på märkesgrejjer... rätta mig om jag har fel?

Visst kan jag göra det!

Sverige har inte överpris! Det är staten som skattar företagare så hårt, och dyra kostnader som leder till att priserna är som dom är!

var nyligen och hämtade hem 150st träningströjer för våran lag.
Var bara att ta ur dom från förpackningarna och trycka ner dom i 2st stora väskor. checkade in 70kg bagage på LAX :tummenupp

Tror ni bagaget kom till bandet jag landade i sverige? knappast! dom var fast i frankfurt. :huvet

Fick hem dom lever till dörren nästa dag :tummenupp

MostWanted_NKPG skrev:

Yes, märkeskläder (diesel tex) är betydligt billigare i USA, speciellt om man hittar rätt ställen (utanför städerna i outlets).

MostWanted_NKPG skrev:

Sverige har överpriser på det mesta, utom möjligtvis datorkomponenter (och några andra undantag)

Om du är intresserad av teknik så skall du köpa en digitalkamera.. skall handla hem en EOS300D när det finns tid att åka över.

Ett tips är att skicka hem saker just som "gift" eller "repaired" om det är typ en kamera eller MD eller likn.

Som ngn påpekade så kan du även ta en koll på bilstereoprylar. Speciellt Rockford.

Någon som har nå bra tips ?[/QUOTE]

Elektronik såsom mp-3 spelare, handatorer etc. är avsevärt mkt billigare, dock inte i new york eftersom dom beskattar pryttlarna extra där. (bor man i NY så åker man uppenbarligen över till new jersey och handlar)

Men du skulle ju till Boston, så du behöver ju inte bry dig :tummenupp

Ett extra bra tips är att handla via ebay om du har tid och vågar ta den lilla risk som finns att du blir blåst. Jag har köpt mp3-spelare och minnen, kraschpuckar m.m. via eBay. Kolla att säljaren har en lång och fläckfri historik innan du beställer bara.

tjockisbulle skrev:
:) :)

Värt att kolla upp!
Arlen Ness, är inte det amerikanskt ?
borde väl såfall vara några kr billigare än hemma.
arleen sys i kina

R2 skrev:
arleen sys i kina

OK.

Jag tänkte köpa det här. Se pris skillnaden. Räknat på 1$ = 8kr.
2004 årsmodell på samtliga saker.

Alpinestars GPS 3 waterproof Road racing/touring boot
USA - 1440kr
Sverige ?

Alpinestars batpants
USA 1600:-
Sverige 2695:-

Alpinestars V4 jacket
USA 2600:-
Sverige 3995:-

Shoei RF-1000 (XR-1000 i sverige)
USA 2576:-
Sverige 3600:-

Handskar har jag inte hittat några jag vill ha ännu, nåra tips ?

Ehm. det är ju sjukt, vad kostar det att ha övervikt när man checkar in på flygplatsen ? Någon som vet ?
Möjligt att det blir lite stålar över nu till :fyllisar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...