Värstinghoj = värstingbil???

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Satt och tänkte över mitt val av hoj och bil. Speglar mitt val av hoj mitt val av bil :va . Jag kör ZX-6R och Lexus IS 200... Båda har små motorer 600cc och 2000cc och förhållandevis många cylindrar ( fyra och sex). Varför jag köpte bilen var för att den inte är så vanlig, vill inte ha en som alla andra har. Hojen köpte jag för den coola färgen (Kawagrön :yoparty ). Så frågan är egentligen "Köper man bil som man köper hoj?".

Ni som kör de elakaste hojarna kör ni de snabbaste bilarna? Eller e det kanske tvärtom, man kanske inte har råd eller lust med en kvick bil (som både fruga och ungar ska åka) om man ligger och pressar med pärlan på två hjul...

Låg sömnlös hela natten och tänkte på detta :huvet . Så snälla reda ut detta år mig :Bugar

Last edited:
Nä.. Sen jag började åka hoj så dog bilintresset lite.. inte så intressant längre med en snabb bil..

BridgeMill skrev:
Satt och tänkte över mitt val av hoj och bil. Speglar mitt val av hoj mitt val av bil :va .
Ni som kör de elakaste hojarna kör ni de snabbaste bilarna? Eller e det kanske tvärtom, man kanske inte har råd eller lust med en kvick bil (som både fruga och ungar ska åka) om man ligger och pressar med pärlan på två hjul...

Låg sömnlös hela natten och tänkte på detta :huvet . Så snälla reda ut detta år mig :Bugar

Tjaa, vet inte om en rak sexa 24v på tvåhundra häst är så mycket att jämföra med en hoj oavsett kubik. Man blir väl frånåkt av en 400 i acc iaf...

Bil är bara transport, och då vill jag ha komfort, så jag har en sån där med bombsikte längst fram på huven...

Edit: Givetvis automatlåda oxå... :tummenupp

Last edited:
Jag tror många kör en skruttibangbang till bil för att ha råd med feta hojen.

Själv vill jag ha lite av både. Kanske ingen värstingbil, men en annorlunda bil med lite sting i iaf (Alfa 156 2.0 TS -99, 155 kusar). Mycket bekväm o köra/åka.

När det gäller hoj lutar det åt en Sukka sjuhalva i år, 00->. Jag behöver inte ha det värsta som finns men det ska finnas kraft så det räcker och blir över. Hoj tjöper man ju lite med avseende på försäkringspremie dessutom.

Dr.Bike skrev:
Tjaa, vet inte om en rak sexa 24v på tvåhundra häst är så mycket att jämföra med en hoj oavsett kubik. Man blir väl frånåkt av en 400 i acc iaf...

Bil är bara transport, och då vill jag ha komfort, så jag har en sån där med bombsikte längst fram på huven...
MB C280 94-95? :tungan

Nja..

Honda CBR 600RR -05
Saab 9-5 AERO Kombi -02

sporthoj och familjebil..

KTM Duke -02
Fet-grym Honda civic -88

Så som jag ser det så är bilar ett nödvändigt ont,hojar är ett intresse därför lägger man mer tid/pengar på hojen än på bilen.

Hade man haft deg till att hålla sig med en Nissan Skyline också så vist :gnissla
Nu får det vara så att bilen är från a-ö :(

Master_ skrev:
Nä.. Sen jag började åka hoj så dog bilintresset lite.. inte så intressant längre med en snabb bil..

me 2

jag åker hyundai accent o de säger väl allt :)

Kör bilen (S70) lugnare än jag kör hoj känner att det inte är någon ide att gasa för det händer inte så mycket om man jämför med hojen.Fast helt
klart så vill jag ha en lite snabbare bil men min plånbok säger tvärtom tror
nog att det är så för de flesta att pengarna styr över vad man kör förnåge.

Hoj ZX12R
Bil Volvo S70 2,5
Bil i jobbet Caddy 1,9D

Last edited:
Har en skruttibangbang och en supermotard!
njeee. Dock så detta mest ett mellanår innan man köper en värsting igen : )

Audi 80 1,8 -91
R1 -99 Streetfighter

Sedan jag skaffa hoj, så kör jag lugnare med bilen.
vill fan inte mista kortet i en sunkig Audi 80 som gör 0-100 på en eftermiddag :hihi

R1-04 och Opel Vectra -90

den som har råd med både och har förmodligen brottslig bakgrund.

Nja det hänger inte ihop hos mig (än).

Hoj: GSXR 7.5 '00
Bil: Volkswagen Caravelle '82

Har planer på att inhandla en Peugeot 206 RC när jag har lite bättre inkomst. Men vi får la se.

har haft bara sport bilar förut,BMW m3,Z3,nissan 300zx,fiat coupe,audi tt.....men sen jag köpte hojen så räcker det med en hyndai att ta mig från a-b på vinter dagar....men stannar jag i sverige så kommer det att bli nåt fet i bilväg också...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman