Värsta kortegen.

Bandido

HEAR ME NOW AND BELIEVE ME LATER!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Xt660
Va det nån annan som såg Honda GoldWing kortegen som gick igenom stan i Lördags? Det såg ut som en pensionärs-träff :D

Gamla gubbar, stora hojar (med back), läderkläder som satt som korvskinn, intergralhjälmar med "soundsystem" :hjälm , listan kan göras lååång............

Bandido skrev:
2355873 Va det nån annan som såg Honda GoldWing kortegen som gick igenom stan i Lördags? Det såg ut som en pensionärs-träff :D

:D Ja, jag och killen var på väg till Brostugan för att äta lunch. Helt plötsligt kommer 10 Gold wing. Sen tio till och tio till osv osv osv. Jag satt typ och garva och gapa om vart annat. Helt sjukt! Dom hade spärrat av nere vid brostugan eftersom dom var så många. Jag gick fram till en snubbe som stod och kolla så allt gick bra till och frågade hur många dom var. 430!!! sa han. Sen drog han iväg han också på sin gold wing.
Dom skulle tydligen in till stan då. Var faktiskt skoj att se. Har aldrig sett så många. :D

Bandido skrev:
2355995 Gamla gubbar, stora hojar (med back), läderkläder som satt som korvskinn, intergralhjälmar med "soundsystem" :hjälm , listan kan göras lååång............

Jag som trodde att en pensionärsträff bestod av backgammon, fällbord, tio sorters kakor, beiga långbyxor, käppar och rutiga kepsar. Är det inte roligt att de åker hoj istället ( i stället hehe )

Vad skulle en gubbe göra på en R1? Goldwing är skitsoft.

Jag hamnade MITT i smeten på hamngatan utanför NK i sthlm...

Jag kände mig ganska liten med min 135-kilos KTM. Men sen kom jag på vad jag gjort tidigare på dagen. Satt på slipon'et igen.

Dom må ha varit 400 st men jag lät fan mer än dom samt jag kryssade genom kortegen på ett sätt som endast går att göra med en supermoppe. :)

Det var ganska många som hade släp, några hade sidovagn och jag såg en goldwing TRIKE!!! Gah!!! Köp en cab, pucko. Både billigare och smidigare. Suck.

/Lucky9

Hmm, som jag ser det har vi alla samma intresse: motorcyklar! Vi väljer bara att tillämpa det på olika sätt. motarder är bäst i stan, GW på resan ner genom europa... Vet att det var flera med på GW-träffen som kom från Spanien och Portugal. :tummenupp

Detta var alltså i samband med pride-kortegen genom stan?

Så mina misstankar om guldwinge-åkare har äntligen besannats!

:lol

xfader skrev:
2356145 Detta var alltså i samband med pride-kortegen genom stan?

Så mina misstankar om guldwinge-åkare har äntligen besannats!

:lol

Okey...så hur många sporthojs homos finns det då?:arsele

Hoppas du inte tror att det bara finns guldvinge homos...!!!

//DFMSWEDEN

Lucky9 skrev:
2356102Det var ganska många som hade släp, några hade sidovagn och jag såg en goldwing TRIKE!!! Gah!!! Köp en cab, pucko. Både billigare och smidigare. Suck.

/Lucky9

Om man som handikappad fortfarande vill köra hoj tycker jag en trike är ett vettigt alternativ, men det kanske bara är jag :confused:

Guldvingar med släp eller husvagn... :tomten herregud.. det kallar jag inte en hoj iaf..

andersbrink skrev:
2356767 Jag ska bygga en kompressormatad Valkyrie när jag går i pension!

Joo.. När ballans sinnet sviker får det bli en "Boss Hoss" men med längsmonterad Merlin V12 :D, den har också kompressor:tummenupp
Hellre rullator än GW

Bandido skrev:
2355995 Gamla gubbar, stora hojar (med back), läderkläder som satt som korvskinn, intergralhjälmar med "soundsystem" :hjälm , listan kan göras lååång............

Är det inte meningen att ställen ska sitta som korvskinn? Tror förövrigt inte att Goldwing förare kör med några såna ställ..

DFMSWEDEN skrev:
2356449 Okey...så hur många sporthojs homos finns det då?:arsele

Hoppas du inte tror att det bara finns guldvinge homos...!!!

//DFMSWEDEN

Finns förmodligen massor! Det var på skoj ju!

Dessutom gillar jag bögar, för varje snubbe som är bög blir det en extra tjej över till mig! :tummenupp

xfader skrev:
2357537 Finns förmodligen massor! Det var på skoj ju!

Dessutom gillar jag bögar, för varje snubbe som är bög blir det en extra tjej över till mig! :tummenupp

:D ....Visste ju vart du ville komma.....:tummenupp

Men inte fan blir det nån guldvinge för min del....En as cool trike ska jag ha med korg o flagga....:tuttar

//DFMSWEDEN

gamla gubbar???

vet du va jag tror att dom flesta av körde båge när du sket i blöjor....:yoparty
ta en funderare en gw eller en r1 eller ngn annan minibike vem kommer fortast till medelhavet tex ...:tuttarminibiken rullar väl bara 100km itaget sedan är det dags att lufta rumpan o tanka..gw 350km :Bugar
morsning båge sen sjuttiosex yamaha as3 kawasaki900 honda 1000f o 1100r
cbx1100 kawasaki 1300 gw1100-1200-1500-?
morsning blöjan:banana:banana:banana

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back