Värsta barnprogrammet…

Nu är ju inte jag psykiatriker man en försiktig bedömning är att en sån skulle ha en hel del att säga till dig. Vore intressant att diskutera närmare vid tillfälle, jag säger alltså inte att du har fel.

:D
Sant. Mycket skit finns det därinne.. Eller som Staffan Westerberg själv sa efter sin comeback med nya upptåg 20 år senare:

Ja, jag har ju inte bara förstört EN generation...

John blund med Lennart Svahns röst :skrämd får grymma utslag på läskometern.

He he! Ja nog låter han besatt:D

Titta kom och titta.
http://www.youtube.com/watch?v=1Is_MP4DPZ0

Jamen herregud, jag hade ju psykiska svårigheter redan innan. Det här var mycket jävligare än jag mindes....
Var inte John Blund nån öststatshistoria också?
Kommer ihåg att jag fick en sån av några dårar i släkten. Mormor/morfar tror jag men det kan ha varit morsan/farsan också. En figur i guldfärgad plast. Minns att jag försökte måla den men pga omständigheterna (var sjuk i maginfluensa när jag fick den) blev jag alltid illamående när den plockades fram. Det hände t.o.m att jag spydde av den. Den försvann spårlöst och utan saknad, bedömer att mina föräldrar slängde eländet när dom insåg vilka effekter den hade.

Jamen herregud, jag hade ju psykiska svårigheter redan innan. Det här var mycket jävligare än jag mindes....
Var inte John Blund nån öststatshistoria också?
Kommer ihåg att jag fick en sån av några dårar i släkten. Mormor/morfar tror jag men det kan ha varit morsan/farsan också. En figur i guldfärgad plast. Minns att jag försökte måla den men pga omständigheterna (var sjuk i maginfluensa när jag fick den) blev jag alltid illamående när den plockades fram. Det hände t.o.m att jag spydde av den. Den försvann spårlöst och utan saknad, bedömer att mina föräldrar slängde eländet när dom insåg vilka effekter den hade.

Det var nog plastlukten du spydde av, jag minns än hur min luktade öststatsplast!

Jo, jonte blund var en komunistförkämpe från östtyskland har jag för mig, men säga vad man vill om komunistindoktrineringen, dom var duktig på att lära ut sunt förnuft och bra värderingar blandat med infiltrationen!

Last edited:
Fan vad alla gnäller på Ika Nord! Hon är ju en het katta!

För övrigt så håller jag med om att Joelbitar var ett fruktansvärt program. Syftet var väl att alla "normala" barn i sann socialdemokratisk anda skulle få se hur trevlig pojken är trots sin CP-skada, så man inte har några förutfattade meningar och minsann kunde förstå att CP-skadade barn är precis som alla andra, förutom sin skada då. Jo tjena, funkade ju precis tvärt om, Joelbitar var ju som ett julbord för mobbare.

/perris

Det var nog plastlukten du spudde av, jag minns än hur min luktade öststatsplast!

Jo, jonte blund var en komunistförkämpe från östtyskland har jag för mig, men säga vad man vill om komunistindoktrineringen, dom var duktig på att lära ut sunt förnuft och bra värderingar blandat med infiltrationen!

Östtyskland och öststatsplast, naturligtvis! Det är märkligt hur klarheterna kan komma ibland, på frågor som legat latent i skallen nånstans i över 30 år.
Kanske borde gå i terapi trots allt??!??

Lista över barnprogram som visats i svensk TV
Wikipedia
(Omdirigerad från Lista över barnprogram i TV)
Hoppa till: navigering, sök
Detta är en lista över icke animerade barnprogram som visats i svensk TV.

Innehåll: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

A
Alf
Alla vi barn i Bullerbyn
Allt och lite till
Amigo
Andy Pandy
Anki och Pytte
Anne på Grönkulla
Anita och Televinken
Anton i A-trappan

B
Ballongen spricker
Bananer i pyjamas
Barnen i Uhlenbusch
Barnjournalen
Beppes godnattstund
Björnes magasin
Bolibompa
Bröderna Dal
Barbalander

C [redigera]
Caitlins val
Clownen Manne
Combo
Cory i vita huset

D [redigera]
Degrassi Junior High
Den vita stenen
Det hemlighetsfulla huset
Dinosaurier
Disneyklubben
Disneytajm
DJ Kat Show
Djurliv
Doktor Krall
Doktor Mugg
Doktor Snuggles
Doogie Howser
Dora utforskaren
Drutten och Gena

E [redigera]
Ebba och Didrik
Eerie, Indiana
En hopplös häxa
En härlig tid
Emil i Lönneberga

F [redigera]
Farbror Frippes skafferi
Fem myror är fler än fyra elefanter
Flickan från framtiden
Fragglarna
Från A till Ö
Fröken ensam hemma åker gungstol

G [redigera]
Galaxer i mina braxer, sa Kapten Zoom
Gnottarna
Gretas TV-program show

H [redigera]
Hajk
Hjärnkontoret
Humle och Dumle
Här kommer Petter mars 1963
Häxan Surtant
Hanna Montana

I [redigera]
Ika i rutan

J [redigera]
Jalle, Julle och Hjulius
Jasper Pingvin
Joelbitar

K [redigera]
Kannan
Kannibal Kocken
Katitzi
Kenny Starfighter
Kipper
Klotet
Kulla Gulla
Kullamannen

L [redigera]
Lattjo Lajban
Leksakernas hemliga liv
Lilla Aktuellt
Lilla Sportspegeln
Lillstrumpa och Syster Yster
Lyoko
Lördagsakuten
Lördagsgodis

M [redigera]
Milda makter
Mobilen
Mora träsk
Mupparna
Myror i brallan

N [redigera]
Nalle har ett stort blått hus
Nicke & Mojje
Nu är det nu
Nicke & Nilla

O [redigera]
Oscar Charlie

P [redigera]
Pippi Långstrump
Pippi Pelikan
Pip-Larssons
Planeten Pi
Pojken med guldbyxorna
Problemlösare Shelby Woo
Professor Balthazar
Phil från framtiden

Q [redigera]

R [redigera]
Rasmus på luffen
Rummel och Rabalder
Rädda Joppe - död eller levande
Rätt i rutan

S [redigera]
Sant och sånt
Sesam
Sigges cirkus
Simpor och Grodfötter
Skrot-Nisse och hans vänner
Slampen och slumpen
Småstad
Solstollarna
Soppopera
Stallkompisar
Storasyster och lillebror
Styva linan

T [redigera]
Teletubbies
Toffelhjältarna
Tratten
Trazan och Banarne
Trolltider
TV-piraterna
Tårtan
Thats so Raven

U [redigera]
Urcellen Ellen

V [redigera]
Vi i femman
Vi på Saltkråkan
Ville, Valle och Viktor
Vilse i pannkakan
Vintergatan 5a
Vintergatan 5b
Vår fantastiska värld
Vägen till Gyllenblå

W [redigera]
Williams önskestövlar

X

Y

Z
Zvampen
Zack och Codys ljuva hotelliv

Å

Ä

Ö

Julkalendern i Sveriges Television
Sommarlovsmorgon
Jullovsmorgon
Animerade TV-serier
Animerad film

Wikipedia

Innehåll: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

B
Ballongen spricker
Bananer i pyjamas
Barnen i Uhlenbusch
Barnjournalen
Beppes godnattstund
Björnes magasin
Bolibompa
Bröderna Dal
Barbalander

"Bod" står inte med!! "Bod" var också nåt tecknat som var så jävla skitkass att jag hellre hade hittats död i ett dike i nerpissade brallor än blivit avslöjad som upphovsman till eländet.

Östtyskland och öststatsplast, naturligtvis! Det är märkligt hur klarheterna kan komma ibland, på frågor som legat latent i skallen nånstans i över 30 år.
Kanske borde gå i terapi trots allt??!??

Jag har nog min jonte kvar hos mina föräldrar, jag ger mig fan på att den fortfarande luktar.
Det är ett sånt där minne man kan sakna, lukter från barndomen, även om det är öststatsplast.

Jag har nog min jonte kvar hos mina föräldrar, jag ger mig fan på att den fortfarande luktar.
Det är ett sånt där minne man kan sakna, lukter från barndomen, även om det är öststatsplast.

Joooovisst.
Är det nåt från barndomen jag inte saknar så är det den. Fast iofs så konkurrerar den starkt (avseende saker jag inte saknar) med bilderna på mig som morsan alltid har visat för presumtiva flickvänner, tråkigt nog finns dom kvar till skillnad från figuren. Har konstaterat att det finns ingen kärlek i världen som är stark nog att överleva bilderna på mig iförd golfmössa och lederhosen, gåendes i sele, med morsan hysteriskt leende i bakgrunden. Morsan dessutom anmärkningsvärt kobent samt med chockrosa läppstift.
Vid närmare eftertanke kan jag nog inte skylla på barnprogrammen för att jag är traumatiserad...

Joooovisst.
Är det nåt från barndomen jag inte saknar så är det den. Fast iofs så konkurrerar den starkt (avseende saker jag inte saknar) med bilderna på mig som morsan alltid har visat för presumtiva flickvänner, tråkigt nog finns dom kvar till skillnad från figuren. Har konstaterat att det finns ingen kärlek i världen som är stark nog att överleva bilderna på mig iförd golfmössa och lederhosen, gåendes i sele, med morsan hysteriskt leende i bakgrunden. Morsan dessutom anmärkningsvärt kobent samt med chockrosa läppstift.
Vid närmare eftertanke kan jag nog inte skylla på barnprogrammen för att jag är traumatiserad...

Fan vad jag spammar i kväll!

Min mor har alltid haft glasögon, lyckligtvis har hon själv sorterat bort bilderna där hon har dom värsta avarterna på 70tals bågar.
Det är helt enkelt alla mödrars gallringsfas, endast äkta kärlek eller en blind flickvänn passerar ett sådant test.

Jag har försökt med min sons flickvän, hon backar inte ens för bilden då han som spädbarn badar i diskbaljan.
Däremot finns ett kassetband (japp, så gamla är mina barn) där mina barn sjunger "blinka lilla stjärna", skulle jag spela upp det så flyttar dom hemifrån!

Simpor och Grodfötter
Pippi pelikan

:gråta :zpy :sjuk

mår psykiskt dåligt när jag tänker på det.. värre när jag hittade dom på youtube:gråta

IkaNord.jpg

Ika i rutan är fan skrämmande. :gnissla

Haha, det där har jag antingen missat eller förträngt, lika bra det:

Ika i rutan
Wikipedia

Ika i rutan är ett tv-program för barn som hade premiär den 14 november 1988 i SVT. Programledare var Ika Nord som mimade och höll på med mystiska danser. Ett plastskelett vid namn Åke var också ofta med. ( :rofl ) Signaturmelodin komponerades av Nords dåvarande partner Lars Demian.

Programmet kan ses som en fortsättning av barnprogrammet Rutan som sändes i maj 1988 där Ika Nord och ytterligare två personer var programledare.

Det har släppts två vhs-kassetter vid namn Ika i rutan 1 och Ika i rutan 2.

Några år senare följdes programmet av Ikas TV-kalas.

Barbapappa och "Det var en gång" minns jag också att jag gillade!

Haha, det där har jag antingen missat eller förträngt, lika bra det:

Ika i rutan
Wikipedia

Ika i rutan är ett tv-program för barn som hade premiär den 14 november 1988 i SVT. Programledare var Ika Nord som mimade och höll på med mystiska danser. Ett plastskelett vid namn Åke var också ofta med. ( :rofl ) Signaturmelodin komponerades av Nords dåvarande partner Lars Demian.

Programmet kan ses som en fortsättning av barnprogrammet Rutan som sändes i maj 1988 där Ika Nord och ytterligare två personer var programledare.

Det har släppts två vhs-kassetter vid namn Ika i rutan 1 och Ika i rutan 2.

Några år senare följdes programmet av Ikas TV-kalas.

Har inget minne av att jag har sett "Ika i rutan". Känner igen henne från Pettson o Findus, hon spelade Findus. Tror det var helt ok. Som sagt, av bilderna att döma var det ett sjysst pök på den tiden, men om det som står ovan stämmer så kan man ju misstänka vissa intellektuella brister. Jag menar, nån som varit ihop med Lars Demian... Det är inte friskt.

Wikipedia

F [redigera]
Farbror Frippes skafferi
Fem myror är fler än fyra elefanter
Flickan från framtiden
Fragglarna
Från A till Ö
Fröken ensam hemma åker gungstol

P [redigera]
Pippi Långstrump
Pippi Pelikan
Pip-Larssons
Planeten Pi
Pojken med guldbyxorna
Problemlösare Shelby Woo
Professor Balthazar
Phil från framtiden

Fablernas värld för fan! Höjdarprogram! Bröderna Bäver, Charles o Ambjörn. Sen finns inte "Pettsson o Findus" med. Vilken kass lista.

Last edited:
Har inget minne av att jag har sett "Ika i rutan". Känner igen henne från Pettson o Findus, hon spelade Findus. Tror det var helt ok. Som sagt, av bilderna att döma var det ett sjysst pök på den tiden, men om det som står ovan stämmer så kan man ju misstänka vissa intellektuella brister. Jag menar, nån som varit ihop med Lars Demian... Det är inte friskt.

Fablernas värld för fan! Höjdarprogram! Bröderna Bäver, Charles o Ambjörn. Sen finns inte "Pettsson o Findus" med. Vilken kass lista.

Hedvig-helvetet är ju inte med heller, eller är det jag som inte minns vad serien hette? :va

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna