TurboJugend
Ny medlem
Joelbitar och Ika i rutan är dom överlägset värsta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu är ju inte jag psykiatriker man en försiktig bedömning är att en sån skulle ha en hel del att säga till dig. Vore intressant att diskutera närmare vid tillfälle, jag säger alltså inte att du har fel.
John blund med Lennart Svahns röstfår grymma utslag på läskometern.
Nu snackar vi heavy grejjer! "Excorsisten" och "Carrie" är pappslöjd i jämförelse.
Jamen herregud, jag hade ju psykiska svårigheter redan innan. Det här var mycket jävligare än jag mindes....
Var inte John Blund nån öststatshistoria också?
Kommer ihåg att jag fick en sån av några dårar i släkten. Mormor/morfar tror jag men det kan ha varit morsan/farsan också. En figur i guldfärgad plast. Minns att jag försökte måla den men pga omständigheterna (var sjuk i maginfluensa när jag fick den) blev jag alltid illamående när den plockades fram. Det hände t.o.m att jag spydde av den. Den försvann spårlöst och utan saknad, bedömer att mina föräldrar slängde eländet när dom insåg vilka effekter den hade.
Det var nog plastlukten du spudde av, jag minns än hur min luktade öststatsplast!
Jo, jonte blund var en komunistförkämpe från östtyskland har jag för mig, men säga vad man vill om komunistindoktrineringen, dom var duktig på att lära ut sunt förnuft och bra värderingar blandat med infiltrationen!
Lista över barnprogram som visats i svensk TV
Wikipedia
(Omdirigerad från Lista över barnprogram i TV)
Hoppa till: navigering, sök
Detta är en lista över icke animerade barnprogram som visats i svensk TV.
Innehåll: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö
B
Ballongen spricker
Bananer i pyjamas
Barnen i Uhlenbusch
Barnjournalen
Beppes godnattstund
Björnes magasin
Bolibompa
Bröderna Dal
Barbalander
Östtyskland och öststatsplast, naturligtvis! Det är märkligt hur klarheterna kan komma ibland, på frågor som legat latent i skallen nånstans i över 30 år.
Kanske borde gå i terapi trots allt??!??
Jag har nog min jonte kvar hos mina föräldrar, jag ger mig fan på att den fortfarande luktar.
Det är ett sånt där minne man kan sakna, lukter från barndomen, även om det är öststatsplast.
Joooovisst.
Är det nåt från barndomen jag inte saknar så är det den. Fast iofs så konkurrerar den starkt (avseende saker jag inte saknar) med bilderna på mig som morsan alltid har visat för presumtiva flickvänner, tråkigt nog finns dom kvar till skillnad från figuren. Har konstaterat att det finns ingen kärlek i världen som är stark nog att överleva bilderna på mig iförd golfmössa och lederhosen, gåendes i sele, med morsan hysteriskt leende i bakgrunden. Morsan dessutom anmärkningsvärt kobent samt med chockrosa läppstift.
Vid närmare eftertanke kan jag nog inte skylla på barnprogrammen för att jag är traumatiserad...
![]()
Ika i rutan är fan skrämmande.![]()
IKA i rutan. Fy fan.
Haha, det där har jag antingen missat eller förträngt, lika bra det:
Ika i rutan
Wikipedia
Ika i rutan är ett tv-program för barn som hade premiär den 14 november 1988 i SVT. Programledare var Ika Nord som mimade och höll på med mystiska danser. Ett plastskelett vid namn Åke var också ofta med. () Signaturmelodin komponerades av Nords dåvarande partner Lars Demian.
Programmet kan ses som en fortsättning av barnprogrammet Rutan som sändes i maj 1988 där Ika Nord och ytterligare två personer var programledare.
Det har släppts två vhs-kassetter vid namn Ika i rutan 1 och Ika i rutan 2.
Några år senare följdes programmet av Ikas TV-kalas.
Lista över barnprogram som visats i svensk TV
Wikipedia
(Omdirigerad från Lista över barnprogram i TV)
Hoppa till: navigering, sök
Detta är en lista över icke animerade barnprogram som visats i svensk TV.
F [redigera]
Farbror Frippes skafferi
Fem myror är fler än fyra elefanter
Flickan från framtiden
Fragglarna
Från A till Ö
Fröken ensam hemma åker gungstol
P [redigera]
Pippi Långstrump
Pippi Pelikan
Pip-Larssons
Planeten Pi
Pojken med guldbyxorna
Problemlösare Shelby Woo
Professor Balthazar
Phil från framtiden
Har inget minne av att jag har sett "Ika i rutan". Känner igen henne från Pettson o Findus, hon spelade Findus. Tror det var helt ok. Som sagt, av bilderna att döma var det ett sjysst pök på den tiden, men om det som står ovan stämmer så kan man ju misstänka vissa intellektuella brister. Jag menar, nån som varit ihop med Lars Demian... Det är inte friskt.
Fablernas värld för fan! Höjdarprogram! Bröderna Bäver, Charles o Ambjörn. Sen finns inte "Pettsson o Findus" med. Vilken kass lista.
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |