Värst va du var glad då!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Kom på en sak när jag pratade med en kompis nu..

Jag hatar att vara synligt glad (upprymd, inte bara trevligt glad alltså typ), För man får aaaalltid höra ganska snart: "värt vad du är glad då, är du full eller?" eller motsv. Och så är man inte lika glad längre.. Händer detta fler människor eller har jag fått nåt om bakfoten?

Detta passar lite i hop med: "Jasså har du tränat idag, värst va du är duktig då!"

Nån mer som stör sig på detta fenomen?
Har det med missunsamhet och eller avundsjuka att göra?
Jag säger ju aldrig sånt till vänner osv..

Jaja, Neutralitet är tydligen det som gäller i jantelagens sverige.. :)

.. eller folk som bara måste påpeka att man har ett dåligt morgonhumör
innan man fått sin första kopp kaffe..

"Trött idag eller?" med ett menande flin efteråt

Nä, visst är det tråkigt när folk inte kan uppskatta och glädjas med sin
omgivning.

Last edited:
Detta kallas "livets hårda skola". I denna skola får man varken skratta eller vara glad och finns det någon som är glad då måste man sabba allting genom att berätta hur fel dom är.

Nej men allvarligt talat. Skratta du och var glad så kommer folk snart förändras! Jag gör det allt som oftast iaf, men det är svårt ibland! Sedan andra dagar vill man bara ta livet av människor som är glada... :fatta!

Men så är det... Inget fel på dig iaf. :fyllisar

Skrutten skrev:
.. eller folk som bara måste påpeka att man har ett dåligt morgonhumör
innan man fått sin första kopp kaffe..

"Trött idag eller?" med ett menande flin efteråt

Nä, visst är det tråkigt när folk inte kan uppskatta och glädjas med sin
omgivning.
Ja låt en va för fan.. :)

(ps det var du som var "kompisen" :rolleyes: ) :)

M.G.F skrev:
Detta kallas "livets hårda skola". I denna skola får man varken skratta eller vara glad och finns det någon som är glad då måste man sabba allting genom att berätta hur fel dom är.

Nej men allvarligt talat. Skratta du och var glad så kommer folk snart förändras! Jag gör det allt som oftast iaf, men det är svårt ibland! Sedan andra dagar vill man bara ta livet av människor som är glada... :fatta!

Men så är det... Inget fel på dig iaf. :fyllisar
Ja jag är ofta lycklig endå.. Blir mest sur för att folk är så förbannat missunsamma..
Samma med folk som försöker med personangrepp typ: "Skall väl du skita i, du är fet"
Jag bryr mig aldrig det minsta om "angreppet" bara att dom försökte psyka mig med ett sådant tilltag.. Iofs så spelar det kanse ingen roll hur dom gör en arg, dom har ju lyckats.. :) Som placebo, spelar roll om det är placebo, funkar det så funkar det :)

(jag är förövrigt inte fet.. :) )

Hultan skrev:
(ps det var du som var "kompisen" :rolleyes: ) :)

Jo, jag förstod det.. stereokonversation... :D

Och idag ska man vara på gott humör.. Solen skiner och snart är halva arbetsveckan gjord... :banana

Fan vad optimistisk jag är.. får nog slå mig själv i huvudet.. :tungan

Last edited:
I sådana lägen brukar jag förklara varför allt är så otroligt underbart, gärna banala saker som att morgonkaffet var gott eller man fått tvättid. :rofl

Skrutten skrev:
Jo, jag förstod det.. stereokonversation... :D

Och idag ska man vara på gott humör.. Solen skiner och snart är halva arbetsveckan gjord... :banana

Fan vad optimistisk jag är.. får nog slå mig själv i huvudet.. :tungan

Ja lägg ner! Halva skitveckan är ju kvar :fatta!

:rofl :D :rofl Nej nu ska jag gå hem o köra hoj :hej :hej

Nyss när jag var och åt var det en tjomme som frågade om jag var hungrig. Antagligen pga att jag hade ett stort lass mat på tallriken.
-Nä, jag har mask, svarade jag.
Sen var det trevliga samtalet över.

Victor skrev:
Nyss när jag var och åt var det en tjomme som frågade om jag var hungrig. Antagligen pga att jag hade ett stort lass mat på tallriken.
Kan inte bestämma mig om det tillhör det dåliga eller det bra i denna frågeställningen :)
Vad tycker du?

Victor skrev:

Sjukt provocerande med folk som kommenterar hur mycket man äter, folk man bara känner ytligt dårå.
Precis som folk säger efter en minuts bekantskap:
"Hur lång är du? Spelar du basket?"

Skit i hur lång långa människor är, ingen frågar korta hur korta de är eller tjockisar vad de väger.

Markus skrev:
Sjukt provocerande med folk som kommenterar hur mycket man äter, folk man bara känner ytligt dårå.
Precis som folk säger efter en minuts bekantskap:
"Hur lång är du? Spelar du basket?"

Skit i hur lång långa människor är, ingen frågar korta hur korta de är eller tjockisar vad de väger.
Eller dom som kommenterar vad man handlar eller synar ens varukorg, det tycker jag är att inkräkta i det personliga, men sen så är det ju så att när man stå i kasssan så har dom bakom inte mer för sig än att kolla på det som händer framför iofs..

Då kan jag upplysa om något som är ÄNNU värre än allt det ni precis skrivit om.

När man är ute med sin hund i stan eller på bussen så är det alltid någon som ska kommentera något. Framför allt om hunden t.ex. gör något fel om man säger ifrån. Ojojoj vilket ramaskri det blir! Det värsta är att jag ibland tappar tålamodet, framför allt om jag inte är på bra humör redan från början och om det hänt något tidigare på dagen. Då exploderar jag istället. Tydligen så är jag rätt skrämmande när jag blir irriterad. :va

Ett exempel var när jag hade parkerat bakom en lastbil på Möllevångstorget i Malmö, detta var då när det är full rulle och folk parkerar som svin rent allmänt. Jag skulle bara snabbt in och hämta två burgare på Sibyllan och när jag står där inne ser jag att en parkeringsvakter glider förbi på stora vägen bakom där jag parkerat. Då tänker jag FAN(!) och kutar ut till bilen. Då precis glider dom in framför min bil och killen springer fullkomligt ut och ska ge mig böterna.

"Nu får du för fan ge dig" skriker jag till honom varpå han stannar och meddelar mig att jag fått "böter". "Är du dum i huvudet eller!!??" blir mitt självklara svar, och pekar på lastbilen framför. Nej men han kunde tydligen stå där om han ville...???? :kocko

Hoppar ur min bil och han hoppar snabbt in i sin egen där hans kvinnliga kollega sitter. Sliter upp dörren till hennes sida och skriker GE MIG BÖTERNA DÅ FÖR HELVETE! Varpå hon drar igen dörren snabbt som fan och han låser bilen med oerhört skakiga händer.

Anledningen till varför jag betedde mig som jag gjorde var att hans kollega en dag innan satt böteslapp även det var enligt mig helt obefogat. Då jag ofta har små snabba ärende så parkerar jag ibland "otillåtet" MEN inte på något sätt trafikfarligt eller så jag blockerar någon. Det kan handla om som i detta fallet att jag parkerat 6 meter från närmaste korsande väg när 10 meter gäller.

Det som gjorde mig mest upprörd var den totala oflexibilitet som dessa idioter uppvisar. Gång på gång...

Vad som skall anmärkas på är att INGET av mina ärende någonsin tar mer än MAX 2 minuter, hämta käk ut till bilen igen. :fatta! :mad:

Hultan skrev:
men sen så är det ju så att när man stå i kasssan så har dom bakom inte mer för sig än att kolla på det som händer framför iofs..

Ja! Vad ska man göra liksom, jag kan nästan inte låta bli att snegla lite försiktigt ner i vagnen framför mig. Och så ser man typ att snubben lassar upp fem identiska dafgårds på bandet, och så tänker man att "det där var mig en lat och fantasilös jäkel, fixa lunchlåda istället..."

Är jag onormal? :banana

Halogen skrev:
Är jag onormal? :banana

Japp! Vem har sagt att det är normalt att göra sin egen lunchlåda? Han kanske inte kan laga mat och har inget intresse av att lära sig. :rolleyes:

Hatar folk som är glada, man tänker bara: vad i helvete har han att vara glad åt? Sen vill man bara slåss.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8