Värre bromsar till GSX-R 1000 K5, vad?

hupp

Tjaba! Nöjd med pipan fortfarande?
..

Hare gött

Jaha då..
Dom enda som inte gillar pipan e sheriffen...:D

Men för mina planer att köra bana nästa år så blir det helsystem till nästa säsong...
Svårt att gasa med en öppen M4 på bana..

Brembo säljer ju from i år även eftermarknadsbelägg till andra ok än sina egna.
Dessa i olika varianter för gat och bankörning. Har fått bra kritik i de tester jag läst.

Livsfarliga?? Behöver de värme för att funka bra eller?
Jag är oxå på jakt efter de bästa utbytesbeläggen till K5'an. Jag kör dock mest krokvägar (aktivt) och bara nåt enstaka ban-pass

Carbon Lorraine SBK5 jag tycker dom beter sig väldigt lika originalbeläggen. Funkar utan värme och funkar för bankörning för en normal dödlig på gathoj.
Bra hållbarhet och är inte elaka mot skivorna.

Carbon Lorraine SBK5 jag tycker dom beter sig väldigt lika originalbeläggen. Funkar utan värme och funkar för bankörning för en normal dödlig på gathoj.
Bra hållbarhet och är inte elaka mot skivorna.
Bra tips. Ska lägga det på minnet :tummenupp Carbon eller sinter? Ca-pris för två par?

Jag hade personligen lagt mina pengar på gaffeln i första hand...

Lite från ämnet men Fursten tar upp det i sitt inlägg.
Jag själv har en GSXR 1000 -06 har bara bytt olja och belägg och har fått kanonbromsar.
Kompisen har en likadan, lika årsmodell men där är det bytt till stålomspunnet, hur mycket vi än luftar(vacuumpump) så är bromsarna svampiga och tar längre in mot handtaget än på min. Vad kan vara problemet?:huvet

Kompisen har en likadan, lika årsmodell men där är det bytt till stålomspunnet, hur mycket vi än luftar(vacuumpump) så är bromsarna svampiga och tar längre in mot handtaget än på min. Vad kan vara problemet?:huvet
Har samma problem. Bytte till stålomspunnet idag och har luftat som en galning utan att uppnå perfekt resultat. Jag började med att lufta bromspumpen och sedan luftade jag vardera bromsok. (Har ej vacuumpump.)
Kom gärna med luftningstips.

lone wolf-utanför gävle vart är det kw i sandviken fixar öhlins åt dig...jag ska själv göra en lågbudjet kitning öhlins fjädrar/olja i gaffeln och öhlinsfjäder bak på min 1000rr.
byte i gaffel på min r1000 och det vart enorm skillnad.åke gelleråsen strax före byte och direkt efter.säger bara köp. bara fjädrar/olja är billigt
fjädrar fram 1200:- olja 400:- bakfjäder 800:-

maranello-ett trolleri trick är att dra in bromshandtaget å dra fast det med ett buntband över natten.jag var riktigt skeptisk mot det första gången men har gjort det 10tal gånger med 100%bra resultat

Last edited:
Sukkan har en bra pump!
Byt slangar och belägg Carbon lorraines C43 eller SBS dual carbon Pefa för bana livfarliga på gata :-))
Använd Motuls RBF600 bromsvätska, byt 2ggr /säsong
Så klarar du allt!

Lägg dina stålars på att uppgradera gaffeln istället så du kan bromsa utan att gaffeln säckar helt!!
Det är helheten som gäller!!

Köp inte carbon lorrine, provade dom på min K6:a, värsta skitet jag haft!!

Lite från ämnet men Fursten tar upp det i sitt inlägg.
Jag själv har en GSXR 1000 -06 har bara bytt olja och belägg och har fått kanonbromsar.

Luft

Har samma problem. Bytte till stålomspunnet idag och har luftat som en galning utan att uppnå perfekt resultat. Jag började med att lufta bromspumpen och sedan luftade jag vardera bromsok. (Har ej vacuumpump.)
Kom gärna med luftningstips.

Lufta mer, o bättre :)
När ja bytte slangar lufta ja väl i ca 10min sen var det klart. Fungerade perfekt :)

Last edited:
När ja bytte slangar lufta ja väl i ca 10min sen var det klart. Fungerade perfekt :)
Så har jag också upplevt det förr, men denna gång får jag inte till den stumma fina känslan som det ska bli med stålomspunnet.
Ska testa med buntbandstrolleriet innan jag tar till "värre" metoder :)

Så har jag också upplevt det förr, men denna gång får jag inte till den stumma fina känslan som det ska bli med stålomspunnet.
Ska testa med buntbandstrolleriet innan jag tar till "värre" metoder :)
Om det är samma pump som på 750 (vilket jag tror att det är) så är det viktigt att nippeln på pumpen är högsta punkt på hojen när du luftar. Annars får du inte ut all luft. Verkar finnas nån knepig ficka inne i pumpen, där en liten bubbla kan gömma sig.

Testa alltså att luta hojen när du luftar.

Kommer inte exakt ihåg vilken model, men det va iaf race belägg,
Min broms blev sjukt svampig, kommer aldrig mer att köra på dessa belägg!

Jag har samma uppfattning om SBK3/SBK5 på min fireblade. Tar bra i hastigheter < 100 knyck, men sen tar det ingenting, vilket leder till att jag trots stålomspunna slangar med ny vätska får ta i så jag kroknar.

På min gixxer bytte jag slangar,skivor,belägg och vätska. Tyckte det gjorde en jävla bra skillnad särskilt på slutet av Anderstorps rakan :tummenupp

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back