Värre bromsar till GSX-R 1000 K5, vad?

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Ska börja fixa med hojen inför nästa säsong, kommer bli ganska mycket banåka är det tänkt.

Har funderat på att montera bättre bromsar i fram, vad rekommenderas?

Kom gärna med andra tips och trix också för att få en bättre banhoj.

I ordningsföljd: Stålslangar, bättre belägg, annan bromspump, bättre skivor, bättre ok.
Av alla märken jag tittat på håller jag Brembo som bäst.

I ordningsföljd: Stålslangar, bättre belägg, annan bromspump, bättre skivor, bättre ok.
Av alla märken jag tittat på håller jag Brembo som bäst.

Bra tips!
Slangar, belägg och skivor hade jag tänkt på tillsammans med oket men hade inte en aning om bromspumpen.
Vad blir så mycket bättre med en annan sådan?

Bra tips!
Slangar, belägg och skivor hade jag tänkt på tillsammans med oket men hade inte en aning om bromspumpen.
Vad blir så mycket bättre med en annan sådan?

Sukkan har en bra pump!
Byt slangar och belägg Carbon lorraines C43 eller SBS dual carbon Pefa för bana livfarliga på gata :-))
Använd Motuls RBF600 bromsvätska, byt 2ggr /säsong
Så klarar du allt!

Lägg dina stålars på att uppgradera gaffeln istället så du kan bromsa utan att gaffeln säckar helt!!
Det är helheten som gäller!!

Terminatorgrepp från ISR, grymt, och coolt :tummenupp Ställbart och bättre känlsa..

Sukkan har en bra pump!
Byt slangar och belägg Carbon lorraines C43 eller SBS dual carbon Pefa för bana livfarliga på gata :-))
Så klarar du allt!

Lägg dina stålars på att uppgradera gaffeln istället så du kan bromsa utan att gaffeln säckar helt!!

Det där lät som en finfin idé, speciellt då jag tänkte uppgradera gaffeln också.

Sukkan har en bra pump!
Så klarar du allt!

Livsfarliga?? Behöver de värme för att funka bra eller?
Jag är oxå på jakt efter de bästa utbytesbeläggen till K5'an. Jag kör dock mest krokvägar (aktivt) och bara nåt enstaka ban-pass

Summa sumarum så e väl tippset att inte göra nått alls såvida du inte känner att du börjar åka så fort att du verkligen behöver bättre grejor. Det enda jag känner att jag behöver är stålomspunna slangar. Å ändå bromsar jag ju ganska deluxhårt om man jämför med dom flesta som jag åkt med.

K5'an behöver slangar och bättre vätska. Bromsgreppet var nästan inne mot gasrullen efter ett halvtimmespass på Anderstorp. Jag köpte HEL-slangar 800kr inkl frakt och Castrolvätska

K5'an behöver slangar och bättre vätska. Bromsgreppet var nästan inne mot gasrullen efter ett halvtimmespass på Anderstorp. Jag köpte HEL-slangar 800kr inkl frakt och Castrolvätska

Vart köpte du slangarna?

När jag var å körde på Gelleråsen så tyckte jag att bromsarna "fadeade".
Plus att framgaffeln gick ihop max och jag bröt nyckelbenet.

Vart köpte du slangarna?

När jag var å körde på Gelleråsen så tyckte jag att bromsarna "fadeade".
Plus att framgaffeln gick ihop max och jag bröt nyckelbenet.
Ja jävlar då lär den ha bottnat rejält!!:va :D Handlade direkt på HEL's sida
http://www.h-e-l.co.uk/
Kvalitetsslangar med kopplingar i rostfritt kom rakt hem i brevlådan :tummenupp Välja färg på slang och banjo får du också göra. Väljar man svarta banjos så får man ändå silverbultar så det ser lite sådär ut.... bara så'ru vet ;)

Sukkan har en bra pump!
Jepp, tills man testar något som verkligen är bra. Sen är man inte lika imponerad av sukkans pump längre. Jag vet... :)

Man ska inte testa en annan pump om man inte har stålarna till den. Det gör en jäkla skillnad.

Suzukis originalbelägg är fö riktigt bra för bankörning och racing. Enda skälet att byta dem är ekonomin, de är dyra.

Jepp, tills man testar något som verkligen är bra. Sen är man inte lika imponerad av sukkans pump längre. Jag vet... :)

Man ska inte testa en annan pump om man inte har stålarna till den. Det gör en jäkla skillnad.

Suzukis originalbelägg är fö riktigt bra för bankörning och racing. Enda skälet att byta dem är ekonomin, de är dyra.

Ja det är en jäkla skillnad på pump och pump.
Priserna på Brembos radialhandtag har sjunkit rejält sista året. Nu får du en ny för under 2000:-

http://www.redracingparts.com/engli...nts/brembofrontbrakesmastercylinderspumps.php

Fast väljer man mellan gaffelfix eller bromspump så ligger ju gaffeln milsvidd före i priolistan!!

ISR pumpen är ju PORRR!!!!

Fast väljer man mellan gaffelfix eller bromspump så ligger ju gaffeln milsvidd före i priolistan!!

ISR pumpen är ju PORRR!!!!
Gaffelfix före bromspump = :fakta

Personligen gillar jag inte ISR-pumpen riktigt. Tycker den "bygger" för mycket.

Mycket bra tips! Tack så mycket, tror det blir uppdatering på både broms & gaffelsidan.
Det är alltid välkommet med länkar osv var man får tag i sakerna till bra priser.
:tummenupp

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back