Värmeväxlare.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.

Bifogat

  • Värmeväxlare 1.jpg
    Värmeväxlare 1.jpg
    59.6 KB · Visningar: 127
  • Värmeväxlare 2.jpg
    Värmeväxlare 2.jpg
    29.8 KB · Visningar: 77
  • Värmeväxlare 3.jpg
    Värmeväxlare 3.jpg
    12 KB · Visningar: 82
  • Värmeväxlare 4.jpg
    Värmeväxlare 4.jpg
    12.5 KB · Visningar: 78
  • Värmeväxlare 5.jpg
    Värmeväxlare 5.jpg
    17.3 KB · Visningar: 70
  • Värmeväxlare 6.jpg
    Värmeväxlare 6.jpg
    11.6 KB · Visningar: 85
  • Värmeväxlare 7.jpg
    Värmeväxlare 7.jpg
    12.5 KB · Visningar: 115
  • Värmeväxlare 8.jpg
    Värmeväxlare 8.jpg
    19 KB · Visningar: 83
De där är grymt effektiva.
Samma princip som många hojar redan har numera f.ö med just vätskekyld oljekylare. Men de har lägre kapacitet såklart.
Den du visar räcker väl nästan för ett kärnkraftverk! ;)
Med de måtten borde ett eller två lager räcka på en hoj även om den har turbo.
 
Vattenoljekylare har ju även fördelen att man snabbare får upp oljetempen vi kallstart.
 
Ser ut som vanliga växlare som sitter i villafjärrvärme centraler & värmepumpar mm. finns i mängder med storlekar & material.(borde gå att hitta för vettiga pengar i Sverige)
 
*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Back
Top