Värmehandtag- Gubbigt eller bekvämt??

bakhjulet

...NNAAAeee Nuuu Jaääklar!!!!
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
H-D Chopper
E de gubbigt me värmehandtag? Hur många gånger har man inte stoppat hanskarna mot närmsta varma motordel för att tina upp frusna fingrar??

...... hur ere egentligen??

Gubbe?

E de gubbigt me värmehandtag? Hur många gånger har man inte stoppat hanskarna mot närmsta varma motordel för att tina upp frusna fingrar??

GUBBE? Jag är bara 62 men fryser om fingrarna ändå,ibland på våren!

Jag är ju iofs en gubbe som gillar när det är bekvämt... så jag har köpt en uppsättning Oxford HotGrips.
Skall monteras så fort tillfälle ges.

Stoppat fingrarna på varma motordelar många ggr men det svåra är att sitta och göra det medan man kör....
Jag tycker inte att det är gubbigt, tänk så mycket skönare det vore att köra på vintern då.
Men jag är kanske lite kärring :tungan

Absolut bekvämt....

Hade det inte varit så jäkla omständigt att montera & ful manöverdel, så hade jag nog satt det på min hoj.

ska man köra bana, så vill man nog inte ha den extra vikten :rolleyes:

Har iof bara det på budhojen, men det är grymt skönt även när det inte är minus 10 så jag funderar på att skaffa det till andra hojen oxå.

Vill ngn kalla mig gubbe så visst. Inget fel på gamla snuskisar...:D :tuttar

Jag skiter i om jag kallas gubbe:arsele (37år). Flertalet gånger man kommit fram sent regniga kvällar där polarna knappt kunnat räta på fingrarna. Deras ögon riktigt lyser av avundsjuka när man tar av sig handskarna för att det är för varmt:D

Jag monterade värmehandtag på min knarr förra hösten. Jag kan ju inte påstå att jag ångrat det på något sätt alls. ...men sen är jag ju snart 30 också.:gnissla

Värmehandtag är tom nästan racemässigt då det möjligör tunnare handskar även på hösten så det är helt klart inte gubbigt...

har aldrig haft någon hoj med värmehandtag, blir kanske på nästa, är kanske som med AC i bilen, har man en gång prövat så vill man inte vara utan.

Jag är våldsamt sugen, men som det har påpekats, gummina är fula å klumpiga, och vi ska inte prata om manöverdelen :4skrika Men jag såg nånstans tunna plattor som man satte dit själv under gummina. Är det någon som har testat? Tror att dom va på 25W, inte helt säker dock.

Jag är våldsamt sugen, men som det har påpekats, gummina är fula å klumpiga, och vi ska inte prata om manöverdelen :4skrika Men jag såg nånstans tunna plattor som man satte dit själv under gummina. Är det någon som har testat? Tror att dom va på 25W, inte helt säker dock.

Läs här: http://www.sporthoj.com/forum/archive/index.php/t-21448.html
. Sen kopplar du den över en liten strömbrytare så slipper du de stora regulatorerna. Nackdelen är att du inte kan fininställa, men 2 effektlägen bör räcka.

Testade mina värmehandtag (på enduron) för första gången igår på väg till banan. Jag var väldigt kall om fingrarna (körde i ca 100km/h med tunna crosshandskar i kyla) och satte på värmen. De tog kanske 2-3 minuter så kunde jag stänga av igen och sedan hålla händerna varma på eftervärmen.

Hur gott som helst.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5 möjliga.

PS. 32år med förstånd som en 15 åring=inte gubbe:D .Ds

Jag tycker det e helmysigt, men hade det inte suttit på då jag köpte hojen hade jag nog aldrig monterat.

så mitt tips e att inte prova, då e du fast i träsket direkt

har aldrig haft någon hoj med värmehandtag, blir kanske på nästa, är kanske som med AC i bilen, har man en gång prövat så vill man inte vara utan.

Pecis så är det!
Jag hade det på en BMW jag lånade, jag hade aldrig provat innan och aldrig heller saknat det om jag aldrig hade provat BMW'n.

Värmefolien kan man ju montera under orginalhandtagen eller vilka handtag man vill.
Den finns det ju någon form av instickspluggar man sätter i styränden också, så man kan behålla orginalhandtagen.
Jag skiter i vilka handtag jag har på hojen, men jag kan förstå er som vill ha snygga handtag.

Som någon skriver, touringbutiken eller närmaste snöskoterhandlare (typ Yamahacenter) har kit för strax över 200 spänn. Två tunna klisterlappar med elslingor, motstånd, kablage och vippströmbrytare. (Brytaren bör förresten bytas om man inte vill bli illamående under körning, den är apful...)

Till monteringen behöver man bara tryckluft (med det smala munstycket), då blåser man bara under originalhandtagen så lossnar dom lätt.
Klistra dit klisterlapparna med elslingor, limma lite extra för säkerhetsskull. Isolera gärna vänsterhandtaget om ni inte har en sats med olika effekt på "slinglapparna" Ett tips när ni monterar klisterlapparna, dom räcker ju inte ända runt så placera dom så att dom passar var ni har händerna och fingertopparna, tänk speciellt på gasrullen så att ni monterar "lappen" så att den passar för "normalgas"..dvs fullt för dom flesta SH-are...:tummenupp:)

Vid återmontering av handtagen så kan man använda nånting flyktigt på insidan av gummina. Bensin funkar bra men vänta då ett tag innan ni slår på värmen.:tungan
Diskmedel funkar också men det kan ta ett tag innan handtagen slutar rulla. Jag brukar använda soppa och hittils har ingenting brunnit upp...

Ifall motståndet är av typen "en lång vit keramikbit" så kan den med fördel placeras så att den ligger dikt an mot till exempel ramen vid styrhuvudet. Den blir ganska varm så om den ligger mot en stor klump av metall så leder det bort lite grann av värmen, placera bara ingenting som kan smälta i direkt kontakt med motståndet.

Jag har haft elhandtag på alla hojarna dom senaste 10 åren, dock inte den senaste men det kommer det också, det är som att krossa fönster eller äta potatischips, har man väl börjat så är det svårt att vara utan...:)

Jag är 18 och tänker införskaffa värmehandtag det första jag gör när jag köpt ny hoj. Man vill ju kunna köra oavsett väder.
När det blev gubbigt med bekvämligheter som värmehandtag vet jag inte.:va

Man kör väll hoj för att det är skoj och inte för att förverkliga någon slags image? eller?:va

Köp värmehandtag om du vill:yoparty

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back