Värmefilt?

Kawasaki1984

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2011
Hoj
Aprilia rs 125 - 06
Tjena,

Det är såhär att jag har flyttat upp till Norrland för att börja skola och gått ett halv år nu, Vi har hyrt ett garage som hojen står i, men nu är det ju såhär att det är ett kall garage och det börjar bli riktigt kallt här (börjar luta mot -20) det kan ju inte vara riktigt bra att den står så kallt, nu blir det ju inte riktigt så kallt i garaget, men det kommer ju säkerligen bli kallare.

Så jag undrar om det hade varit en idé att inskaffa en värmefilt och lägga över den? Vad jag förstått så ingår elen i hyran och man behöver ju inte ha den på fullt ös, och isåfall nån som har nått tips på en bra sådan?

Tjena,

Det är såhär att jag har flyttat upp till Norrland för att börja skola och gått ett halv år nu, Vi har hyrt ett garage som hojen står i, men nu är det ju såhär att det är ett kall garage och det börjar bli riktigt kallt här (börjar luta mot -20) det kan ju inte vara riktigt bra att den står så kallt, nu blir det ju inte riktigt så kallt i garaget, men det kommer ju säkerligen bli kallare.

Så jag undrar om det hade varit en idé att inskaffa en värmefilt och lägga över den? Vad jag förstått så ingår elen i hyran och man behöver ju inte ha den på fullt ös, och isåfall nån som har nått tips på en bra sådan?

Lägg den tanken åt sidan.

Om den är vattenkylld så se till att kylvätskan klarar det.

Se till att batteriet inte är tomt.

Släng även i en droppe 2-takts olja i cylindern och sedan dra runt motorn

OT: Vart i Norrland går du/vilken skola? Jag flyttade också upp till Norrland för att gå skola, jag går iaf andra året på BST i Arjeplog om du vet va det är ;)

Det är inget djur, det är en jäkla maskin! Låt den stå tills det blir varmt och ta med dig batteriet hem på underhållsladdning. Och tömma tanken kan du göra eller skaka om det när du ska ha igång den till våren.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul