världens snabbaste slangare.

Magnus har aldrig ens varit nära ett hastighets rekord på ett hjul då han formligen sket i brallan när han testade den GSX-R1100 turbo som han hade ett tag!!

Men det är inte försent för ett försök av Magnus även om han i sådant fall skulle få jobba lite för det!!

/Fürstenhoff.

Kan du då förklara vad det är för rekord som han håller ? :3freak

/M

Vem var det som försökte slå rekordet i tv för ett tag sedan? Var det du Fürstenhoff? :va

Magnus var med i Guniness <- Felstavat ? Rekord TV. Tror det var 1999/2000 där i krokarna. Då körde wheelade han sittandes baklänges. Minns dock inte hastighet eller meter han körde.

/M

Fürstenhoff hur går rekordet till? hur långt måste man åka på slangen för att det ska bli godkänt? nån speciell höjd på framhjulet eller "räcker" det med 5-10 cm ovanför backen?

Grymma rekord! :Bugar

Last edited:
jag kommer ihåg att jag såg på tv (förmodligen guiness) nåra som skulle knäcka ett rekord i hastighet på bakhjulet. Många år sedan, det var 2 hojar, 2 förare om jag inte minns fel, den ena körde på bakhjulet (nästan9 hela sträckan, varpå den andra bara röck i styret över mätpunkten.

Var du med på det försöket?

Eller är mitt minne lite sviktande....

Fürstenhoff skrev:
2061732 *Motorcykeln skall framföras på ett hjul INNAN motorcykeln passerar första mätpunkten (fotocellen) för att sedan framföras på detta vis över en distans som minst skall vara 300 fot, ca 100m, och inte sättas ned INNAN man passerat den andra mätpunkten (fotocellen)!!

100 meter låter inte så långt.

Visst 100 meter är en ganska lång sträcka när man står still men i den hastigheten är
ju det roliga över på strax över 1 sekund.
Vore kul att se lite fakta på hojjarna som används, antal HK, utväxling, toppfart osv.

don_tomazo skrev:
2061802 100 meter låter inte så långt.
räknar man på att man kör i 350 km/h så innebär det att det tar ca 1,02 sekunder så det är ju inte så länge heller, men sen gäller det ju att komma upp i den farten plus att sen få stopp på skiten!!!!

sportarn skrev:
2061835 räknar man på att man kör i 350 km/h så innebär det att det tar ca 1,02 sekunder så det är ju inte så länge heller, men sen gäller det ju att komma upp i den farten plus att sen få stopp på skiten!!!!
Plus att hojen ska ha framhjulet rejält i luften vid första mätpunkten, i den farten planerar man nog inte att ta upp den 10 meter innan.

Äh jag tycker bara att det gäller om man plockar upp den från stillastående och sen accelererar till 350 :D

don_tomazo skrev:
2061854 Äh jag tycker bara att det gäller om man plockar upp den från stillastående och sen accelererar till 350 :D
Hehe, och sen stanna.
Noll till 350 till noll på bakhjulet blir nåt för Fürstenhoff att jobba på i sommar. :hihi

Ricken skrev:
2061789 jag kommer ihåg att jag såg på tv (förmodligen guiness) nåra som skulle knäcka ett rekord i hastighet på bakhjulet. Många år sedan, det var 2 hojar, 2 förare om jag inte minns fel, den ena körde på bakhjulet (nästan9 hela sträckan, varpå den andra bara röck i styret över mätpunkten.

Var du med på det försöket?

Eller är mitt minne lite sviktande....

Har för mig att det var Fürstenhoff som körde hela sträckan på bakhjulet samt
en engelsmann som bara ryckte i styret.

Har Engelsmannen gett upp hoppet om att slå ditt rekord Fürstenhoff?
Eller gav han upp p.g.a. utklassningen ?

Och så här ser det ut i Guinness där vi även ser Magnus rekord.

Bifogat

• DSC00455.jpg
    DSC00455.jpg
    105.9 KB · Visningar: 393
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT