Världens snabbaste invalidmoppe "ice edition"

Angående vikten på bakhjulet så kan du ju sänka den bak för att flytta mer vikt bakåt.

Kommer bli Nice detta =D
 
Felfelfel.
När det gäller ren topphastighet så har vikten väldigt lite betydelse.
Så låg som möjligt med tyngder för grepp.
Helst lågt placerade strax framför bakhjulet (för stabilitet).
 
Det går ju att förbereda för att hänga på vikter om greppet inte finns.
 
Felfelfel.
När det gäller ren topphastighet så har vikten väldigt lite betydelse.
Så låg som möjligt med tyngder för grepp.
Helst lågt placerade strax framför bakhjulet (för stabilitet).

Men nu är det ju på tal att den antagligen inte kommer få grepp bak pga att vikten ligger långt fram.
Sänker man den bak så flyttas vikten bakåt.
Får han inget grepp så blir deft inte mycket hastighet :7peta
 
Då har dagen bjudit på att lyfta frambromsar och koppling. Har även börjat med elsystemet. Tyvärr måste jag bygga om växellänkaget lite för att det ska fungera.
 
Men nu är det ju på tal att den antagligen inte kommer få grepp bak pga att vikten ligger långt fram.
Sänker man den bak så flyttas vikten bakåt.
Får han inget grepp så blir deft inte mycket hastighet :7peta

Det är ett grepp jag använt flera gånger för att få fäste för acceleration (rally och folkracebilar), men de blir väldigt "lättstyrda" när man får fart.
För toppfartskörning är det luftmotstånd som gäller. Vikten är ointressant.
 
Dessutom, kolla på när de kör på salt, det spinner ju nästan hela tiden, ändå vobblar de upp i fler hundra km/h
 
Hallå eller hur går de me moppen?

Grabben undrar?

2fdd0071.jpg
 
He he... Ja han får nog vänta någon vecka till innan varvstoppet hörs på Ormbunksvägen! Får ta mig i kragen och hoppa ner i garaget och ta ett ryck snart... Bara 7 veckor kvar till Orsa!
 
Grrrrrrrr.......:mad::mad::mad:. Kopplade in batteriet idag och fick inget liv i motorn. Klickade till i något relä när jag vred på tändningen, men varningslamporna tändes inte och inget hände när man tryckte på startknappen. Alla säkringar var hela. Får ta tag i ett elschema och kolla exakt vart varenda liten kabel ska ta vägen. Har några stycken som jag är osäker på.
 
Det är när man ser sådana här byggen som man skäms att man inte ens orkar byta drivaxeln på bilen... Good work :D
 
Nu jävlar har moppen startat!!! Lämnade iväg den till en kompis som la ner ett par timmar och kopplade i elsystemet. Sen hoppade den igång. Lite eldsflammor ur avgasrören och vill inte gå utan choke. Men kör utan luftburk så man får väl kolla på det och förgasarna lite. Men nu är humöret på topp!
 
Hade lite strul med att den bara gick på tre cylindrar, men nu jävlar funkar motorn på alla fyra cylindrar. Har fått hjälp av ett gammalt motorgeni som rivit isär förgasarna. Men han är inte nöjd förrän den går helt 100 så han kommer fortsätta med den på måndag, men sa att det är inga problem utan att vi skulle bygga vidare. Så nu ser det ut som moppen kommer bli färdig till Orsa!
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top