Världens häftigaste bil!

japp, något ballare en s1´an finns inte. därför bygger jag en.

(klicka på länken nedan)
 
har ju redan sparkat stjärten av två "kewlaste bilen" trådar me denhär.. mmmmums:rolleyes:
 

Bifogat

  • AC_Cobra_427big.jpg
    AC_Cobra_427big.jpg
    69.9 KB · Visningar: 55
2776921 Ford RS 200 då? Den grodögonsdesignen innehöll inga försök att efterlikna någon gatbil.
Men hur många tävlingar hann den vara med i då? Audi var framgångsrika utan att behöva bygga en superspecialbil. Det du!:)

2777090 har ju redan sparkat stjärten av två "kewlaste bilen" trådar me denhär.. mmmmums:rolleyes:
En kit-car! Ooooo:sissy

2777027 japp, något ballare en s1´an finns inte. därför bygger jag en.

(klicka på länken nedan)
Dom stora frågorna är: "När får jag komma på studiebesök" och "får jag åka med när den är klar" Du bygger den coolaste bilen i hela världen!
 
Last edited:
ett och ett halvt år åkte dom med s1´an.
det är bara att komma o titta, men det är inte så mycket att se än.
självklart får du åka med den dagen bilen är klar
 
Men hur många tävlingar hann den vara med i då? Audi var framgångsrika utan att behöva bygga en superspecialbil. Det du!:)
De körde hela sista grupp-B säsongen iaf. Tror de var med i några tävlingar året innan också med den, men är inte säker. De körde även nationella tävlingar som South Swedish Rally. Så det är väl ungefär i storleksordningen med S1:an? Sedan gick de rätt många år i rally-cross, iaf. en bit in på nittiotalet, där de var mer framgångsrika.

Btw: Du tycker inte S1:an är en superspecialbil?
 
De körde hela sista grupp-B säsongen iaf. Tror de var med i några tävlingar året innan också med den, men är inte säker. De körde även nationella tävlingar som South Swedish Rally. Så det är väl ungefär i storleksordningen med S1:an? Sedan gick de rätt många år i rally-cross, iaf. en bit in på nittiotalet, där de var mer framgångsrika.

Btw: Du tycker inte S1:an är en superspecialbil?

Han menar nog audis tidigare framgångar med Quattron (den vanliga) med t.ex Walther Rörhl och Michelle Mouton bakom ratten. Inte med S1:an
 
6117190484.jpg


:fakta

Annars är det H1an eller Aston Martin DB6 :gnissla
 
Kan bara hålla med, men S1:an är inte långt efter!

Instämmer, tänk om man fick erbjudandet att välja mellan att få S1'an eller Cobran, ett inte helt enkelt val.
Vetofan vilken man skulle ta då :va
Supergrymma båda!:yoparty :tummenupp
 
snyggaste bilen ever! :drool
 

Bifogat

  • LylePontiac2.jpg
    LylePontiac2.jpg
    40 KB · Visningar: 41
  • LylePontiac.jpg
    LylePontiac.jpg
    32.2 KB · Visningar: 38
varför måste alla hålla på så krångliga bilar? inget slår en klassisk gammal cadillac med stora fenor och mycket krom ;) :tummenupp
 

Bifogat

  • 6305949062.jpg
    6305949062.jpg
    38.6 KB · Visningar: 35
  • 5623196999.jpg
    5623196999.jpg
    38.6 KB · Visningar: 37
2778950 ett och ett halvt år åkte dom med s1´an.
det är bara att komma o titta, men det är inte så mycket att se än.
självklart får du åka med den dagen bilen är klar
Dom orden ska jag minnas:D Du bygger bilen jag drömmer om på nätterna och tittar på filmer med på dagarna:)
 
2779574 Instämmer, tänk om man fick erbjudandet att välja mellan att få S1'an eller Cobran, ett inte helt enkelt val.
Vetofan vilken man skulle ta då :va
Supergrymma båda!:yoparty :tummenupp
S1:an för cobran är bara snygg att titta på (vist den flyttar sig men jämnfört det med S1:an så är den ju inte direkt hårrig
 
har inte dregglat så mycket som när jag såg och hörde ljudet från denna i sommras på wheels mässan i umeå!

edit: min gamla cheva var häftigast på ett annat sätt ;)
 

Bifogat

  • hotrod.jpg
    hotrod.jpg
    56 KB · Visningar: 32
  • chevan 2.jpg
    chevan 2.jpg
    91.6 KB · Visningar: 36
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top